6 звичок, які зроблять квартиру чистіше
Опубликованно 09.02.2019 00:34
Психологи стверджують, що захаращена обстановка негативно позначається на здатності концентруватися, продуктивності і відносинах з близькими. Однак мало кому приносить задоволення розкладати речі по полицях і протирати пил. Тривала прибирання забирає дорогоцінні години і багато енергії, а ефект від неї найчастіше триває недовго.
Навчитися економити час на виконання рутинних обов'язків можна за 21 день. В середньому потрібно саме три тижні, щоб сформувати і закріпити нову модель поведінки. Ми зібрали шість найефективніших звичок, які допоможуть без зайвих зусиль підтримувати чистоту і змінять ваше житло.
Плануйте прибирання заздалегідь, як купівлю продуктів, ваш робочий час чи то похід у салон краси. Можна вибрати строго певний день для прання, миття холодильника і підлог. Але ще краще рівномірно розподілити окремі завдання протягом усього тижня. Таким чином, вам не доведеться витрачати цілий вихідний на боротьбу з накопиченим безладом. Наприклад, сьогодні можна виділити 15 хвилин на догляд за килимом, завтра — на вологе прибирання, ще через день — провести чищення побутової техніки і дзеркал.
Така система ведення господарства називається Flylady. Вона була розроблена американкою Марлою Сіллі і сьогодні користується великою популярністю за кордоном і в Росії. Її зміст зводиться до двох ключових положень: ведення домашнього господарства має приносити задоволення і займати мало часу.
Фото: Rawpixel/Unsplash
Поношений одяг і взуття, старі журнали, зошити, згорілий тостер і громіздкий велотренажер роками припадають пилом без діла, займаючи корисний простір. Викинути — шкода. Замість цього ми раз за разом шукаємо масу виправдань, чому саме цей предмет потрібно залишити. Між тим скупчення непотрібних речей знижує рівень комфорту і затишку у будь-якому приміщенні. А емоційна прив'язаність до речей програмує нас на бідність, впевнені психологи.
Любий непотріб обов'язково викидати: щось з цього згодиться іншим людям. Речі в хорошому стані можна подарувати, продати або здати у пункти соціальної допомоги. Притулкам для тварин часто потрібен теплий одяг великих розмірів, ковдри, каструлі і відра, господарський інвентар. Старі газети і зошити можна віднести до пункту прийому макулатури. А за здану одяг у деяких магазинах надають знижку на покупку нових нарядів.
Фото: Annie Spratt/Unsplash
Привчіть себе мити посуд щоразу після прийому їжі. Видалити свіжі залишки їжі з декількох тарілок набагато простіше, ніж розбирати цілу гору засохлою і погано пахне посуду. При цьому частина роботи можна виконати прямо під час готування. Наприклад, обполоснути обробну дошку і мірний стакан. Порожня кухонна раковина вранці гарантовано підніме настрій і задасть продуктивний тон усього дня.
Плиту та інші поверхні теж намагайтеся протирати відразу після використання. Це займе не більше п'яти хвилин і позбавить від необхідності отскабливать застиглий наліт. Правило не відкладати прибирання на потім працює не тільки на кухні. Наприклад, у ванній можна завести спеціальну губку. Якщо протирати нею раковину після кожного чищення зубів, плями від пасти вас більше не турбуватимуть.
Фото: Rawpixel/Unsplash
Підберіть для себе оптимальний спосіб сортування і зберігайте всі подібні предмети в одному місці. Використовуйте підставки і тримачі для кухонних дрібниць, бокси для взуттєвої косметики, органайзери для шкарпеток і білизни. Якщо привчити себе щоразу повертати речі в спеціально відведені місця, у квартирі завжди буде чисто і затишно. До того ж наступного разу перед незапланованим візитом гостей вам не доведеться в поспіху ховати розкидані тюбики, шпильки і чашки.
Ящики та кошики для зберігання представлені в широкому асортименті. Вони не тільки звільнять додатковий простір, але і стануть стильними інтер'єрними аксесуарами. Вішаєте одяг на спинки стільців, тому що не вистачає місця в шафах? Купуйте мобільні рейли або модульну гардеробну систему. Цим ви заощадите час на пошук потрібних речей і збережіть презентабельний зовнішній вигляд костюмів та суконь.
Фото: Laura Mitulla/Unsplash
Процес розкладання речей теж можна перетворити в корисну звичку. Вирушаючи на кухню за чаєм або фруктами, привчіть себе щоразу захоплюючи з собою брудні склянки, тарілки, фантики і огризки. Під час перегляду фільму або прослуховування улюбленої музики можна пройтися з контейнером по кімнаті, попутно складаючи в нього дрейфують по дому предмети. Це дозволить уникнути нашарування зайвих речей і сміття, а також звільнить від гнітючих думок про майбутню прибирання.
Вільні хвилини очікування теж можна провести з користю. Поки запікається курка або пиріг, завантажте пральну машинку. Під час включення комп'ютера можна встигнути скласти розкидані журнали і диски, привести в порядок робочий стіл. А розправляючи ліжко і переодягаючи піжаму — провітрити кімнату. Це необхідно для здоров'я та для підтримання загального відчуття чистоти.
Фото: The Creative Exchange/Unsplash
Один з основних принципів: процес прибирання повинен починатися зверху і закінчуватися внизу. Якщо спершу помити підлогове покриття, а потім перейти до столів і підвіконь — крихти і інше дрібне сміття обов'язково опиняться на підлозі. При цьому слід рухатися від найдальшого кутка кімнати до виходу. Так ви не зносите бруд зі ще не прибраного ділянок на чисту територію. Це просте правило допоможе заощадити багато часу і енергії, позбавивши від необхідності виконувати одну й ту ж роботу кілька разів.
Не менш важливо підібрати правильні миючі засоби та приладдя. Для прибирання відмінно підійдуть серветки з мікрофібри, латексу, віскози і целюлози. А ось марлю, старі рушники і футболки краще відправити на переробку. Вони залишають після себе розлучення і волокна. Інша хороша звичка — мати для кожної зони прибирання свою окрему ганчірку і ретельно прополіскувати її після використання. Це зведе до мінімуму перенесення бактерій з одного приміщення в інше.
Категория: Недвижимость