День в історії: Запуск Хаббла і заснування Porsche


Опубликованно 22.05.2019 18:04

День в історії: Запуск Хаббла і заснування Porsche

День ДНК

Щорічно 25 квітня в різних країнах світу відзначають незвичайне свято – Міжнародний День ДНК (DNA Day), в знак визнання важливості генетики і наукових досягнень, зроблених в цій області.

Така дата була обрана в пам'ять про те, що 25 квітня 1953 року в журналі Nature вчені Джеймс Уотсон і Френсіс Крік спільно з Морісом Уїлкинсом і Розалінд Франклін опублікували результати дослідження структури молекули ДНК.

Рівно 50 років потому, 25 квітня 2003 року, було оголошено, що проект з розшифрування геному людини близький до завершення. Додатковий аналіз деяких ділянок геному все ще не закінчено, проте основна робота над проектом завершена. Визначення структури людських генів – важливий крок для розвитку охорони здоров'я. ДНК – це дезоксирибонуклеїнова кислота. Саме в ДНК зберігається наша генетична інформація, і саме цей тест є одним з найбільш популярних для встановлення родинних зв'язків. Відкриття спіралі ДНК стало для науки революційним. Завдяки виявленню ДНК був розкритий код спадковості, ідентифікований генетичний ризик, розпочато формування запрограмованих властивостей організму, здійснюється оздоровлення спадковості, створюються технології генної інженерії.

У США День ДНК вперше відзначали в 2003 році, він був офіційно проголошений обома палатами Конгресу – Сенатом і Палатою представників.

Підстава Porsche

До моменту випуску першого автомобіля під своїм ім'ям Фердинанд Порше встиг накопичити чималий досвід. Засноване ним 25 квітня 1931 року підприємство Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH під його керівництвом вже встигло попрацювати над такими проектами, як 6-циліндровий, гоночних Auto Union і Volkswagen K?fer, став одним із найбільш продаваних автомобілів в історії. У 1939 році був розроблений перший автомобіль компанії Porsche 64, який став прабатьком всіх майбутніх Porsche. Для побудови цього примірника Фердинанд Порше використовував багато компоненти від Volkswagen K?fer.

Протягом Другої Світової компанія займалася випуском військової продукції — штабних автомобілів і амфібій. Фердинанд Порше брав участь у розробці німецьких важких танків «Тигр P», а також надважкого танка «Маус».

В грудні 1945 року він був заарештований за звинуваченням у військових злочинах, поміщений у в'язницю, де провів 20 місяців. В той же час його син Фердинанд (коротке ім'я Феррі) Антон Ернст вирішив почати випуск власних автомобілів. У Гмюнд Феррі Порше разом з кількома знайомими інженерами зібрав прототип 356-го з мотором в базі і алюмінієвим відкритим кузовом і почав підготовку до його серійного виробництва. В червні 1948 року цей екземпляр був сертифіковано для доріг загального користування. Як і 9 років тому, тут знову були використані агрегати від Volkswagen K?fer, включаючи 4-циліндровий мотор повітряного охолодження, підвіску і коробку передач. У перших серійних машин було принципова відмінність — двигун перенесли за задню вісь, що дозволило здешевити виробництво і звільнити простір для двох додаткових місць в салоні. Спроектований кузов мав дуже хорошою аеродинамікою — Cx дорівнював 0,29. У 1950 році компанія повернулася в Штутгарт.

Створення сонячних батарей

У 1883 році компанія AT&T заснувала в Бостоні машинобудівне відділення; пізніше воно було перейменовано в конструкторський відділ. У 1907 році дослідницькі команди Western Electric і AT&T були об'єднані в Western Electric Engineering Department (Нью-Йорк), який злився з інженерним відділом AT&T 1 січня 1925, утворивши дослідний центр під назвою Bell Telephone Laboratories, Inc.

За роки своєї діяльності компанія розробила безліч революційних технологій, включаючи радиоастрономию, транзистор, лазер, кварцові годинники, теорію інформації, операційну систему UNIX та мови програмування C, C++. Вчені Bell Labs були удостоєні семи Нобелівських премій.

І саме тут у 1954 створені перші практичні фотоелементи, які дозволили створити сонячні батареї.

Запуск космічного телескопа Хаббл

Спочатку запуск телескопа на орбіту планувався на жовтень 1986 року, але катастрофа Челленджера 28 січня призупинила програму «Спейс шаттл» на кілька років, і запуск довелося відкласти.

Все це час телескоп зберігався в приміщенні з штучно очищеної атмосферою, його бортові системи були частково включені. Витрати на зберігання становили близько 6 млн дол. в місяць, що ще більше збільшило вартість проекту.

Вимушена затримка дозволила зробити ряд удосконалень: сонячні батареї були замінені на більш ефективні, був модернізований бортовий обчислювальний комплекс і системи зв'язку, а також змінена конструкція кормового захисного кожуха з метою полегшити обслуговування телескопа на орбіті. Крім того, програмне забезпечення для управління телескопом було не готове в 1986 році і фактично було остаточно написано тільки до моменту запуску в 1990 році.

Після відновлення польотів шатлів в 1988 році запуск був остаточно призначено на 1990 рік. Перед запуском накопичена на дзеркалі є пил була видалена за допомогою стисненого азоту, а всі системи пройшли ретельне тестування.

Шатл Діскавері STS-31 стартував 24 квітня 1990 року та 25 квітня вивів телескоп на розрахункову орбіту.

Від початку проектування до запуску було витрачено 2,5 млрд дол. при початковому бюджет 400 млн; загальні витрати на проект, за оцінкою на 1999 рік, склали 6 млрд дол. з американської сторони і 593 млн євро, сплачених ЄКА.

Нагадаємо, днем раніше ми згадували газовану воду і перший супутник Китаю.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на сторінку Bigmir)net на Facebook: facebook.com/bigmir.net.



Категория: Новости