Покоління Y і Z: яке житло потрібно для сучасної молоді


Опубликованно 26.08.2019 00:34

Покоління Y і Z: яке житло потрібно для сучасної молоді

У найближчі кілька років основною групою споживачів на ринку житла стануть представники покоління миллениалов, або Y (народжені після 1981 року). Їх стиль життя і споживчі переваги значно відрізняються від запитів попередників і, можливо, від наступного покоління Z.

На Московському урбаністичному форумі девелопери та урбаністи обговорили сучасні формати житла, які вимоги до нього пред'являє нове покоління споживачів і чи потрібно для них створювати щось спеціальне.

Коливинги

Учасники конференції в рамках урбанфорума відзначають, що все більшу популярність серед молодих людей завойовують коливинги. У таких будівлях виділяється невелика площа під житло, де можна усамітнитися, а для роботи, спілкування або приготування їжі відведені спеціальні зони, що дає змогу створити цілісну середовище для життя.

Креативний директор BMW MINI LIVING, архітектор Оці Хаузер вважає, що серед молодого покоління затребувані коливинги і трансформовані простору. Щоб отримувати максимум комфорту з маленького простору, воно має бути гнучким або гібридним, зазначає архітектор.

Молодь все більше відмовляється від володіння власним житлом на користь оренди і все частіше віддає перевагу шерінг, а не купівлю, відзначили експерти. Тема коливингов сьогодні популярна, але головна проблема — її не навчилися продавати покоління, яке не хоче купувати, вважає директор департаменту системних трансформацій ПІК Марко Михич-Ефтич.

Що хочуть мілленіали

Відмова від володіння на користь шерінгу речей або оренди житла стає особливістю в споживанні покоління миллениалов, зазначили учасники конференції. Молоде покоління все більше буде залишатися орендарем, тому що їм не потрібно володіти всім, вони більш мобільні, легко змінюють роботу і місце проживання, говорить комерційний директор Capital Group Петро Ісаєв.

Сьогодні серед сучасної молоді будуть затребувані квартири з оздобленням, можливість покупки житла онлайн і сервіси по оренді житла, зазначає Михич-Ефтич. На його думку, ключ у задоволенні такого попиту — різноманітність і зручність планувань і споживання.

Головна зміна в тому, що люди стають більш добровільними і усвідомленими в плані споживання житла, переконаний старший віце-президент по архітектурі WeWork Мішель Рохкинд. Продукт повинен бути більш адаптивним під поточні потреби молоді, вважає Ісаєв. «Сьогодні ти молодий і вдома багато гостей, а завтра знадобиться відокремлене місце для сім'ї. Тому девелоперам потрібно створювати універсальні планування житла і можливості його трансформації. Продукт для молодого покоління важливий з точки зору адаптивності і нестандартних прийомів реклами», — упевнений експерт.

Чи потрібно особливу житло

Сьогодні молодь купує житло не частіше при укладенні шлюбу, а вже при появі дітей, зазначає комерційний директор Capital Group Петро Ісаєв. Після народження дитини всі цінності коливинга зникають, погоджується керівник Центру міської антропології КБ «Стрілка» Михайло Олексіївський. Тому, на думку Ісаєва, будинки для миллениала не існує.

Молоде покоління обирає житло поруч з роботою, любить подорожувати і змінювати місце життя, споживати товари мас-маркет і люкс одночасно, їм важливо бути частиною не тільки родини, але й соціуму, стверджує Михич-Ефтич. «Як це впливає на архітектуру і будівельний бізнес — ніяк. Миллениал може вибрати старе і нове приміщення, в центрі і на околиці. Все, що вже є на ринку, вистачить для потреб і вибору в оренду. Будинки будуються на сто років, а потреби миллениала не вічні, і поки він молодий — постійно змінюються», — зазначає експерт.

Сьогодні марно витрачати кошти і час на дослідження потреб у житлі для миллениалов, тому що ми вивчаємо те, що вже є зараз, доповнює Рохкинд. На його думку, потрібно дивитися в майбутнє. Те, що сьогодні цікаво молодим людям, через п'ять років може виявитися незатребуваним — на зміну поколінню миллениалов прийде покоління Z, у якого будуть трохи інші потреби. Молода людина будь-якого покоління після народження дитини змінює свої уявлення і цінності в плані покупки житла, вважає Рохкинд.



Категория: Недвижимость