День в історії: Перший ігровий комп'ютер і вірус " I love you


Опубликованно 01.06.2019 00:08

День в історії: Перший ігровий комп'ютер і вірус

День народження Дрейпера

Джон Дрейпер народився і навчався в Англії, потім оселився в США; був професором спочатку в Вірджинії, потім в Нью-Йорку.

У 1839-1840 рр. зробив ряд фотографій, ставши одним з піонерів фотографування. Зокрема, у березні 1840 р. він зробив перший фотознімок Місяця.

Популярність йому принесли публікації «Історія розумового розвитку Європи» та «Історія відносин між католицизмом і наукою».

Представлений ігровий комп'ютер Nimrod

Nimrod побудований на базі комп'ютера Ferranti Mark I, який, у свою чергу, є серійним варіантом Манчестерського Марка I. Розробка почалася 1 грудня 1950 року і була завершена 12 квітня 1951 року.

Комп'ютер виставлявся у великій Британії, на Фестивалі Британії, з травня по вересень 1951 року і в Німеччині, на Берлінському Промисловому Шоу (Berlin Industrial Show), в жовтні того ж року.

Nimrod містив 480 однакових електронних ламп — подвійних тріодів 12AT7, з яких 350 брали участь у розрахунках, а решта призначалися для заміни що вийшли з ладу. Дисплеї управлялися 120 реле, а кілька германієвих діодів виробляли логічну операцію АБО.

На відміну від більшості комп'ютерів, Nimrod використовувалася система зв'язаних рівнів напруги, а не такти, і демонстратор сам міг вирішувати, з якою швидкістю буде працювати комп'ютер — аж до 10 кГц.

Комп'ютер був дуже великим і громіздким — його розміри становили приблизно 270 см · 360 см · 150 см, при цьому електронна частина займала менше 2 % всього обсягу, — такі розміри були вибрані для найбільш зручної демонстрації машини. З іншого боку, зважаючи на безлічі незнімних частин і жорстко закріплених елементів, подібні розміри утруднювали транспортування.

Nimrod споживав 6 кВт енергії, з них 4 — на лампи дисплея.

Управління грою здійснювалося з допомогою панелі управління. На ній були розташовані кілька перемикачів режимів гри (звичайна гра в них або гра в піддавки, право першого ходу, автоматична гра комп'ютера проти самого себе) і налаштувань Nimrod (автоматичний/ручний режим підрахунку, швидкість роботи), а також чотири ряди ламп і кнопок під ними. Ряди ламп відображають купки «паличок», які і треба прибирати. При натисканні на кнопку під лампою, гравець забирає все «палички», що знаходяться праворуч від обраної (лампи гаснуть). Крім цього, ліворуч від кожного ряду ігрових ламп знаходиться по одній лампі, показують, з якого ряду були витягнені «палички» в останньому ходу.

Вірус I love you

На початку травня 2000 року кількість зізнань у коханні як мінімум в 3 рази перевищила середньостатистичні показники. Зізнавалися в любові все – від секретарок до парламентаріїв і міністрів, причому наполегливо і без розбору – всім, кому вони могли це зробити. Почалася ця поглинаюча любов 4 травня 2000 року, коли один з користувачів (можливо студент) розіслав свій новий вірус-хробак в мережі Інтернет.

Подальше поширення хробака йшло фантастично швидко через «віялової розсилки» – він відправляв свої копії по всіх адресах електронної пошти з адресної книги Outlook. В результаті поширення заражених листів мало вибуховий ефект, порівнянний з ядерною ланцюговою реакцією.

Припустимо, в адресній книзі сервера приблизно 300 адрес, в компанії працює 50 чоловік, і приблизно 20% персоналу не розуміють, що запускати файли з вкладень не можна, – отримуємо приблизно наступне. Якщо в таку компанію потрапляє лист з вірусом, то від компанії йде приблизно 0.20*50*300 = 3000 заражених листів. Першими від вірусу Love.Letter постраждали країни Азії, оскільки вірус був випущений на свободу саме там (Філіппіни).

Потім він прийшов у Європу, з Європи в Америку і до нас у Росію. За оцінками різних компаній, ураження зазнало величезна кількість комп'ютерних мереж (від 30% до 80% в залежності від країни). Кількість заражених комп'ютерів на третій день навали хробака оцінювався в 3 мільйони.

Найбільшої небезпеки піддаються видавництва і засоби масової інформації, включаючи радіостанції, журнали, рекламні агентства і, зокрема, ті з них, хто володіє великими архівами графічних і музичних файлів. Це пов'язано з тим, що I Love You видаляв певні типи файлів. І апгрейд антивірусної бази даних дозволяв видалити вірус, але не міг зупинити вже почався процес його руйнівної дії.

Є дані, що поштові повідомлення з «I Love You» були отримані в Пентагоні, Федеральному резервному Банку, Міністерстві оборони США; ФБР почало розслідування причин і джерел поширення вірусу.

Вже 5 травня тільки в Північній Америці збитки склали близько мільярда доларів США. А в самих Штатах збитки незабаром були оцінені в 10 мільярдів доларів.

Нагадаємо, днем раніше ми згадували Панамський канал і демонстрацію фонографа.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на сторінку Bigmir)net на Facebook: facebook.com/bigmir.net.



Категория: Новости