День в історії: Патент на ТБ і перший вихід жінки в космос
Опубликованно 26.07.2019 00:10
Патент «Спосіб електричної передачі зображень на відстань», тобто телебачення
Для подолання недоліків механічної розгортки Розінг винайшов перший електронний метод запису та відтворення зображення, використавши систему електронної розгортки (порядкової передачі) у передавальному пристрої та електронно-променеву трубку в приймальному апараті, тобто, вперше «сформулював» основний принцип пристрою і роботи сучасного телебачення. У липні 1907 року цей факт був офіційно зафіксований як російська привілей, — 25 липня 1907 року вчений подав заявку на «Спосіб електричної передачі зображень на відстань». За цією заявкою 30 жовтня 1910 року йому був виданий патент (привілей, згідно з існуючою тоді термінології) № 18076.
В 1908 і 1909 роках відкриття нового способу прийому зображення на телебаченні підтвердили патенти, видані в Англії та Німеччині. У 1911 році вдосконалене Б. Л. Розингом телевізійне пристосування було запатентовано в Росії, Англії, Німеччини, США. 9 травня 1911 року Б. Л. Розингу вдалося у своїй лабораторії домогтися прийому сконструйованим їм кінескопом зображень найпростіших фігур. Це була перша в світі телевізійна передача, що ознаменувала початок ери телебачення.
Луї Блеріо перелетів протоку Ла-Манш на літаку власної конструкції
Луї Блеріо отримав інженерну освіту в паризькій l Ecole Centrale в 1895 році і заснував власне виробництво ліхтарів.
У 1900 році він побудував орнітоптер Bl?riot I, так і не піднявся в повітря, а в 1907 році — перший аероплан.
Влітку 1908 року Блеріо став свідком французького турне Уилбура Райта і був вражений якістю пілотування американця, який вважав на голову вище сучасників-французів. Інший свідок польотів Райта, англієць лорд Нортклифф, власник Daily Mail, побачив у події привід для самореклами, і оголосив про премії в тисячу фунтів тому, хто першим перетне Ла-Манш на аероплані. Райт, в той час пов'язаний контрактами в Європі, здавався найбільш здатним з претендентів, але навесні 1909 року він вважав за краще повернутися до власної справи в Штатах і вибув з гонки за призом Нортклифа. 19 липня 1909 року в повітря піднявся недосвідчений француз Юбер Лат, але його мотор заглух на півдорозі; приводнившегося Латама врятували французькі моряки.
25 липня 1909 року в 4:35 ранку Блеріо піднявся в повітря. На середині шляху з-за сильного вітру літак відхилився від курсу на північ, у відкрите море, але Блеріо вчасно помітив неладне з курсів кораблів в море й повернув на захід, до Дувру. 37 хвилин, подолавши 23 милі, Блеріо благополучно приземлився на англійській землі.
Перемога Блеріо в той час була сприйнята, в тому числі, як перемога моноплана, популярного серед авіаторів-французів, над бипланом англійців і американців. За місяць Блеріо зібрав сотню замовлень на випуск свого моноплана; кожен планер (без мотора) коштував покупцям 850 американських доларів.
Літак, на якому Блеріо перетнув Ла-Манш, був його одинадцятим створенням; на відміну від Райтов, роками доводивших до досконалості одну і ту ж базову конструкцію, Блеріо випробував найрізноманітніші конструкції; його біплани виявилися невдалими, в серію пішов тільки Bl?riot XI, спроектований Раймондом Солнье.
Перший вихід жінки-космонавта у відкритий космос
Першою жінкою, яка вийшла в космос, була Світлана Євгенівна Савицька. Вихід відбувся 25 липня 1984 року з борту орбітальної космічної станції «Салют-7».
Савицька готувалася до польоту на станцію «Салют-7» в 1986 році на кораблі «Союз Т-15C» в якості командира першого в світі повністю жіночого екіпажу (три жінки-космонавта), але цей політ не відбувся.
З загону космонавтів Савицька пішла у званні майора у жовтні 1993 року у зв'язку з виходом на пенсію.
Нагадаємо, днем раніше ми згадували розчинну каву і падіння метеорита.
Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.
Категория: Новости