Які знижки варто очікувати покупцям житла в Москві
Опубликованно 04.02.2019 00:04
Сьогодні вже стартували новорічні знижки в столичних новобудовах, розміри яких варіюються від 7% до 15%, а іноді досягає і 20% на обмежене число квартир, відзначають ріелтори. За їхньою оцінкою, одним з головних підсумків 2018 року як на первинному, так і на вторинному ринку Москви — скорочення розміру знижок і дисконтів, а також числа проектів, де вони пропонуються.
Враховуючи високий рівень попиту на новобудови в останні три місяці, масових знижок від забудовників, як в минулому році, не буде, прогнозує провідний аналітик онлайн-сервісу оголошень ЦІАН Олександр Пипін. Вперше за останні п'ять років розмір знижок знизився до докризових показників 2013 року, зазначає директор департаменту вторинного ринку «Інком-Нерухомості» Михайло Куликов. Це стосується і вторинного ринку, де продавці менш охоче йдуть на зниження цін, відзначають ріелтори. Розповідаємо, які знижки сьогодні можуть отримати покупці первинного і вторинного житла в Москві.
Кінець дисконтного ралі в новобудовах
Станом на листопад 2018 року в Московському регіоні, за даними ЦІАН, в реалізації було 110 тис. квартир та квартир, з них 10% (близько 10 тис.) заявлені у відкритих прайс-листах зі знижками. Середній розмір знижки по квартирах і апартаментів заявлений у відкритих прайс-листах в розмірі 8% (за тим лотами, які пропонувалися зі знижкою), а в розрахунку на весь обсяг пропозиції (110 тис. квартир) середня заявлена знижка становить 1%, підрахували аналітики компанії.
Зараз знижки, за даними ЦІАН, заявлені в рекламі або в прайс-листах в 90% споруджуваних в столиці житлових комплексів. «Однак у той час як в одних проектах більше половини лотів можуть пропонуватися зі знижкою, в інших знижка може бути присутнім на 1,2 лота з усього РК, причому до моменту візиту в офіс ці лоти вже можуть бути продані», — зазначає Пипін.
Середній розмір знижки у відкритих прайс-листах за пропозиціями, заявленим зі знижкою, за даними ЦІАН, в Москві становить 9%, у Новій Москві — 3%, у Підмосков'ї — 6%. У столиці вона вище за рахунок заявлених знижкових програм для дорогого житла (бізнес-клас і вище), які становлять 11%, для дешевого житла (комфорт-клас і нижче), як і в області, в середньому 6%, пояснює Пипін.
На первинному ринку все дуже індивідуально і ситуаційно. Наприклад, знижки 2-5% надаються протягом усього року, а тимчасові акції на вибірковий пул квартир, які проводяться лише в певні періоди, можуть досягати 10% і більше, каже керівник по роботі з ключовими партнерами Est-a-Tet Роман Родіонцев. Найбільш ліквідні квартири (видові або з унікальними плануваннями) найчастіше резервуються і продаються на високій стадії будівельної готовності без знижок, додає він.
Крім сезонних знижок або акцій девелопери, як правило, пропонують покупцям додаткові знижки практично на всі лоти — за 100%-ву оплату, за швидкий вихід на угоду, за спеціальними програмами (сімейні, до дня народження і т. д.), доповнює Пипін. За його словами, їх розмір у середньому складає додатково близько 2%.
Порівняно з минулим роком розмір знижок і кількість проектів, де вони надаються, відчутно знизився, в успішних проектах зі стабільно високою динамікою продажів знижок і зовсім немає, зазначає голова ради директорів «Бест-Новострой» Ірина Доброхотова. Вперше за останні п'ять років, за оцінкою начальника відділу продажів департаменту новобудов «Інком-Нерухомості» Валерія Кочеткова, розмір знижок знизився до докризових показників (в 2013 році середній рівень знижки також був 5%, найвищий — 15%). Рік тому середній дисконт на нові будинки в Москві і області перебував на позначці 15%, найвищий — 31%, згадує експерт.
Новорічні акції
Традиційний час для отримання хорошого дисконту — акції до Нового року, протягом яких можна очікувати знижки до 15%, відзначають ріелтори. Зазвичай такі акції починаються в грудні і тривають до кінця новорічних свят.
Наявність новорічних акцій відмінно стимулює попит. Наприклад, в листопаді і грудні 2017 року попит, за даними Est-a-Tet, був вище на 5-9% щодо жовтня 2017 року, а протягом новорічного сезону розмір знижок збільшується в середньому до 10-15%, а по окремим проектам може досягати 16-19%.
Щедрість забудовників навіть напередодні новорічних свят не дуже висока. «У більшості проектів первинного ринку базові знижки (2-5%) діють практично постійно. Відповідно, всі спецпропозиції, приурочені до того чи іншого свята, тепер сприймаються споживачем як реальна можливість придбати житло за вигідною ціною. Новорічні ж знижки зазвичай більш щедрі, і покупці з досвідом і інвестори чекають їх особливо», — говорить Доброхотова. За її словами, дійсно високі знижки сьогодні пропонують одиниці: в декількох житлових комплексах Москви і в Хімках знижки досягають 20% на обмежене число лотів.
За прогнозами опитаних редакцією ріелторів, в 2019 році девелопери продовжать стимулювати інтерес до своїх проектів акціями та знижками. Але в наступному році середній дисконтний показник складе 5%, в деяких проектах знижки будуть ще нижче, прогнозує Кочетков.
«Звичайно, багато забудовники мають намір проводити або вже проводять рекламні кампанії, але якщо в минулому році забудовники заявляли знижки 2-3% майже на всі лоти (а якщо не заявляли, то можна було попросити і отримати знижку в офісі продажів), то в цьому році, як і в минулому, йдуть рекламні кампанії з 15%-ми знижками, але на обмежений пул квартир. Проте в реальності можливість отримати великі знижки для покупців скоротиться», — стверджує Пипін.
Дисконти на вторинному ринку
На вторинному ринку не буває заявлених знижок на квартири, але зазвичай покупець може отримати дисконт при торзі. Як і на первинному ринку Москви, на вторинному за рік скоротився не тільки середній розмір дисконту, але і частка угод зі знижкою. За даними «Інком-Нерухомості», якщо в жовтні 2017 року при продажу ціни дисконтировались у 86% угод, то зараз — 74%.
Згідно з підрахунками аналітиків «Інком-Нерухомості», на даний момент середній розмір знижки на вторинному ринку столичного житла становить 5,6% — це мінімальне значення для поточного року. В аналогічний період 2017 року цей показник був дорівнює 8,9%, що на 3,3 в. п. вище.
Одна з основних причин цього полягає в тому, що поточний рік був відзначений зростанням купівельної активності в сегменті: за кількістю внесених авансів кожен з його місяців був краще аналогічних періодів 2017 року, збільшення попиту становило від 5% до 20%, пояснює директор департаменту вторинного ринку «Інком-Нерухомості» Михайло Куликов. За даними компанії, нинішній жовтень за цим показником перевершив попередній на 20%, а за кількістю укладених угод — на 25%.
Зміна середнього розміру знижки на вторинному ринку Старої Москви в 2018 році
Місяць Середній розмір дисконту Січень 8% Лютий 8,3% Березень 6,9% Квітень 6,8% Травень 7% Червень 7% Липень 6,8% Серпень 6,3% Вересень 5,8% Жовтень 5,6%
Таблиця: «Інком-Нерухомість»
В результаті наростаючої активності покупців в мас-маркеті на вторинці усталюється тенденція до дефіциту найбільш доступного пропозиції (вартістю до 10 млн руб.), вважає Куликов. За його оцінкою, власники ліквідних лотів в умовах збільшення кількості переглядів і дзвінків вже менш охоче йдуть на торг. Більше того, в ряді випадків підвищують спочатку виставлений цінник — в результаті кількість угод з премією за рік зросла з 5% до 10%.
Всі зазначені тенденції відбуваються на тлі оптимізації ціноутворення в сегменті вторинного житла, зазначає Куликов. Так, за його даними, за рік скоротилася кількість продавців, виставляють об'єкти на продаж за неадекватним, сильно завищеними цінами — з 70% до 50%. «Власники 20% лотів якщо і вказують продажну вартість трохи вище ринкової, то все ж цілком готові до торгу, а 30% виставляють об'єкти за реальною вартістю. Ще рік тому останнім з-за низького попиту доводилося погоджуватися на дисконт часом до 10%, однак зараз надаються ними знижки мінімальні», — говорить аналітик.
Найбільш поступливі продавці на вторинному ринку — це власники квартир з вадою, відзначають ріелтори. За їх оцінкою, найбільш неліквідні варіанти знижка може доходити до 15%. «До таких належать квартири після пожежі, квартири в будинках у ЛЕП, кладовища або жвавої траси. Також готові поступатися в ціні ті, кому з якоїсь причини потрібно продати швидко. Серед продавців, готових до торгу, і клієнти нашого відділу trade-in, які кошти від продажу вторинної направляють на покупку квартири в новобудові: вони також не можуть продавати квартиру довго, оскільки термін бронювання новобудови обмежений договором», — наводить приклади Ірина Доброхотова з «Бест-Новобудови».
Категория: Недвижимость