День в історії: демонстрація першої лампочки і патент автомобільні шини


Опубликованно 10.03.2019 00:00

День в історії: демонстрація першої лампочки і патент автомобільні шини

Демонстрація електричної лампи

У 1878 році Едісон відвідав Ансонии Вільяма Валаса, який працював над електричними дуговими лампами з вугільними електродами. Валас подарував Едісону динамо-машину разом з комплектом дугових ламп. Після цього Томас починає роботу в напрямку удосконалення ламп. У квітні 1879 року винахідник встановив вирішальне значення вакууму при виготовленні ламп. А вже 21 жовтня 1879 року Едісон закінчив роботу над лампочкою розжарювання з вугільною ниткою, яка стала одним з найбільших винаходів XIX століття. Найбільша заслуга Едісона була не в розробці ідеї лампи розжарювання, а в створенні практично здійсненною, широко розповсюдженої системи електричного освітлення з міцною ниткою розжарення, з високим і стійким вакуумом і з можливістю одночасного використання безлічі ламп.

Напередодні 1878 року виступаючи з промовою, Едісон сказав: “Ми зробимо електрика настільки дешевим, що тільки багаті будуть палити свічки“. У 1878 році Едісон разом з Дж. П. Морганом та іншими фінансистами заснував у Нью-Йорку компанію Edison Electric Light.

20 грудня 1879 року Едісон провів демонстрацію роботи лампи розжарювання.

У 1882 році Едісон побудував першу у Нью-Йорку розподільну підстанцію, яка обслуговувала вулицю Pearl Street і 59 клієнтів в Манхеттені, і заснував компанію Edison General Electric по виготовленню електрогенераторів, лампочок, кабелів і освітлювальних приладів. Щоб завоювати ринок, Едісон встановив продажну ціну лампочки 40 центів при її собівартості 110 центів. Чотири роки Едісон збільшував випуск лампочок, знижуючи їх собівартість, проте терпів збитки. Коли собівартість лампи впала до 22 центів, а їх випуск зріс до 1 млн штук, він за один рік покрив усі витрати.

Перший консольний міст над Ніагарою

Після краху в 1854 і в 1864 рр. висячих мостів через Ніагару в інженерній середовищі почалася дискусія — чи можна цю систему застосовувати в залізничному транспорті, де її хиткість явно не відповідає динамічному характеру великих навантажень. І тільки дослідження німецького вченого К. Кульмана показали, що правильно підібрана ферма жорсткості може відкрити висячим мостом безпечний шлях в залізничне будівництво. Він підрахував, що ферма повинна мати таке ж поперечний переріз, яка вимагала б конструкція звичайного стрижневого балочного мосту, але для прольоту вдвічі меншої величини.

У 1883 році на Ніагарі відкрито перший консольний міст між США і Канадою.

Перша пневматична шина

1892-інженери Александр Браун і Джордж Стіллман з американського містечка Сіракузи (шт Нью-Йорк) отримали перший патент на пневматичні автомобільні шини.

Покришка Брауна і Стіллмана на відміну від варіантів Томсона і Данлопа не вимагала кріплення до обода колеса, а трималася на ньому за рахунок тиску, створюваного при надуванні.

Нагадаємо, днем раніше ми згадували закриття місячної програми і відкриття станцій метро Києва.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на сторінку Bigmir)net на Facebook: facebook.com/bigmir.net.



Категория: Новости