Ритейл-компанії вперше стали основними орендарями офісів у Москві


Опубликованно 11.03.2019 00:22

Ритейл-компанії вперше стали основними орендарями офісів у Москві

Вперше в історії московського ринку комерційної нерухомості основними орендарями офісних приміщень стали ритейл-компанії: їх частка збільшилася з 7% у 2017 році до 15% в 2018-м. Про це «РБК-Нерухомості» розповіли в компанії Colliers international.

Обсяг офісних площ, орендованих ритейлерами, виріс в два-три рази в порівнянні з рівнем попередніх п'яти років і досяг 70 тис. кв. м. Цей обсяг на 70% сформований компаніями — представниками онлайн-торгівлі (Ozon, Lamoda, Wildberries, Utkonos), зазначають консультанти.

На другому місці після ритейлерів — компанії, що надають послуги: за підсумками минулого року на них припало 14% всіх орендованих площ у столичних бізнес-центрах. Протягом останніх чотирьох років їх частка практично не змінилася, вказують в Colliers international. Замикають трійку лідерів телеком-компанії, на які в минулому році було 12% реалізованого попиту на офіси.

«Зараз ми бачимо значні зміни. Для порівняння: у 2017 році обсяг угод по оренді офісних приміщень був сформований переважно компаніями банківського сектора (22%), IT-компаніями (18%), і компаніями сектору професійних послуг (14%)», — говорить регіональний директор департаментів по роботі з корпоративними клієнтами та офісної нерухомості Colliers International Віра Зименкова.

Минулий 2018 рік виявився рекордним для столичного ринку офісної нерухомості. За даними компанії CBRE, обсяг угод з оренди та купівлі офісів в 2018 році склав 1,45 млн кв. м — це максимум за останні десять років. У той же час обсяг річного чистого поглинання знизився на 150 тис. кв. м і склав 525 тис. кв. м. Аналітики пояснюють це тим, що більшість компаній, незважаючи на активні переїзди, орієнтовані на поліпшення умов оренди або підвищення якості приміщень, а не на укрупнення офісів.



Категория: Недвижимость