Що потрібно знати при довгостроковій оренді квартири
Опубликованно 21.03.2019 00:18
Знайти ідеальне житло непросто, а не переплатити і убезпечити себе перед заїздом ще важче. Як регулюються відносини орендодавець — орендар, які документи потрібно вивчити і який порядок оплати, читайте в нашому матеріалі.
Що необхідно перевірити
Головна відмінність довгострокової оренди від короткостроковій в тому, що при довгостроковій (від 12 місяців) договір обов'язково реєструвати в Росреестре. Багато орендодавців з-за цього воліють укладати договір на 11 місяців, а потім його продовжувати.
Яку б форму оренди ви не обговорювали з господарем квартири, в першу чергу вам потрібно переконатися в його благонадійності. Для цього попросіть його показати документ на право власності. Це може бути свідоцтво про власність, договір дарування (якщо квартиру господареві подарували), договір купівлі-продажу (якщо квартира куплена), свідоцтво про спадкування (якщо житло залишилося у спадок) чи свідоцтво про приватизацію.
Всі документи повинні бути оригіналами. Якщо господар квартири пред'являє тільки ксерокопії — це привід насторожитися. Їх легко підробити.
Вкрай важливо подивитися, скільки людина володіє власністю. Ідеальний варіант, якщо це буде одна людина. Тоді в договорі вказується дві сторони: власник квартири і ви; якщо ж у свідоцтві на право власності прописані кілька людей, вам потрібно буде зібрати і їх підписи.
Про що може розповісти паспорт власника
Орендуючи квартиру на тривалий термін, обов'язково попросіть у господаря квартири паспорт. Він теж повинен бути оригінальним. Ви маєте повне право звірити дані звідти з даними в документах на квартиру.
Під час укладання договору на тривалий термін буде зайвим зробити запит до Реєстру нерухомості і звірити дані власника з даними з кадастрової виписки. Якщо вони не збігаються, це говорить про те, що «власник» квартири — це або орендар, або співробітник агентства, або прописаний в квартирі осіб, або пайовик. Це має щонайменше насторожити. Ні з ким, крім власника, укладати договір довгострокової оренди не можна.
Що має бути в договорі
До складання договору потрібно підійти відповідально, в ідеалі запросити юриста. Єдиного зразка цього документа не існує, але можна сказати, що в ньому має бути обов'язково.
По-перше, в договорі повинні бути вказані всі ваші дані і дані власника квартири. По-друге, відомості про квартирі (адреса, кому належить, площа приміщень тощо). По-третє, у договорі обов'язково повинні бути прописані умови оплати (сума, порядок погашення та крайні терміни). Також у договорі обов'язково повинна бути інформація про обов'язки сторін і пункт про розірвання договору. У ньому часто вказується, що якщо договір розривається за вашим бажанням раніше терміну, то страховий депозит вам не повертається.
Зазвичай договір оренди включає і так звані особливі умови, тобто ваші домовленості з власником, які ви укладаєте в процесі переговорів. Це може бути, наприклад, домовленість про перенесення строків виплати страхового депозиту або заборона на куріння в квартирі.
Навіщо потрібні додатки до договору
До основного договору завжди є додатки. Наприклад, опис майна. У ній зазвичай вказується не все майно, а лише саме дороге. Важливо звернути увагу на відповідність опису реального стану речей на момент укладення договору. Умовно кажучи, якщо в ній написано, що холодильник справний, а він ледве холодить або зовсім не працює, не соромтеся вказати на це і попросити про правки в додатку, інакше ремонтувати холодильник ви будете самі.
Другий додаток — акт передачі власності. У нього входить опис всіх дефектів в квартирі. Цей документ також важливий: якщо ви в'їжджаєте в квартиру з відкололися плінтусом, господар не зможе відмовити вам з-за нього в страховому депозиті при виїзді.
Що важливо врахувати при оплаті
Порядок оплати прописується в договорі можна прописати і бажану форму передачі грошових коштів (готівка/безготівка). При оплаті готівкою попросіть орендодавця підготувати форму розписки про отримання коштів у двох примірниках. Одна розписка повинна залишитися у вас. Це важливо, так як копія розписки юридичної сили не має.
У розписці обов'язково повинні бути вказані паспортні дані сторін, період оплати, сума (в тому числі прописом) із зазначенням валюти. Розписка зберігає юридичну силу протягом трьох років. У разі оплати банківськими або поштовими переказами обов'язково зберігайте квитанції — як і всі документи, що регламентують ваші стосунки з господарем квартири, в надійному місці.
Категория: Недвижимость