Гроші на квадратних метрах: на чому можна було заробити в 2018 році
Опубликованно 18.04.2019 00:02
Для столичного ринку нерухомості 2018 рік виявився вдалішим попередніх: темпи будівництва житла і попит росли майже безперервно, обсяги іпотечного кредитування кожен місяць встановлювали нові рекорди, а ціни на новобудови досягли історичного максимуму.
«РБК-Нерухомість» згадує, на яку нерухомість можна було більше заробити в 2018 році.
Новобудови в Москві
У 2018 році можна було отримати непоганий прибуток, вклавшись в купівлю високоліквідної новобудови. За даними компанії «Метриум», у деяких найбільш успішних проектах житлових комплексів в Москві за минулий рік ціни зросли приблизно на 20%. Таким чином, придбавши на початку року квартири або апартаменти в проекті, який користується ажіотажним попитом серед покупців, вже в кінці року його можна було передати на 15-20% дорожче. Аналітики пов'язують це з поступовим підвищенням цін на новобудови, зростаючим попитом і, як наслідок, швидким вимиванням найбільш ліквідних об'єктів.
«Забудовники досить інтенсивно підвищували ціни в минулому році у зв'язку високим попитом, який підігрівався порівняно низькими ставками по іпотеці. Найчастіше значний ріст цін демонстрували великі проекти новобудов комплексного характеру, розташовані недалеко від метро (в тому числі у складі ТПУ), а також деякі масштабні комплекси бізнес-класу», — говорить керуючий директор «Метриум Преміум» Ілля Менжунов.
Оренда житла
Минулий влітку чемпіонат світу з футболу став золотою жилою для власників орендних квартир в Москві, попит на які зріс багаторазово. У розрахунку на високу і швидку прибуток на ринок оренди вийшли навіть ті, хто раніше не планував здавати свою нерухомість. Так, за даними ЦІАН, влітку в Москві здавалося на 40-45% більше квартир, ніж у попередні роки. Причому приріст пропозиції спостерігалося у всіх сегментах — від бюджетних студій в хрущовках до пентхаусів, каже експерт.
Щодо середньої ціни розміщення у вихідний день в літній період ставки зросли приблизно в 4,5–5 разів. Якщо відняти найдорожчі пропозиції (складають близько 10%), то середня вартість розміщення в Москві на дні чемпіонату світу (при бронюванні в кінці травня) склала близько 21 тис. крб. в добу.
Готельний бізнес
2018 рік завдяки проведенню чемпіонату світу з футболу став успішним для столичного готельного ринку. «Чемпіонат викликав бурхливе зростання операційних показників московських готелів усіх сегментів. Максимальний позитивний ефект був отриманий в червні — місяці, на який довелося більшість матчів турніру. Готелі у цей час були завантажені майже на 87,5%, а приріст вартості номерів та показниках прибутковості на номер обчислювався тризначними цифрами в процентному співвідношенні в порівнянні з червнем 2017 року», — говорить керуючий партнер Colliers International Микола Казанський.
В цілому за підсумками 2018 роки готельний ринок Москви продемонстрував значне зростання операційних показників, в першу чергу завдяки підвищенню тарифів до історично пікових значень під час проведення футбольної першості. Залежно від сегмента збільшення ADR в червні-липні відрізнялось від 2 до 4 разів, а приріст RevPAR — від 2,5 до 4,5 рази, вказують в Colliers International.
Урядом РФ були встановлені верхні межі цін на розміщення в містах, приймаючих матчі ЧС-2018, у зв'язку з чим частина московських готелів досягла максимально можливого приросту дохідності на номер. Лідером зі зростання операційних показників за підсумками ЧС став сегмент люксових готелів Москви, рівень завантаження яких в червні-липні зріс на 10% (до 85%) у порівнянні з тим же періодом 2017 року.
Вулична торгівля
На чемпіонаті світу з футболу добре заробили оператори громадського харчування, розташовані на центральних московських вулицях, в першу чергу на Микільській, яка на час мундіалю перетворилася у головну фан-зону столиці. За даними Colliers International, виручка таких операторів за місяць збільшилася до 300%. Відмінно заробили також супутні послуги — наприклад, салони краси на Микільській, малюючи прапори країн-учасниць на обличчях вболівальників, могли заробити за місяць обсяги, порівнянні з річним обсягом виручки.
«У Москві на Микільській виручка ритейлу збільшилася в 2,5–3 рази, а в інших районах — на 50-150%. На Микільській — зростання кількості чеків на 110%, зниження середнього чека — на 37%. На Арбаті, в силу великого числа ритейлерів, які торгують сувенірною продукцією, зросла і кількість чеків і середній чек — 80% і 19% відповідно», — говорить Микола Казанський.
Категория: Недвижимость