Московський рантьє: як легально здати квартиру і сплатити податки


Опубликованно 19.05.2018 01:35

Московський рантьє: як легально здати квартиру і сплатити податки

Ринок оренди столичного житла поступово виходить із сірої зони. За дев'ять місяців 2017 року в бюджет Москви, за останніми даними департаменту економічної політики та розвитку міста, було заявлено 1,3 млрд руб. податкових платежів, що на 15% перевищує обсяги 2016 року. Всього подано понад 25 тис. податкових декларацій та придбано майже 2 тис. патентів.

Щороку до столиці прибуває від 5 млн до 7 млн осіб, частина яких (орієнтовно не менше 100 тис. чоловік) працевлаштовується і осідає тут. Це викликає стабільне зростання столичного ринку оренди, який до теперішнього часу залишається непрозорим і — саме в зв'язку з цим — оцінюється різними експертами в діапазоні від 200 тис. до 800 тис. об'єктів. За оцінками ріелторів, податки з оренди платять не більше 5% всіх орендодавців.

Програма з легалізації ринку оренди була запущена в столиці у вересні 2012 року. Однак за десять місяців минулого року виявлено 5,6 тис. фактів незадекларованою здачі житла в оренду.

Договір оренди Що повинно бути в документі

Легальний договір найму — це договір, укладений між орендарем і орендодавцем у вільній письмовій формі. Ні нотаріального засвідчення, ні державної реєстрації такий договір не потребує.

Для того щоб убезпечити обидві сторони від будь-яких неприємних сюрпризів, в договорі необхідно прописати адресу квартири і паспортні дані сторін, документи, на підставі яких орендодавець володіє цією нерухомістю, а також умови оплати та строки оренди, суму найму, кількість проживаючих і їх дані, можливість утримувати домашніх тварин, кількість і порядок відвідувань власником квартири, внесення заставної суми та порядок її повернення, порядок оплати комунальних послуг, умови дострокового розірвання договору та його наслідки, а також штрафні санкції за невиконання умов договору.

Вибрати податок Які платежі будуть вигідніше

Існує кілька способів сплати податку: для фізичних осіб — ПДФО за ставкою 13%; для індивідуальних підприємців — 6% або придбання патенту на здавання житлових приміщень в оренду. Безумовно, вигідніше платити податок за ставкою 6% як індивідуального підприємця або придбати патент (його вартість також приблизно відповідає 6%), а не сплачувати податок за ставкою 13%, як це має робити фізична особа.

Однак далеко не кожен власник готовий витрачати час на отримання статусу ІП, який необхідний і для отримання патенту. Також багатьох лякають часом виснажливі процедури заповнення податкових декларацій, поїздки в податкову інспекцію та стояння в чергах.

Для фізосіб Як подати декларацію та сплатити податки

Договір найму, укладений строком на один рік і більше, необхідно зареєструвати в Росреестре. Власнику квартири також потрібно подати податкову декларацію та сплатити ПДФО (13% для росіян і 30% для нерезидентів).

Подати декларацію (форма 3-ПДФО) можна особисто в податкову інспекцію за місцем проживання, через представника (потрібна довіреність), поштою або онлайн. Заповнити декларацію можна від руки або в електронному вигляді на сайті ФНС. Це необхідно зробити не пізніше 30 квітня року, наступного за роком, в якому був отриманий дохід від здачі квартири в оренду.

ІП Як платити податки індивідуальному підприємцю

Зареєструватися в якості індивідуального підприємця може будь-який житель Російської Федерації, який досяг 18 років. Для цього необхідно подати до міжрайонної інспекції ФНС Росії № 46 оригінал паспорта та копії всіх його сторінок, заяву про держреєстрацію фізособи як ІП (форма № Р21001), а також представити квитанцію про сплату держмита. Все це можна зробити онлайн на сайті ФНС або в особистому кабінеті платника податків.

Строки подання декларації та сплати податку у ІП такі ж, як і у фізосіб, а податок нижче — 6%. При цьому підприємець додатково сплачує страхові внески в пенсійний фонд і медичного страхування.

Патентна система Як придбати патент і скільки він коштує

Патентна система оподаткування найбільш проста і зручна. Вам не потрібно буде заповнювати декларації і подавати їх в податкову інспекцію. Патент індивідуальні підприємці можуть купити, але для цього потрібно зареєструватися в даній якості. Крім того, патент звільняє від сплати ринкового збору, ПДВ, ПДФО та податку на майно (за видами діяльності, на які отримано патент). Для переходу на патентну систему треба подати заяву в податкову службу не пізніше ніж за десять днів до початку діяльності.

Патент можна купити від одного до 12 місяців протягом календарного року, його вартість залежить від району розташування квартири і її площі. У 2016 році ціну патентів на оренду квартир знизилися на 40% (за винятком квартир в ЦАО). Мінімальна вартість патенту на квартиру площею до 50 кв. м в межах МКАД сьогодні становить близько 18 тис. руб.

Розрахувати вартість патенту можна за допомогою офіційного калькулятора. Не обов'язково оплачувати відразу всю вартість патенту — можна заплатити третину суми протягом 90 днів, а решту — до кінця терміну дії.

Оплата Як і де сплатити податок

Сума податку обчислюється виходячи з поданої податкової декларації, сплачується за місцем обліку платника податків у термін не пізніше 15 липня року, наступного за минулим податковим періодом. Сплатити податок можна в будь-якому банку або на сайті ФНС.

Відповідно до статей 119 і 122 Податкового кодексу, за неподання податкової декларації і несплату податку передбачена відповідальність — до 40% від суми несплаченого податку.



Категория: Недвижимость