Куди скаржитися на керуючу компанію
Опубликованно 26.03.2019 00:34
Що писати?
У скарзі потрібно викласти суть проблеми, вказати право власності на квартиру (або свої права як орендаря на підставі договору), реквізити підтвердних документів та договору, укладеного з КК. По можливості додайте пункти з цього документа, які, на ваш погляд, були порушені, будь то неякісне прибирання під'їзду, відсутність техніка і диспетчера, погана робота електрика або не зроблена вчасно перерахунок у квитанціях. Чим докладніше ви опишете ситуацію та її наслідки, включаючи неповажне ставлення співробітників КК і моральну шкоду, тим більше шансів, що ваша скарга буде схвалена. Питання — ким? Отже, кому будемо скаржитися.
Керівника керуючої компанії
Можливо, достатньо буде достукатися до глави організації, працівники якої не справляються зі своїми обов'язками. Деякі вважають за краще відразу йти в держоргани, але все ж варто спочатку звернутися до директора КК, якому важливо уникнути скарг у вищестоящі інстанції. На вашому боці закон «Про захист прав споживача», тому письмова заява розглядається як заявка про ненадання послуг замовнику. Складайте скаргу в двох примірниках і вимагайте розгляду протягом десяти робочих днів за законом (деякі представники компаній стверджують, що вона повинна бути розглянута протягом 30 діб, але це невірно). Обов'язково вкажіть дані для зворотного зв'язку — електронну пошту, що її адресу або телефон, залежно від того, що зручніше. Варіантів розвитку подій три: вам дадуть відповідь і усунуть проблему, або дадуть відповідь, але ситуація залишиться незмінною, або не відповідатимуть зовсім. В останніх двох випадках пишіть нову заяву на підставі попереднього, але нести його треба вже в іншу інстанцію.
У державну житлову інспекцію
У ГЖИ є сенс звертатися, якщо питання стосується недотримання правил технічного обслуговування: експлуатації багатоквартирного будинку, підготовки до опалювального сезону, проведення зборів мешканців, на яких обговорюється робота КК. Працівники інспекції не зацікавлені у приховуванні неякісної роботи керуючої компанії, тому вони, як правило, не тягнуть час і відразу приступають до перевірки. За її підсумками, якщо підтвердиться факт порушень, керівник КК буде притягнутий до адміністративної відповідальності, йому випишуть штраф і змусять усунути недоліки. На рішення питань директору встановлять певний термін, і якщо проблема не зникне, то підуть нові штрафи і приписи. Знайти контакти для звернення можна на сайті житлової інспекції вашого міста, туди ви можете надіслати скаргу в письмовому вигляді або принести її особисто. Заява в ГЖИ пишеться за встановленим зразком, до неї також необхідно додати документи, що підтверджують ваше право проживання в квартирі, про яку йде мова, і копію скарги і відповіді з КК. Співробітник житлової інспекції перевіряє керуючу компанію не тільки на предмет зазначеної вами проблеми, але й за іншими критеріями роботи — в результаті можуть бути виявлені й інші порушення.
В Росспоживнагляд
Якщо ваші права як споживача не звернув уваги директор керуючої компанії, то можна скаржитися безпосередньо в Росспоживнагляд. Підійдуть заяви, в яких вказані порушення законодавства при складанні договорів з мешканцями, сумніви у вірності розрахунків і невдоволення необґрунтованим підвищенням тарифів. Росспоживнагляд розглядає запити на перевірку бухгалтерської звітності і скарги на відмову КК давати вам інформацію про термінах, якості й обсязі послуг. Якщо питання стосується повернення грошових коштів, то його можуть вирішити тільки в Росспоживнагляді, у ГЖИ немає таких повноважень. Важливо відзначити, що писати заяву ви можете тільки на основі вже отриманої відповіді з КК на ваше перше звернення до них. Винятки становлять випадки, коли існує реальна загроза здоров'ю і життю мешканців, а керуюча компанія не реагує і витрачати час на очікування ви не хочете.
У приймальних або на сайті Росспоживнагляду можна дізнатися контакти вашого територіального відділення, в яке слід звертатися. Скаргу ви можете надіслати за електронною або звичайною поштою з повідомленням, надіслати факсом або принести особисто в підрозділ. Формат заяви може бути будь-яким, але обов'язково вкажіть кому, від кого і чому ви його пишете: адреси, суть проблеми і підтверджуючі документи. Представник Росспоживнагляду може не розглядати скаргу, якщо в ній не зазначено ваші дані, підпис та адреса, а також якщо текст важко розібрати, він містить нецензурні вислови або дублюється з попереднім аналогічним заявою.
В прокуратуру
Прокуратура і суд — це крайні інстанції, звертатися в які слід, якщо попередні кроки не допомогли вам вирішити проблему: диспетчер КК досі не відповідає на дзвінки, а сміття з двору ніхто не вивозить. Якщо ви вирішили відразу звертатися в прокуратуру, минаючи директора керуючої компанії, ГЖИ і Росспоживнагляд, то ваша скарга буде перенаправлена в одну з цих організацій. В прокуратуру можна писати, навіть якщо ви отримали відповідь від двох попередніх держорганізацій про виправлення і перерахунках, але насправді нічого не змінилося. Скаргу потрібно подати в районну, а не обласну прокуратуру: якщо звернетеся в останню заяву все одно перенаправлять в підрозділ за вашим місцем проживання. У прокуратурі його розглядають протягом 30 днів і при наявності підстав складають акт реагування, за яким винні будуть покарані. В цьому випадку керуюча організація буде зобов'язана усунути неполадки в найкоротші терміни, інакше її закриють.
В суд
Звертатися до суду має сенс, якщо вам було завдано шкоди через дії або бездіяльності керуючої компанії. При цьому подавати судовий позов ви можете навіть у випадку, коли працівники вищезазначених організацій відреагували на скаргу, проблеми зникли, але шкоди не відшкодували. Наприклад, лід у дворі посипали піском упереміш з реагентами, але ногу ви вже зламали, або сантехнік все-таки прийшов і усунув протечку, ось тільки стіни і підлога були залиті, а ремонт потребує грошових витрат. За законом позов розглядають протягом двох місяців.
Якщо сума позову більше мільйона рублів, доведеться заплатити мито. Саме заяву потрібно подати не пізніше трьох років з моменту порушення ваших прав. До речі, іноді в суд виходять представники прокуратури, вони самі підготують позов і візьмуть участь у судовому засіданні. До суду потрібно підготувати докази порушень (фото і відео, висновки експертизи, письмові запити та відповіді, знайти свідків і фахівців). Навіть якщо суддя розглянув справу та виніс рішення не на вашу користь, ви маєте право оскаржити його протягом двох місяців в апеляційній (якщо вердикт не набрав чинності) або касаційної інстанції.
Категория: Недвижимость