Не тільки Бенксі: знамениті графіті світу, які варто побачити
Опубликованно 10.08.2019 00:50
Графіті стали не лише невід'ємною частиною сучасної вуличної культури — сьогодні ці елементи використовуються в облаштуванні міських просторів, оформленні фасадів житлових комплексів і дизайні інтер'єрів. Але, незважаючи на практичне застосування, мистецтво графіті залишається однією з найактуальніших форм самовираження для художників, відображенням їх соціальної та політичної позиції.
«РБК-Нерухомість» розповідає про найвідоміших вуличних малюнках зі всього світу.
Каллиграффити на даху «Червоного Жовтня». Покрас Лампас, Москва
У липні 2019 року в Єкатеринбурзі закатали в асфальт нову роботу відомого каліграфа Покраса Лампаса, найбільший арт-об'єкт цього року. Однак «Супрематический хрест» на площі Першої п'ятирічки з цитатою Казимира Малевича — не найвідоміша робота художника. Жителі Петербурга напевно пам'ятають величезну каліграфію Лампаса на льоду Фінської затоки, а римляни — візерунки площею 1250 кв. м на даху Квадратного Колізею.
У 2015 році робота Покраса Лампаса увійшла в Книгу рекордів Гіннесса. Художник розписав дах «Червоного Жовтня» в Москві. Для світового рекорду Покрасу знадобилося 730 л фарби і два дні роботи. Площа каллиграффити — 1625 кв. м, а її довжина порівнянна з висотою 22-поверхового будинку. Своєю роботою художник хотів привернути увагу до сучасного мистецтва, а також до того, що людина все може зробити сам, варто тільки захотіти. Перший маніфест Лампас відбив розміром графіті: це єдине художнє твір в Росії, який видно з космосу. Другий Покрас довів на власному прикладі: каліграф не закінчував художньої школи або курсів і всьому навчився сам, а його роботи — повна імпровізація.
«Весь світ». Кіт Харінг, Піза
Стиль Кита Харінга зріс з вуличної культури Нью-Йорка і зробив його одним з найвідоміших американських художників. Головними темами робіт Харінга були любов і єдність, а його фірмовим символом став «Радіоактивний немовля» (The Radiant Baby).
Фото: flickr.com
Одного разу друг запросив Кита в італійську Пізу. Художник вирішив намалювати фреску на північній стороні церкви Святого Антонія, яка була похована під час бомбардувань Другої світової війни. «Туттомондо» (Tuttomondo) по-італійськи означає «весь світ». Фреска втілює майбутнє, в якому головними ідеалами стають єдність і мир. На малюнку зображені 30 динамічних фігур; вони поєднані і переплетені, символізуючи мир і гармонію. Картина визнана однією з найбільших фресок, коли-небудь зроблених в Європі, її площа — 180 кв. м (висота 10 м, ширина 18 м). «Туттомондо» — остання публічна робота, зроблена Китом Харингом в 1989 році, через рік художник помер.
«Братський поцілунок». Дмитро Врубель, Берлін
Берлінська стіна була побудована в 1961 році для поділу Західного і Східного Берліна під час холодної війни. У 1980-х роках вона стала популярним місцем для самовираження художників графіті. Ця фреска Дмитра Врубеля, також відома як «Господи! Допоможи мені вижити серед цієї смертної любові», стала найвідомішою серед граффіті на Берлінської стіни. На малюнку зображено поцілунок комуністичних лідерів Леоніда Брежнєва (Радянський Союз) і Еріха Хонеккера (Східна Німеччина). На створення фрески художника надихнула фотографія, що зафіксувала цей момент в 1979 році під час святкування 30-річчя заснування Німецької Демократичної Республіки. Ця робота Врубеля стала символом боротьби за возз'єднання Німеччини і проти СРСР. Крім «Братського поцілунку» на Берлінській стіні художник намалював графіті Danke, Andrej Sacharow! («Дякую, Андрій Сахаров!»).
Фото: wikimedia.org
«Братський поцілунок», одне з найвідоміших творів графіті в світі, надихнула митців Вільнюса на створення графіто Make Everything Great Again («Зроби знову все великим»). У 2016 році в місті з'явилося зображення президента Росії Володимира Путіна та президента США Дональда Трампа в аналогічній позі.
«Етноси». Едуардо Кобра, Ріо-де-Жанейро
Бразильський стріт-арт-художник Едуардо Кобра увійшов до Книги рекордів Гіннесса як автор найбільшої вуличної розпису, намальованої однією людиною. Картина розташована в центрі Ріо-де-Жанейро. Фреска площею 3 тис. кв. м (15,5 м у висоту і 190 м в довжину) називається «этинас» («етноси», або етнічна приналежність), вона символізує п'ять олімпійських кілець та континентів світу, а також їхні давні племена. Робота була замовлена під час Олімпійських ігор 2016 року в Ріо, щоб підкреслити силу єдності народів. На створення величезного малюнка вуличний художник витратив два місяці, 400 л та понад 3,5 тис. балончиків фарби. Вулиця портова, прикрашена графіті Кобри, виходить на Олімпійський бульвар — головну вулицю вболівальників в Ріо.
Фото: wikimedia.org
«Етноси» стали частиною проекту художника «Бачення світу», в який також увійшли зображення Мартіна Лютера Кінга, матері Терези та інших громадських діячів, виконані в єдиній техніці експресивної живопису. Роботи Кобри є і в Москві: до 88-річчя Майї Плісецької художник зобразив балерину в образі Одетти з балету «Лебедине озеро» на будівлі за адресою Велика Дмитрівка, 16.
«Дівчинка з повітряною кулею». Бенксі, Лондон
Англійська графітчик Бенксі став одним з найскандальніших вуличних художників. Його роботи вважаються творами мистецтва, а їх знищення — вандалізмом, незважаючи на те, що для багатьох сам факт нанесення графіті — вандалізм. Графіто «Дівчинка з повітряною кулею» (Girl with Balloon) з'явилося в 2002 році в Лондоні. Бенксі намалював дві версії в різних частинах міста. На одній з них художник залишив напис There's always hope («Надія є завжди»). У 2014 році картину вирізали зі стіни і виставили на продаж за ?500 тис. На тому ж році графіто стало символом підтримки біженців з Сирії: спеціально для цієї кампанії Бенксі намалював ще одну версію графіто, де дівчинка закутана в хустку. Величезні проекції малюнка в день річниці сирійського конфлікту з'явилися на Ейфелевій вежі в Парижі і на колоні Нельсона в Лондоні.
Фото: wikimedia.org
Згідно з даними опитування Samsung в 2017 році, зображення дівчинки з повітряною кулею британці назвали улюбленим твором мистецтва. А в жовтні 2018 року авторську версію роботи, виконані акриловими та аерозольними фарбами на полотні, виставили на аукціон sotheby's. Відразу після покупки картини за $1,4 млн її розрізав вбудований в раму шредер. Через кілька днів автор вимагав перейменувати роботу і назвати її Love Is in the Bin («Любов в сміттєвому кошику»).
Категория: Недвижимость