Літак вперше перелетів океан на паливо з відходів
Опубликованно 01.11.2018 00:10
Вчора вночі, о другій годині за київським часом, з Орландо (Флорида) в Лондон вилетів пасажирський лайнер Boeing 747 компанії Virgin Atlantic. Паливні баки літака були заправлені сумішшю авіаційного гасу і палива з викидів китайського сталеливарного заводу. За оцінками незалежних експертів, використання комбінованого палива LanzaTech скорочує викид парникових газів більш ніж на 70% у порівнянні зі спалюванням звичайного авіапалива.
Паливо можна робити з різних газів, що входять до складу викидів промислових підприємств; компанія LanzaTech спеціалізується на переробці монооксиду вуглецю (чадного газу). Замість того, щоб скидати чадний газ в атмосферу, його вловлюють і направляють у резервуари з культурою мікроорганізмів, які живляться сумішшю оксидів вуглецю і водню і виділяють етиловий спирт. Етанол потім переробляють на різні продукти, в тому числі в парафіновий синтетичний гас, придатний для використання в якості палива для літаків.
Представник LanzaTech Фрейя Бертон зазначила, що моноксид вуглецю, використаний для виробництва палива для рейсу Virgin Atlantic, не є парниковим газом, але руйнує озоновий шар і тому непрямим чином сприяє глобальному потеплінню. Крім того, згорання виготовленого з нього палива дає менше токсичних продуктів (оксидів азоту та сірки), а також сажі, ніж згоряння звичайного авіаційного гасу.
Технологію розробили фахівці LanzaTech і Тихоокеанської Північно-Західної національної лабораторії, однією з національних лабораторій Міністерства енергетики США. Створена за цією технологією паливо пройшло сертифікацію і було схвалено для використання в пасажирській авіації в сумішах із звичайним авіаційним гасом з часткою синтетичного палива до 50%.
П'ятдесят відсотків — це багато: раніше літак Alaska Airlines пролетів від Сіетла до Вашингтона на паливі з 20% біопалива, в січні цього року авіакомпанія Qantas протестувала паливо, на 10% складається з продуктів переробки гірчичного масла. А літаки компанії United, літаючі між Сан-Франциско і Лос-Анджелесом, вже два роки використовують суміш з 70% гасу і 30% біопалива з рослинних олій і водоростей. У 2016-му ВМС США, а в минулому році Міноборони Швеції зазнали військові літаки, заправлені біопаливом на 100%.
У прес-релізі Virgin не згадуються контракти на поставку альтернативного палива LanzaTech, проте наголошується, що ціна альтернативного палива порівнянна з вартістю звичайного авіаційного гасу. Це дозволить Virgin з деякою регулярністю заправляти свої літаки паливом, отриманим шляхом переробки викидів промислових підприємств.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що біопаливо будуть отримувати з мікрохвильовки.
Категория: Новости