День в історії: Дактилоскопія і патент на телеграф
Опубликованно 03.05.2019 00:20
Вперше у світі для впізнання злочинця була застосована дактилоскопія
Дактилоскопія – метод ідентифікації людини за відбитками пальців, оснований на унікальності малюнка шкіри, тобто кожна людина володіє індивідуальним візерунком папілярних ліній. Вони не змінюються протягом життя і відновлюються після ушкоджень шкіри в колишньому вигляді.
В основі методу дактилоскопії лежить ідея англійця Вільяма Гершеля, який висунув гіпотезу про незмінність папілярного малюнка долонних поверхонь шкіри людини. Ця гіпотеза народилася в результаті довгих досліджень автора, який служив поліцейським чиновником в Індії і мав широке поле для досліджень.
У 1895 році англійський антрополог і психолог Френсіс Гальтон (автор книги «Відбитки пальців») домігся введення дактилоскопії як методу реєстрації кримінальних злочинців вже в Англії. 18 квітня 1902 року в Данії вперше в світі була застосована дактилоскопія для впізнання злочинця, а вже у вересні цього ж року у Великобританії відбитки пальців з місця злочину вперше були використані як доказ провини по відношенню до підозрюваного у злочині.
В наступні 15-20 років різні країни світу вводили у себе в практику застосування дактилоскопічні методи. В Росії дактилоскопія стала застосовуватися з 1906 року. Раніше фахівці цієї області порівнювали відбитки пальців «вручну», згодом принцип порівняння відбитків автоматизувався.
У кожній країні існує своя електронна база відбитків. Причому є база даних правоохоронних органів, в якій зберігаються відбитки пальців людей, коли-небудь затриманих, а також є загальна база даних, яка є «добровільною». Якщо людина проходив реєстрацію, і його карта є в базі, його легко впізнають.
Сьогодні практичні методи використання дактилоскопії дуже широкі. Криміналістика була першою і найбільш важливою областю її застосування і залишається такою досі. Розвиток комп'ютерної техніки дозволило створити сканери відбитків пальців, які встановлюють на ноутбуки, мобільні телефони, флеш-носії і т. д. Замки і сейфи, обладнані такими сканерами, можна відкрити простим дотиком пальця.
Сьогодні дактилоскопія дозволяє, використовуючи всього лише відбиток пальця замість пароля для верифікації особистості, забезпечити тим самим надійний захист цифрової інформації і своїх конфіденційних даних.
Патент на телеграф
До 1846 році між Вашингтоном і Нью-Йорком працювала телеграфна служба Морзе. У тому ж році Ройал Хаус запатентував свій друкований телеграф. Він зв'язав дві 28-клавішні клавіатури дротом. Кожна клавіша представляла букву алфавіту, і при натисканні змушувала друкувати відповідну літеру на приймальному кінці. Клавіша «shift» давала кожному головному ключу два необов'язкових значення. 56-символьне колесо на передавальному апараті було синхронізовано, щоб збігатися з аналогічним колесом на приймальному апараті. Якщо клавіша, що відповідає певному символу, була натиснута на головній станції, вона приводила в дію колесо управління на віддаленій станції так само, як той же символ переміщався в положення друку, подібно принтера з гирляндным колесом . Таким чином, це був приклад системи синхронної передачі даних. Обладнання Хауса могло передавати близько 40 миттєво читаних слів у хвилину, але його було складно виготовити. Принтер міг копіювати і роздруковувати до 2000 слів за годину. Цей винахід було вперше введено в дію і виставлено в Інституті механіки в Нью-Йорку в 1844 році.
Перший комерційний політ турбогвинтового літака
18 квітня 1953 року в Англії здійснив перший комерційний політ перший у світі турбогвинтовий літак.
Перший в практичному сенсі працює турбогвинтовий двигун був створений угорським інженером Дьєрдем Ендрашиком. Після кількох років роботи над ТВД (і одержання патенту на його конструкцію у 1929 р. він побудував прототип двигуна потужністю 100 л. с.; перший у світі повномасштабний турбогвинтовий двигун, Jendrassik Cs-1 потужністю близько 400 л. с. був побудований і випробовувався на підприємстві Ganz Works в Будапешті між 1939 і 1942 р. Двигун не був запущений у виробництво.
Перший німецький турбогвинтовий двигун в середині 30-х років розробив (будучи професором Технічного університету в Берліні) майбутній глава відділу планерів літаків на «Junkers Flugzeugwerke» Герберт Вагнер. Він сподівався, що той може дати бойовому літаку найвищі ЛТХ.
Роботи по ТВД прискорилися в повоєнні роки. На 18-му зразку реактивного винищувача Gloster Meteor (пізніше отримав позначення Trent-Meteor) замість штатних турбореактивних були встановлені турбогвинтові двигуни Rolls-Royce RB.50 "Trent", і він став першим у світі турбовинтовым літаком (злетів 20 вересня 1945 року). Ця машина не будувалася серійно і залишилася прототипом.
На основі двигунів моделі Trent компанія Rolls-Royce розробила модель Dart. Цей двигун встановлювався на перший в світі серійний турбогвинтовий літак Vickers Viscount (перший політ в 1948). Конструкція ТВД Rolls-Royce Dart виявилася досить успішною: з урахуванням модифікацій і удосконалень, він випускався близько 40 років (до 1987 р) і встановлювався на багато моделей літаків.
Нагадаємо, днем раніше ми згадували перший гелікоптер-амфібію і день гемофілії.
Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на сторінку Bigmir)net на Facebook: facebook.com/bigmir.net.
Категория: Новости