«Покупці квартир в будинках класу de luxe вже не хочуть великих площ»


Опубликованно 26.07.2019 00:48

«Покупці квартир в будинках класу de luxe вже не хочуть великих площ»

— Якщо вірити аналітикам в області нерухомості, клубні будинки сьогодні — один з найважливіших і швидкозростаючих форматів на ринку елітного житла в Москві. Ви розумієте чому?

— Для початку потрібно розібратися в термінології. Клубний будинок — нерухомість класу de luxe. Ніякий інший формат не може бути віднесений до цього класу. Хоча на ринку сьогодні багато хто намагається видати за de luxe те, що їм де-факто не є. У кращому випадку це проекти преміум-класу, тобто при досить високому ціннику клієнту пропонують продукт, не відповідає заявленому сегменту. Покупець це відчуває: якщо до 2014 року на момент здачі будинку практично не залишалося квартир, то сьогодні вважається хорошим результатом, якщо розпродано 60%.

— Ну це просто особливість поточного моменту.

— Так, це наслідок макроекономічної і політичної ситуації. Але вирішальним все-таки виявляється якість проекту. Якщо говорити про нашому домі Barkli Gallery, то в ньому розкуплено близько 90% квартир. Це сверхрезультат для поточного ринку.

— Багато забудовників елітного житла теж рапортують про сверхпродажах.

— Я не погоджуся з тим, що ринок de luxe переживає бум. У моменти економічної кризи, а ми живемо саме в такий момент, сильніше інших завжди страждає середній сегмент будь-якого ринку. Саме тому ми бачимо високі продажі в економ - і комфорт-класі, відносно непогану ситуацію в класі de luxe і відчутні проблеми в бізнес-класі. При цьому у всіх класах, насамперед у de luxe, збільшився спред між успішними і провальними проектами. Клієнт став дуже вимогливим, клієнт зростає разом з ринком. Люди поїздили, подивилися, багато пожили в кращих будинках світу, вони розуміють, що таке естетика, якість, дизайн, які інженерні рішення сьогодні застосовуються. Якщо девелопер зуміє все це поєднати в одному проекті — буде успіх.

— Оскільки спред збільшується, зростає і ризик для забудовників промахнутися і не вгадати настрої на ринку. Що саме сьогодні потрібно покупцеві елітного житла?

— Єдиного рецепту немає. Потрібно дуже ретельно продумувати всі аспекти проекту — від концепції до обробки. Ми, девелопери, вже давно не продаємо квадратні метри, ми продаємо мрію, яка повинна бути красиво задумана і гідно реалізована. По-справжньому якісний продукт девелопменту складається з маси речей, включаючи концепцію проекту, історію, неймінг, айдентики, архітектуру, грамотну квартирографию.

Покупці квартир в будинках класу de luxe вже не хочуть великих площ, оскільки це не перша і не друга їх нерухомість. Як наслідок, квартирография зазнала помітні зміни: якщо до 2014 року середня площа квартири в сегменті становила 250 кв. м, то зараз — 130 кв. м. При цьому клієнти хочуть максимальної функціональності, тобто кожен квадратний сантиметр повинен бути продуманий. Для прикладу: покупці ніколи не пробачать вам, якщо у вашій квартирі буде чотири спальні і два санвузли.

Фасад Barkli Gallery (Фото: «Барклі»)

— Наскільки ім'я архітектора значимий фактор при виборі будинку?

— Сьогодні він набагато більш значущий, ніж 10-15 років тому. Стандарти сильно посилилися, і вимоги до зірковості будинку теж зросли. Ми перші, хто почав привозити до Москви зірок світової архітектури і дизайну, бо відчули, що на це є попит і з роками він тільки зростає.

— Тобто участь зіркового архітектора реально збільшує продажі?

— Звичайно. Адже зоряний архітектор підвищує престиж проекту. Але справа не тільки в престижі: як показує практика, західний архітектор — стовідсоткова гарантія якості проекту. Не хочу сказати, що в Росії немає хороших архітекторів. Їх поки що одиниці, але вони, безумовно, є. Справа в іншому: західні архітектори звикли працювати чітко по технічному завданню замовника. А російські архітектори, як правило, намагаються поставити пам'ятник самим собі за гроші замовника.

Будь девелоперський проект починається з формування маркетингової концепції, і архітектура повинна бути її продовженням. Західні архітектори і дизайнери добре це розуміють і з першого разу видають те, що потрібно. Замовнику залишається внести лише незначні правки.

— Які правки ви внесли в проект Aedas?

— Мінімальні. Ми працювали над концепцією клубного будинку Barkli Gallery в розпал економічної кризи 2014 року, коли курс долара пробив позначку в 80 рублів, були введені перші санкції, міжнародна обстановка гранично загострилася. Більшість наших колег сумнівалися, що ринок de luxe взагалі виживе, і стали знижувати класність своїх об'єктів: деякі пішли в преміум і навіть в преміум мінус. Ми ж вирішили зробити рівно протилежне: побудувати самий статусний і найдорожчий будинок у Москві.

— Притому що потенційні покупці все більше цікавилися нерухомістю за кордоном.

— Ми це розуміли і вирішили запропонувати їм нетривіальну концепцію, яку вони не знайдуть ні в Лондоні, ні в Парижі, ні де б то не було ще. Будинок, який з'єднав в собі історію і пам'ять про кращому період в історії російської культури, але при цьому передовий і сучасний. Будинок в серце Замоскворечья — самого зберігся району старої Москви, в 100 метрах від Третьяковської галереї. Ми вирішили зберегти два історичних фасадів прибуткових будинків початку ХХ століття, часу розквіту епохи модерну. Одна зі знакових подій того часу — Дягилевские сезони в Парижі, декорації та костюми для яких малював Леон Бакст. Звідси народився наш екслібрис у вигляді фавна — оммаж Леону Бакста. Відсилання до Дягілєвським сезонами ще і в кольоровій палітрі, в якій витримані наші інтер'єри: блакитний, помаранчевий, білий замість звичної для de luxe чорно-коричневої гами.

Інтер'єр пентхауса «Москва» (Фото: «Барклі»)

Для розробки архітектурної концепції ми запросили всесвітньо відоме британське бюро Aedas, яке спеціалізується на реставрації пам'яток архітектури. Для нас це важливо, оскільки ми хотіли пов'язати нові фасади і з збереженими стінами дохідних будинків, і з навколишньою забудовою. Крім цього, ми запросили російських істориків архітектури, які допомогли відтворити «автентичні» елементи в стилі модерн на фасадах. Марсель Вандерс, жива легенда дизайну, відомий своїми сміливими інтер'єрними рішеннями, розробив для нас проекти лобі і громадських просторів, а Тім Шеперд — директор дизайн-напрямки Aedas — створив авторські інтер'єри квартир і пентхаусів. Так, для квартир у нас передбачені два варіанти обробки — Classic bliss і Amber deco, а для кожного з чотирьох пентхаусів розроблений свій власний, ексклюзивний дизайн інтер'єру, натхненням для яких стали чотири світових мегаполісу: Москва, Лондон, Нью-Йорк і Шанхай.

— Хто сьогодні основні покупці клубних будинків?

— Клубні будинку класу de luxe — колекційна нерухомість, тому покупці — люди з самими високими вимогами до свого житла. Тим більше що в більшості випадків це не єдина їх нерухомість. Наприклад, багато наші покупці постійно живуть за містом, але періодично бувають в місті і хочуть зупинятися в кращому будинку. І ще вони хочуть, щоб кожен сантиметр простору був ексклюзивним.

— Зрозуміло, що потенціал подібних будинків у Москві невеликий, оскільки такі об'єкти розташовані в історичному центрі, де практично не залишилося відповідних майданчиків. Наскільки у цьому зв'язку формат залишається життєздатним?

— Він залишиться життєздатним в руках тих, хто вміє будувати такі будинки. Ризик зробити провальний проект величезний. Можна помилитися з концепцією, з вибором архітектора, фасадних рішень, матеріалів. А можна все зробити правильно, але провалити проект на етапі реалізації, якщо не запросити істориків архітектури, які будуть погоджувати кожен елемент на стадії робочої документації, і не використовувати авторський нагляд розробників проекту. Словом, тут має значення кожна деталь.



Категория: Недвижимость