Названо кількість кафе і ресторанів в Москві
Опубликованно 09.08.2018 01:40
У столиці працює понад 11 тис. закладів громадського харчування, що становить 1/8 частина всього російського ринку (88 тис. підприємств). До такого висновку дійшли в міжнародній консалтинговій компанії JLL за результатами дослідження ресторанного ринку Москви.
Близько 70% ресторанів і кафе розташовуються на перших поверхах житлових будинків. Решту 30% підприємств харчування розташовуються в торгових центрах, йдеться в дослідженні.
Перше місце за кількістю закладів на московському ринку громадського харчування серед форматів зайняв фастфуд. Його частка склала майже чверть від усього обсягу ринку якісної пропозиції — майже 2,2 тис. закладів. При цьому найбільша частка (21%) всередині цього сегменту належить бургерным.
Трохи менше закладів в Москві (1,5 тис.) припадає на формат casual dining. А найдинамічнішим сегментом московського ринку, за оцінкою експертів JLL, став fast casual, що включає в себе сучасні столові free flow, крафтовые бургерние, кулінарії преміальних ресторанів і т. д. Частка цього сегмента, що з'явився зовсім недавно, за останні пару років досягла 4%.
Ще одним форматом, який став активно розвиватися в Москві, в JLL назвали фуд-холи. Тільки за 2017 рік їх кількість подвоїлася: були відкриті «ГастроFerma», Eataly і гастрономічний центр у парку «Заряддя», оновлені Черемушкинский та Центральний ринки, а на початку року запустився гастромаркет «Навколо світу».
У московських торгових центрах кафе займають близько 5% площ. «Лідерами за часткою різноманітних закладів громадського харчування в структурі орендованої площі ТЦ в Москві є «Європейський» (16%), «Океанія» (13%) і «Мисливський ряд» (12%). Найбільшої в абсолютному обсязі майданчиком під F&B має торговий центр «Авіапарк» (12 тис. кв. м), а також Columbus та «Афимолл Сіті», в кожному з яких їжа займає більше 11 тис. кв. м», — розповіла керівник відділу ритейл консалтингу департаменту торговельної нерухомості компанії JLL Поліна Жилкіна.
На столичному ринку громадського харчування лідирують мережеві заклади, займаючи 45%. При цьому більше чверті ринку (26%) зосереджено в руках найбільших гравців — ресторанних холдингів і топових мережевих компаній, уточнюється в матеріалах JLL.
Трендом 2017 року на ринку стріт-ритейлу в Москві стало зростання частки підприємств громадського харчування в структурі орендарів торгової нерухомості. На кінець 2017 року кафе і ресторани орендували не менше 40% всіх торгових площ центру столиці.
Категория: Недвижимость