Як швидко і вигідно продати дачу на переповненому ринку


Опубликованно 16.10.2018 01:34

Як швидко і вигідно продати дачу на переповненому ринку

Ринок заміської нерухомості переживає наслідки кризи. Якщо попит на міські квартири повернувся, то більшість котеджів та дач подовгу простоюють на ринку. Конкуренція висока — пропозицій на «вторинці» дуже багато. І щоб зацікавити якомога більше потенційних покупців, власникам треба виділити свою пропозицію серед інших. У багатьох випадках для цього потрібні зовсім невеликі зусилля.

Ми підготували кілька порад, які допоможуть зробити заміську нерухомість привабливіше, щоб швидше і вигідніше продати її в умовах низького попиту.

Очистіть і обгородити ділянку

Часто покупцям цікавий не стільки сам заміський будинок, скільки земля, на якій він стоїть. Тому в першу чергу потрібно привести в порядок ділянку і територію за парканом: очистити під'їзні шляхи і паркувальне місце, засипати глибокі ями, підстригти газон, викорчувати старі дерева. Територія повинна виглядати охайним. Потрібно домогтися такого ефекту, щоб погляд покупця ковзав по ділянці, а не чіплявся за недоліки. І якщо земля ніяк не обгороджена, краще поставити паркан, нехай найпростіший (вбиті кілочки, сітка).

«Абсолютна більшість робить вибір, спираючись на зорове сприйняття, — розповідає керуючий директор «Метриум Преміум» Ілля Менжунов. — Покупець не зрозуміє габаритів неогороженного ділянки. Розповіді про те, що його межі знаходяться десь між сосною і березою, не дають точного уявлення. Нікому не хочеться вкладати великі гроші в щось приблизне і незрозуміле, і покупець може піти до іншого продавця».

Знесіть старі споруди

Підвищити вартість заміської нерухомості можна, якщо прибрати з ділянки старі споруди, вважають експерти «Метриума». У першу чергу до них відноситься старий будинок. Якщо є тріщини у фундаменті, несучі конструкції та перекриття зносилися, то житло нічого не коштує і стає непотрібним доповненням до ділянки. Покупцеві простіше вибрати порожній ділянку і звести будинок під свої смак і потреби, ніж витрачати гроші на дорогий капремонт або платити за демонтаж та вивіз сміття.

Під знесення повинні піти й інші застарілі споруди — наприклад, напівзруйнована теплиця, старий сарай, похилена альтанка. Покупець, швидше за все, не захоче витрачати час і гроші на їх розбір.

Зробіть ремонт

Враження про об'єкт складається всього за кілька секунд, кажуть ріелтори. Тому першим ділом відремонтуйте те, що помітно зовні. «Якщо покупець бачить розбиті вікна і тріщину у всю стіну, то шанси на продаж об'єкта суттєво знижуються, — зазначає Ілля Менжунов. — Необов'язково міняти дерев'яні двері на металеві або перекладати черепицю, потрібно просто надати житлу свіжий вигляд».

Важливо також провести техогляд всередині будинку: привести в порядок комунікації, полагодити всі зламане, перевірити стан дахи, горища та підвалу. Також краще зафарбувати потертості, вивезти старі меблі і непотрібні речі, які захаращують приміщення. В ідеалі у споживача має скластися враження, що в будинку до цього ніхто не жив.

Визначте адекватну ціну

Адекватна ціна — найголовніша умова продажу нерухомості. Якщо спочатку встановити цінник на 20-30% вище реальної ринкової вартості об'єкта, то, швидше за все, ви продасте його на 10-15% дешевше, ніж він коштує. Особливо це актуально для вторинної «загородки», де сьогодні завищено близько 80% цін і лоти стоять роками, зазначає директор департаменту заміської нерухомості компанії «Інком-Нерухомість» Антон Архипов. Рано чи пізно ціну все одно доведеться скидати.

Вартість дач і котеджів визначається розташуванням, віддаленістю від МКАД, транспортною доступністю, категорією і видом дозволеного використання землі, рівнем селища, площею ділянки, типом і матеріалом будинку і т. д. Всі ці характеристики потрібно врахувати, виставляючи ціну об'єкта. Будинки з гарною транспортною доступністю краще продаються і коштують дорожче, ніж об'єкти, розташовані далеко і незручно, навіть якщо сама будівля і ділянку в чудовому стані.

Не вводьте в оману споживача

Багато власники, намагаючись продати свій об'єкт, позиціонують його неправильно, приписують йому переваги, яких у нього насправді немає. Це даремні зусилля, бо на показі потенційний покупець все одно побачить будинок і ділянку такими, які вони є насправді.

«Часто буває, що в оголошенні вказують тип будинку «стара дача, історичний будинок», — розповідає керуючий директор брокерського департаменту «Міель-Мережа офісів нерухомості» Олександр Москатов. — Та ціну визначають у відповідності з запитом. А на ділі виявляється, що під старою дачею мається на увазі стародавній щитовий будиночок в 20 кв. м, що гарантовано йде під знос. Такі об'єкти потрібно позиціонувати як ділянка з комунікаціями і окремо вказувати, що будівля стара, і має бути знесено».

Не продавайте емоції

Є один фактор, з-за якого багато ріелтори вважають за краще проводити перегляди у відсутність господарів — власники нерідко «продають емоції», зазначає Москатов. Наприклад, намагаються продати будинок дорожче на тій підставі, що він дорогий для членів сім'ї, пов'язаний з якими-небудь подіями в їх житті. Але для покупця це не має ніякого значення, і, більш того, заважає правильно оцінити привабливість об'єкта. Тому краще стримати емоції і в якості аргументів використовувати об'єктивні переваги — комунікації, розташування та інше.

Заздалегідь підготуйте документи

Яким би привабливим не був об'єкт, швидко знайти покупця і вигідно продати нерухомість не вдасться, якщо на будинок або ділянку немає повного пакету документів. Сьогодні, коли пропозиція значно перевищує попит, мало хто готовий чекати близько місяця, поки власник збере всі довідки, виписки свідоцтва.

«Часто буває, що покупець знайдений, і за ціною досягнута домовленість, а на операцію неможливо вийти, тому що земля не розмежований, ділянка оформлена неправильно, а будинок не зареєстрований», — розповідає Олександр Москатов.

Які документи потрібно підготувати:

Великий плюс, якщо у власника є папка з іншими документами: починаючи від проекту будинку і закінчуючи договорів з компаніями, які щось у ньому встановлювали. По-перше, клієнт бачить відповідальне ставлення продавця до свого житла, а по-друге, знає, що йому є куди звернутися у разі виникнення проблем, радить Антон Архипов. Бажано також додати власне опис будь-яких нюансів, пов'язаних з використанням технічного обладнання.



Категория: Недвижимость