Між двох країн: 8 мостів, що зв'язують держави
Опубликованно 04.04.2019 00:00
Мости — одне з найдавніших інженерних винаходів, яке полегшує життя людей. Вони дозволяють скорочувати фінансові витрати і витрачати набагато менше часу, ніж при поромній переправі. Мости нерідко стають архітектурною прикрасою і навіть символом великих міст. З часом їх конструкції ускладнилися від перекинуті через струмок колод до багатокілометрових споруд з бетону і сталі. Сьогодні багато з них пов'язують не лише береги річок, але й різні держави. Наприклад, такий «прикордонник» може з'явитися між Росією і японським островом Хоккайдо. А завдяки використанню сучасних технологій його будівництво обійдеться порівняно недорого, впевнені експерти. Розповідаємо про восьми прикордонних мостах, які об'єднують різні держави і роблять подорожі між ними набагато простіше.
Амбасадор: США і Канада
Фото: Brian KaufmanDavid R. Frazier/Global Look Press
Амбасадор — найдовший підвісний міст, що зв'язує дві країни. Сталева конструкція протяжністю 2,28 км побудована між американським Детройтом і канадським Уинсором. Увечері тут можна покататися на туристичному судні і помилуватися ефектним підсвічуванням Амбасадора. Міст в стилі ар-деко з елементами готики зведений в листопаді 1929 року. Сьогодні по ньому проходить чверть торгових перевезень між країнами. А це близько $1 млрд обороту щодня. Не дивно, що Амбасадор вважається найбільш завантаженим ділянкою американо-канадського кордону. Проїзд по мосту платний. Для мотоциклів і легковиків встановлений тариф $5, для автобусів і автомобілів з причепом — $10. Раніше на південній стороні Амбасадора діяли окремі доріжки для пішоходів і велосипедистів. З міркувань безпеки їх довелося закрити після трагічних подій 11 вересня 2001 року.
Міст неповернення: КНДР і Республіка Корея
Фото: Wikimapia.org
Цей міст — один з яскравих символів холодної війни між двома Кореями. З тих часів міст майже не змінився, а на його кордонах досі стоять контрольно-пропускні пункти. Свою назву Міст неповернення отримав невипадково. Аж до 1968 року він використовувався для обміну полоненими. Південнокорейські солдати поверталися з мосту додому, а північнокорейські — добровільно здавалися в полон. При цьому будь-який перейшов з нього вже ніколи не повертався на протилежну сторону. Споруда знаходиться в демілітаризованій зоні. Люди досі вважають її одним з найбільш напружених місць на планеті. Це легко пояснити. В північнокорейських перебіжчиків тут досі стріляють. Щоб потрапити до мосту у складі екскурсійної групи, потрібно підписати спеціальний документ. Таким чином уряд Південної Кореї знімає з себе відповідальність за можливу загибель туристів.
Міст водоспаду Вікторія: Замбія і Зімбабве
Фото: Thomas SbampatoDavid R. Frazier/Global Look Press
На кордоні двох африканських країн розташований один з найбільш мальовничих у світі мостів. Це основний транспортний шлях між ними. Міст є одночасно пішохідним, автомобільним та залізничним. Всього в 350 метрах від нього — водоспад Вікторія, одна з найяскравіших африканських пам'яток. Тому тут так люблять збиратися туристи і фотографи. Всі конструкції мосту були виготовлені у Великобританії, а будівництво зайняло трохи більше року. Для його офіційного відкриття в 1905 році влада запросили професора Джорджа Говарда Дарвіна — сина Чарльза Дарвіна. З роками із-за неналежного догляду віадук став руйнуватися. Навіть після ремонту його максимальне навантаження залишається невисокою. Сьогодні тут знаходиться невеликий музей, кафе і 111-метрового банджі-джампінг. Правда, після інциденту в 2012 році випробувати себе наважуються небагато. Під час чергового стрибка на ньому обірвався трос, і австралійка впала в річку з крокодилами та акулами.
Ересуннскій міст: Данія і Швеція
Фото: NielsDKDavid R. Frazier/Global Look Press
Ересуннскій міст — це поєднаний міст-тунель, який проходить через протоку Ересунн. Двоповерхова восьмикілометровая конструкція вартістю близько $2,5 млрд включає чотирисмугову автомагістраль і двухпутную залізницю. З 2000 року міст з'єднує данський Копенгаген і шведський Мальме. Оскільки країни, що входять в Шенгенську зону, а паспортний контроль між ними скасовано, багато шведи щодня добираються по ньому до роботи. Їх приваблюють більш високі датські зарплати. Для таких пасажирів передбачені знижки до 75% від вартості квитка. На підступах до Копенгагену міст «йде» на дно протоки, перетворюючись в підводний тунель. Це необхідно, щоб не створювати перешкод літакам, заходящим на посадку в довколишній аеропорт. До того ж така конструкція дозволяє не обмежувати судноплавний рух через Ересунн. У 2011 році скандинави зняли детектив «Міст», який завоював популярність по всьому світу. Всі події серіалу розгортаються довкола Ересуннський мосту.
Червоний міст: Грузія і Азербайджан
Фото: Wikimedia.org
На дорозі між Тбілісі і Гянджой знаходиться один з найдавніших прикордонних мостів. Це четырехпролетное аркова споруда довжиною 175 метрів. Його побудували ще в XVII столітті, а свою назву міст отримав завдяки кольору цегли. Відомо, що камені для його спорудження скріплювалися між собою за допомогою спеціального розчину. Основний інгредієнт — курячі яйця. Конструкція була зведена на місці колишнього моста XII століття, опори якого досі можна помітити нижче за течією річки Храми. У радянські роки з Червоного мосту переходили грузинсько-азербайджанську кордон. А в 1998-му тут побудували новий широкий міст, тому Червоний тепер практично не використовується. Тим не менш діючий контрольно-пропускний пункт зберіг назву «Червоний міст». Сьогодні Азербайджан і Грузія ведуть переговори про реставрацію старовинної споруди. У цих країнах міст офіційно визнали пам'яткою національного значення.
Міст короля Фахда: Саудівська Аравія і Бахрейн
Фото: Imago stock&peopleDavid R. Frazier/Global Look Press
Ще один дивовижний «прикордонник» побудований між містом Ель-Хубар і острівним Бахрейном. Це цілий комплекс з трьох великих мостів і насипних островів, який простягнувся на 25 км. На відміну від Саудівської Аравії, Бахрейні дозволений алкоголь. Тут є клуби і бари, які полюбляє відвідувати молодь. До 1986 року жителям доводилося перетинати кордон на поромі — поїздка через Перську затоку займала близько доби. Тепер тут прокладена чотирьохсмугова автомобільна дорога, а на весь шлях йде не більше години. Найбільший штучний острів знаходиться в центрі конструкції. Це і є границя двох держав. Спеціально для туристів тут побудована вишка з рестораном і панорамним видом на Саудівську Аравію і Бахрейн. Довгий час для одиноких туристок це був один з небагатьох шансів поглянути на закриту країну. Будівництво моста обійшлося владі Саудівської Аравії недешево. За різними оцінками, вони заплатили від $0,8 млрд до $1,2 млрд.
Нова Європа: Румунія і Болгарія
Фото: Wikimedia.org
Нова Європа — 3,5-кілометровий вантовий міст через Дунай, створений в 2012 році. Він є частиною загальноєвропейського транспортного коридору і пов'язує румунське місто Калафат з болгарським Видином. Мешканці останнього просили побудувати міст ще на початку минулого століття. Румунія підтримала цю ідею, але на її реалізацію було потрібно більше 100 років. А до тих пір тут працювала поромна переправа. Складність полягала в тому, що пором вирушав у дорогу тільки після повного завантаження. Влітку з-за низького рівня води він часто застрягав, а взимку не міг пересуватися по замерзлій річці. Нова залізобетонна конструкція включає чотирисмугову дорогу для автомобілів, залізничні шляхи, доріжки для пішоходів і велосипедистів. Оскільки Румунія і Болгарія поки не входять в Шенгенську зону, кабіни для збору оплати за проїзд служать одночасно пунктами прикордонного пропуску.
Нарвський міст Дружби: Росія та Естонія
Фото: Wikimedia.org
Свій транснаціональний міст є і в Росії. Його довжина — всього 162 метра. Пятипролетный «прикордонник» пов'язує естонську Нарву з розташованим в Ленінградській області Ивангородом. Це теж частина одного з європейських маршрутів. До 1941 року тут знаходився гранітний арочний міст, який радянські бомбардувальники знищили при відступі Червоної Армії. Сучасну споруду відкрили в 1960 році. Міст оточений мальовничими пейзажами і розташований між двома світовими пам'ятками — Івангородський і Нарвської фортеці. По обидва боки від мосту розташовані пішохідні доріжки, але просто так прогулятися з ним не вдасться. «Дружба» є прикордонною зоною, і вільний доступ сюди закрито. До речі, за традицією перед Новим роком на мосту зустрічаються російський Дід Мороз і естонська Санта-Клаус. А з 2012 року тут проходить міжнародний фестиваль культури «Міст Дружби».
Категория: Недвижимость