Airbus переведе вантажні судна на вітрила
Опубликованно 07.12.2018 00:38
Європейський авіабудівний концерн Airbus оголосив про намір оснастити один із трьох своїх ролкерів (вантажне судно з горизонтальними навантаженням і розвантаженням через носову або кормову апарель) парусної тягою. Як пише The Wall Street Journal, завдяки цьому концерн планує скоротити щорічні паливні витрати щонайменше на один мільйон євро і зменшити викиди вуглекислого газу на вісім тисяч тонн. Якщо експеримент виявиться успішним, то на вітрильну тягу будуть переведені всі ролкери концерну, за допомогою яких він перевозить деталі своїх літаків.
Довгий час вітрила на флоті були основним засобом, що дозволяє перетворити енергію вітру в енергію поступального руху. Цей спосіб пересування суден і кораблів по воді досить надійний і не вимагає додаткових витрат, але має декілька недоліків. Зокрема, на великих судах вітрильне озброєння не здатне забезпечити велику швидкість ходу. Крім того, в штиль вітрила стають марні.
Проект концерну Airbus передбачає використання кайта як вітрила. Площа цього повітряного змія, пов'язаного з судном випускається тросом, складе 500 квадратних метрів. Кайт планується встановити на ролкер «Віль де Бордо». Як очікується, вантажне судно з вітрильним озброєнням в 2021 році з авіаційними деталями відправиться з Європи в Мобіл в американському штаті Алабама, де в даний час проводиться збірка декількох типів пасажирських літаків Airbus.
Крім кайта на судні буде встановлена система з погодних датчиків. Передбачається, що на велику воду судно буде виходити з допомогою власних двигунів. Потім, якщо система погодних датчиків визначить вітер, вона подасть капітану сигнал випустити кайт. За маршрутом ця ж система буде давати рекомендації щодо коригування напрямку руху і підйому кайта, щоб витягти максимальну користь з енергії вітру. При випущеному вітрилі власні двигуни судна можна буде зупинити.
Розробником кайта для судів є компанія Airseas, «дочка» Airbus. Її розробка отримав назву Seawing. За оцінкою розробників, використання кайта для приведення судна в руху дозволить скоротити витрату палива в середньому на 20 відсотків. Крім Seawing площею 500 квадратних метрів компанія також розробила кайт площею тисяча квадратних метрів для великих вантажних суден. В даний час компанія проводить переговори з кількома перевізниками про встановлення парусного озброєння на їх суду.
Нагадаємо, раніше Airbus показав унікальний літак майбутнього.
Категория: Новости