Хвиля непопулярності: у Підмосков'ї впав попит на котеджі


Опубликованно 11.08.2018 00:50

Хвиля непопулярності: у Підмосков'ї впав попит на котеджі

Ринок заміської нерухомості поки не може остаточно оговтатися від кризи. Попит на будинки за кілька років значно знизився. Пропозицій зараз багато і на первинному, і на вторинному ринку, але найбільш ліквідні з них вимиваються, а нові проекти селищ не виходять.

Експерти ринку розповіли «РБК-Нерухомості» про те, що ще відбувається на заміському ринку, можна чекати річного пожвавлення і за якими цінами пропонуються будинки.

Колишні фаворити

Попит на заміські об'єкти в Підмосков'ї за п'ять років скоротився на 28%, і раніше популярні котеджі більше не є хітами на ринку заміського житла. До такого висновку прийшли аналітики компанії «Інком-Нерухомість», оцінивши продажу на первинному ринку за останні п'ять років.

У першому кварталі 2018 року там було укладено 3,3 тис. угод. Основна їх частина — 60% — припала на ділянки без підряду (УБП). 24% покупців вибрали квартиру в малоповерховому будинку (МЗ), 7% — таунхаус. Котеджі склали лише 5% продажів, що стало антирекордом за останні п'ять років. Число угод з ними знизилося в 4,2 рази — з 691 до 165 покупок. Меншою популярністю користуються тільки дуплекси (4% угод), які залишаються нішевим форматом, відзначають аналітики.

«Зростання попиту не сприяла погана погода в лютому і березні, так як зменшилась кількість переглядів з-за сніжної і морозної погоди. Однак ми очікуємо, що ранній початок кліматичного літа дозволить збільшити продажі за підсумками травня», — вважає керуючий директор «Метриум Преміум» Ілля Менжунов.

Без ремонту не пропонувати

Покупцям цікаві котеджі, але тільки з обробкою від забудовника, зазначають у свою чергу аналітики компанії «Метриум»: вісім з десяти клієнтів хочуть придбати будинок з гарним ремонтом по готовому дизайн-проекту. Більш того, багато покупців навіть розраховують на меблювання та оснащення сучасною побутовою технікою.

«Для покупців, які сьогодні готові витратитися на заміський будинок, важливо, щоб їх житло перебувало у високому ступені готовності, було побудовано з якісних матеріалів, мало розумний метраж, грамотне планування, але такі лоти на ринку зараз у великому дефіциті», — розповів керівник аналітичного центру «Інком-Нерухомість» Дмитро Таганов.

Об'єкт, яким сьогодні може зацікавитися покупець, повинен бути максимально готовим і безпроблемним, підтвердила керівник відділу продажів міської та заміської нерухомості офісу «На Київській» компанії «Міель-Мережа офісів нерухомості» Світлана Вольська.

«Якщо будинок, то «заїжджай і живи», жодних ремонтів і переробок ніхто робити не хоче. Якщо ділянка, то обов'язково високоліквідний, в повністю готовому і відбудованому селищі, неодмінно з всіма підведеними комунікаціями. Немає бажаючих чекати, наприклад, підведення газу, займатися якимись бюрократичними завданнями. І висока ліквідність повинна поєднуватися з максимально доступною ціною», — розповіла експерт.

На вторинному ринку ситуація схожа — інтерес покупців до старих будинках згасає, і таку пропозицію можна реалізувати, тільки якщо провести в ньому гарний ремонт.

Ринок без новинок

З початку 2018 року на підмосковному ринку не з'явилося жодного нового селища. Експерти відзначають, що ринок до кінця не відновився від кризових ударів, не сприяє поліпшенню і напружена ситуація в міжнародній політиці і в російській економіці. Всього в першому кварталі в Московській області велася реалізація близько 40 селищ з 890 домоволодіннями.

«Поворотним моментом став 2014 рік, який приніс нову хвилю кризи: фінансові труднощі не сприяють створенню проектів із забудовою, і зараз котеджі займають лише 7% асортименту на заміському ринку. У такій ситуації скорочення попиту в масових сегментах природно: покупцям просто не з чого вибирати», — пояснив Дмитро Таганов.

Однак низька активність забудовників створює передумови для відновлення ринку, впевнені аналітики «Метриума» — існуючий обсяг пропозиції поступово скорочується. За січень — березень кількість домоволодінь у продажу знизилася на 13%. Але незабаром ситуація може змінитися: зараз готуються нові масштабні проекти.

Гонка знижок

Щоб збільшити обсяг продажів, девелопери часом надають значні знижки на дому — до 15-20%. За словами Світлани Вольська, продажу на заміському ринку зараз йдуть за принципом «хто дав більший дисконт, той і продав».

Середня ціна пропозиції в форматі котеджів становить 32,5 млн руб., що лише на 2% перевищує значення 2013 року — 31,9 млн руб. А середня вартість їх реалізації зросла за п'ять років на 62% — з 13,5 млн руб. до 21,9 млн руб., відзначають в «Інком-Нерухомості». Це, на думку експертів, свідчить про вимивання дешевих пропозицій та недостачі об'єктів з оптимальними якісними характеристиками.



Категория: Недвижимость