Аналітики назвали частку порожніх торгових площ на магістралях Москви


Опубликованно 24.10.2019 04:14

Аналітики назвали частку порожніх торгових площ на магістралях Москви

За підсумками першого півріччя 2019 року частка вільних площ у приміщеннях стріт-ритейлу, розташованих на п'яти найбільших столичних проспектах (Ленінський, Світу, Кутузовський, Комсомольський Ленінградський), склала 12,3% від загального обсягу торговельної нерухомості на цих вулицях. Це на 1,1 в. п. менше, ніж за аналогічний період минулого року, підрахували в компанії Knight Frank.

Лідером за обсягом вільних площ залишається Кутузовський проспект. Тут обсяг порожніх приміщень у першому півріччі 2019 року склав 21,6%, скоротившись за рік всього на 3,9 п.п. (близько 2 тис. кв. м). Аналітики пояснюють це не лише обмеженням по парковці, але й більшою середньою площею приміщення у порівнянні з іншими проспектами — 178 кв. м. Близько половини всіх пропозицій — приміщення площею від 200 до 700 кв. м, які досить складно розділити на блоки, оскільки, як правило, вони розташовані на двох-трьох рівнях, включаючи підвальний.

Найменша частка вакантних площ зафіксована на Ленінському проспекті і проспекті Миру (8,7% та 9,6% відповідно). На це вплинули наступні фактори: більш дрібні площі приміщень, тривалість ремонтних робіт і вартість паркування, обсяг паркувальних місць.

Найбільше площ займають магазини товарів для дому і заклади громадського харчування — 16,5% і 15,1% відповідно. У трійку лідерів також входять продуктові магазини і банки, на які припадає 13% від загального обсягу площ на проспектах. Орендні ставки на торговельні приміщення, розташовані на першій лінії проспекту, варіюються в діапазоні 30-100 тис. руб. за 1 кв. м в рік. Ціна залежить від площі приміщення і інтенсивності пішохідного потоку.

На ринок стріт-ритейлу і склад орендарів на вулицях в центрі Москви впливають різні зовнішні фактори: благоустрій за програмою «Моя вулиця», заборона на паркування і створення пішохідних вулиць, а також зниження купівельної спроможності населення. Головними тенденціями на центральних торгових вулицях столиці стало збільшення числа кафе і ресторанів і демократизація форматів орендарів.



Категория: Недвижимость