День в історії: Стрибок з парашутом і крах на вокзалі Монпарнас


Опубликованно 12.11.2018 00:34

День в історії: Стрибок з парашутом і крах на вокзалі Монпарнас

Перший стрибок з парашутом

У 1797 році французький вчений Андре Жак Гарнерен здійснив перший в історії стрибок з парашутом з літального апарату — повітряної кулі.

Стрибок здійснений з висоти 1000 метрів над паризьким парком Монсо.

У 1793 році, після того як він став технічним інспектором французької армії, Андре-Жак став активно займатися можливостями технічної реалізації, використання повітряних куль у військових цілях.

Аварії на вокзалі Монпарнас

У 1895 році аварія поїзда на вокзалі Монпарнас — одне з найвідоміших в історії.

В 8:45 з Гранвилля в Париж відправився пасажирський поїзд № 56. Вів його паровоз № 721 (тип 1-2-0), яким керував машиніст Гійом-Марі Пелерен, чий робочий стаж становив вже 19 років. Склад складався з 12 вагонів: за локомотивом йшли два багажних вагона, далі поштова, після вісім пасажирських (в них їхав 131 пасажир), а завершував ще один багажний. Час прибуття на вокзал за розкладом було 15:55, але потяг до того часу вже кілька запізнювався. В результаті, коли до прибуття залишалося близько десяти хвилин, машиніст не став застосовувати на ухилі гальма, як того вимагала інструкція. При цьому він не встежив за зростанням швидкості.

Начальник поїзда Альбер Мариэтт спробував застосувати екстрене гальмування, проте гальма Вестінгауз не спрацювали, так як машиніст незадовго до цього отримав вказівку не використовувати дані гальма, і тому просто їх відключив. За пару хвилин до прибуття Пелерен нарешті застосував допоміжний і ручного гальма, але так як швидкість на ухилі до того часу вже значно зросла, то гальма не встигли зупинити поїзд.

У 16 годин паровоз на великій швидкості (приблизно 40 км/год) вибив шляховий упор і виїхав на перон старого Західного вокзалу (нині перейменованого у вокзал Монпарнас). Далі він проїхав всю станцію (близько 30 метрів), врізався в передню стіну товщиною 60 см, вибив її з висоти десяти метрів впав на вулицю Ренн. Всі пасажирські вагони при цьому залишилися на пероні.

Перший одиночний політ жінки на літаку

У 1909 році француженка Еліза Дерош здійснила одиночний політ на літаку.

Еліза Леонтіна Дерош народилася в Парижі в сім'ї слюсаря-водопровідника. Ставши актрисою, прийняла "благородний" сценічний псевдонім баронеса Раймонда де Ларош.

Після низки польотів на повітряних кулях де Ларош познайомилася в Шалоні з авіатором Шарлем Вуазеном і 22 жовтня 1909 року самостійно піднялася в повітря на його аероплані. Вважається, що Вуазен дозволив де Ларош тільки проїхати на апараті по землі, але вона послухалася і пролетіла кілька сот метрів.

Апарат для копіювання

У 1938 році американський винахідник Честер Карлсон продемонстрував свій апарат для отримання копій паперових документів.

В молодості він працював помічником юриста-патентознавця, займався справами по захисту авторських прав. Необхідність копіювання величезної кількості документів, у тому числі складних креслень, призвела Карлсона до думки про необхідність створення "сухий" (грец. xeros) фотографії (тобто без складного процесу проявлення). Свої основні експерименти разом з помічником Отто Корнеи, безробітним біженцем з Австрії, винахідник проводив у приміщенні, наданому йому тещею.

Перший відбиток Карлсон і Корнеи отримали у своїй домашній лабораторії в Нью-Йорку 22 жовтня 1938 року. Патент на цю технологію було отримано 6 жовтня 1942 року. Довгий час Карлсон безуспішно намагався впровадити свій винахід, доводячи, що воно абсолютно необхідно для бізнесу, але йому по черзі відмовили в 20 компаніях, посилаючись на те, що його винахід занадто громіздко і сильно бруднить листи, до того ж, людина може значно краще впоратися із завданням копіювання.

Нагадаємо, раніше ми згадували керований політ дирижабля і поява стрептоміцину.



Категория: Новости