Без дисконту: на які знижки можуть розраховувати покупці новобудов


Опубликованно 03.03.2019 00:38

Без дисконту: на які знижки можуть розраховувати покупці новобудов

Ріелтори помітили суттєве скорочення розмірів дисконтів, що девелопери надають покупцям житла в Москві. Якщо в кінці 2016 року середній дисконт становив 6-7%, у 2017-му — 5%, то в кінці грудня 2018 року середній дисконт, за даними «Метриум», склав 4%. У цілому за п'ять років, за даними «Інкому», середня знижка на первинному ринку впала з 15% до 5%, відкотившись до докризових показників.

Сьогодні забудовники або скорочують розмір дисконту, або все частіше замінюють стандартні знижки на індивідуальні пропозиції. Все частіше можливе зниження цін обговорюється вже в приватному порядку, говорить керуючий партнер компанії «Метриум» Марія Литинецкая. Про те, які знижки на новобудови можна отримати сьогодні і як дисконти можуть змінитися в 2019 році, редакції «РБК-Нерухомості» розповіли столичні ріелтори і девелопери.

Які знижки можна отримати сьогодні

Незважаючи на скорочення розмірів дисконтів, покупці все також можуть отримати знижки в більшості житлових проектах. Сьогодні в Москві, за даними IT-платформи «Бест-Новострой» bnMAP.pro, ведуться продажі квартир в 633 корпусах, з них 552 корпусах пропонуються ті чи інші акції та знижки. У перерахунку на проекти — понад 80% від 75 різних компаній.

У грудні 2018 року на ринку масового сегмента Москви, за даними «Метриум», тільки в 6% житлових комплексах девелопери не давали знижок, ще 7% покупцям не озвучувався розмір знижок — дисконт пропонувалися в індивідуальному порядку. У бізнес-класі знижки відсутні в 7,5% новобудовах, ще 18% забудовники надавали їх в індивідуальному порядку. Практично у всіх високобюджетних об'єктах можна було отримати знижки — як офіційні, так і індивідуальні.

Які знижки варто очікувати покупцям житла в Москві

У той же час акцій — сезонних або святкових — дійсно стало менше, ніж один-два роки тому, зазначає голова ради директорів компанії «Бест-Новострой» Ірина Доброхотова. Литинецкая уточнює, що все частіше дисконти пропонуються не на весь обсяг пропозиції, а тільки на виділений пул квартир або апартаментів. Переважно мова йде про найменш ліквідних варіантах з великою площею або невдалими плануваннями, пояснює експерт.

Тим не менш стандартну знижку при оплаті всієї вартості квартири (своїми чи позиковими коштами) можна отримати практично у кожному проекті, стверджує Доброхотова. При цьому, за її словами, великі знижки — вище 10% — вкрай рідкісні. Вони можуть бути у вигляді короткострокових акцій та розповсюджуються не на всі лоти, каже експерт.

«Акції варіюються в залежності від проекту — знижки можуть поширюватися як на студії і однокімнатні квартири, так і на багатокімнатні варіанти, на обраних поверхах, з бонусом у вигляді машино-місця на підземній парковці і на багато іншого. В деяких проектах дисконт може досягати 15%. Більш того, на ринку є об'єкти, забудовники яких надають додаткові знижки певним категоріям громадян — наприклад, 100 тис. руб. за кожну дитину у сім'ї з дітьми або 1-3% пенсіонерам та молодим сім'ям, які в шлюбі тільки рік», — говорить директор з продажу компанії «НДВ-Супермаркет нерухомості» Тетяна Подкидышева.

Знижки 2019 року

У 2019 році ріелтори, опитані редакцією, очікують подальшого зниження як середнього розміру дисконту, так і числа проектів, де надається знижка. У той же час, швидше за все, це зниження буде мінімальною або навіть залишиться на рівні минулого року, вважає Литинецкая. Із зростанням собівартості будівництва через збільшення ПДВ, інфляції, переходу на ескроу-рахунки знижкова активність забудовників буде знижуватися, і ми побачимо рух до більш рівноважних цін і знижок, прогнозує директор з продажу девелоперської компанії «Лідер Інвест» Євген Большаков.

За оцінкою Подкидышевой, девелопери розділяться на два табори: перші спробують максимально отримати вигоду з реалізації своїх об'єктів до введення ескроу-рахунків. Другі, на її думку, навпаки, не стануть виводити новобудови на ринок, щоб вже під час дії закону про проектному фінансуванні продавати квартири за більш високою вартістю.

Незважаючи на те, що нова схема фінансування будівництва новобудов почне діяти тільки з середини року, вже зараз забудовники приступають до нарощування фінансової подушки безпеки для безболісного переходу до роботи з рахунками эксроу, зазначає Литинецкая. З іншого боку, на її думку, є ймовірність збільшення максимальних розмірів знижок з боку тих девелоперів, які зіткнуться з падінням попиту і проблемами з економікою проекту через зростання витрат.

На первинному ринку столичного житла можливі дві стратегії: знижки від великих компаній в розмірі 2-3%, які передбачені фінансової моделлю проекту, і постійно діючі рекламні знижки у розмірі 10-15%, які спочатку зашиті в завищену вартість квадратного метра, роз'яснює топ-менеджер компанії «Лідер-Інвест».

На думку Доброхотовой, складно спрогнозувати, як зміняться знижки, так як невідомо, як саме стане змінюватися економіка проектів у зв'язку з переходом на продажу через ескроу-рахунку. «Не виключено, що банки будуть контролювати ціноутворення (а значить, акції і знижки) в ЖК, використовують проектне фінансування. Можливо, на цьому тлі ми побачимо якісь зміни в звичних програмах дисконту», — резюмує експерт.

Чому девелопери відмовляються від знижок

Сьогодні покупці прагнуть як можна швидше зробити операцію на тлі зростання ставок по іпотеці і майбутнього підвищення цін з-за переходу девелоперів на роботу з рахунками ескроу, каже Литинецкая. Тому причин збільшення знижок у забудовників немає, пояснює експерт. До того ж, на думку Подкидышевой, забудовники проаналізували ринкову ситуацію минулих років і зробили свої об'єкти більш доступними. В результаті не довелося пропонувати великі знижки, щоб стимулювати попит, до того ж допомогли низькі іпотечні ставки, додає експерт.

Віце-президент з продажів групи компаній ПІК Геннадій Россо пояснює, що сьогодні спостерігається тенденція до збереження високого попиту на новобудови, тому девелопер не планує запускати додаткові маркетингові акції. У компанії «Лідер Інвест» почали скорочувати акційні програми, починаючи з третього кварталу 2018 року. При цьому, за словами Большакова, як правило, вони мають на увазі продаж найменш ліквідної і дуже обмеженого обсягу лотів.

«При правильній ціновій політиці немає необхідності влаштовувати розпродажі. Ми прихильники того, щоб на вході заявляти клієнту чесну ціну, без зашитих в неї знижок, щоб психологічно вона виглядала привабливіше і у людини виникало бажання прийти і подивитися об'єкт нерухомості. Крім того, багато проекти «Лідер-Інвест» протягом минулого року вийшли на завершальну стадію будівництва і у нас немає потреби в посиленому стимулювання продажів», — пояснив Большаков.

В той же час не всі девелопери скорочують свої акційні програми. Так, у девелоперської компанії «Група ЛСР», незважаючи на рекордне зростання продажів за підсумками 2018 року (+38%), зберігаються різні знижки і постійно впроваджуються нові. «Ми очікуємо, що і в 2019 році попит на житло у надійних забудовників збережеться на аналогічному рівні. Незважаючи на це, ми постійно пропонуємо своїм клієнтам цікаві акції. Також у «Групи ЛСР» укладені партнерські угоди з ключовими російськими банками, завдяки чому покупці з дітьми можуть придбати у нас житло в іпотеку за субсидованою ставкою 6,7%», — повідомили «РБК-Нерухомості» в прес-службі девелопера.



Категория: Недвижимость