Навіщо в Москві будують чергове транспортне кільце
Опубликованно 13.12.2019 00:04
У першому випуску програми головний редактор «РБК-Нерухомості» Гнат Бушухин міркує, навіщо в місті будують чергове транспортне кільце — БКЛ.
Ви можете подивитися програму на відео або прочитати розшифровку під ним.
Відео: телеканал РБК
Гнат Бушухин, головний редактор «РБК-Нерухомість»:
— Велику кільцеву лінію (БКЛ) московського метрополітену почали рити в 2017 році. На відміну від старої кільцевої лінії метро нова розташується ближче до околиць столиці.
Але навіщо нам БКЛ, якщо вже є центральне Московське кільце (МЦК)? Це питання ми поставили відомому московському архітекторові. Каже Тимур Башкаєв.
Тимур Башкаєв, архітектор:
— БКЛ проходить в основному по території житлових районів, а МЦК традиційно поєднує, проходить через промзони. У місті вони представляють типу вісімки, МЦК зміщена вгору, на північ, а БКЛ буде зміщений на південь. Тому вони доповнюють один одного, мають між собою зручні пересадки.
Гнат Бушухин, головний редактор «РБК-Нерухомість»:
— Це все добре, але все-таки давайте відповімо на питання: «Так, а що з цього нам з вами — городянам?» Тут все очевидно. Планується, що нова лінія розвантажить всю транспортну систему міста, економія часу на дорогу від дому на роботу і назад для кожного москвича буде суттєвою. Щоб не бути голослівним — ось що про це проекті кажуть експерти.
Микола Шумаков, президент Союзу архітекторів Росії, головний архітектор ВАТ «Метродіпротранс»:
— Мета цієї лінії дуже проста. Раз у нас радіально-кільцева система метрополітену, то всі лінії йдуть в центр Москви. І перевантаження центральних станцій — гігантська. Транзитний пасажир або пасажир, який хоче умовно приїхати з півночі на схід, не буде їхати через центр Москви, він благополучно зробить пересадку на Великій кільцевій лінії та приїде туди, куди йому треба.
Юлія Бочкарьова, керівник сектору розвитку позавуличного швидкісного транспорту Інституту Генплану Москви:
— Спорудження Великої кільцевої лінії метрополітену поліпшить транспортне обслуговування населення та працюючих серединної зони міста. За рахунок створення нової швидкісної беспересадочной зв'язку між районами час у дорозі зменшиться на 15 хвилин.
Гнат Бушухин, головний редактор «РБК-Нерухомість»:
— А що для бізнесу? Відкриття БКЛ позначиться на діловому кліматі у великому місті? Давайте поговоримо про це на прикладах. Візьмемо наземну лінію міської електрички — МЦК, інфраструктура для якої була побудована в 2016 році. Крім того, що відразу ж після відкриття МЦК значно поліпшило транспортну доступність районів Москви, в яких сукупно проживає 1 млн осіб, так це відразу ж зацікавило і бізнес. Торгові центри, розташовані поруч з МЦК, протягом року стали відвідувати на 30% більше покупців.
Заробив від цього і девелоперський бізнес: попит на квартири в нових РК, розташованих поруч з МЦК, виріс відразу на 60%, ну а ціни на квартири росли швидше, ніж по всій Москві — на 15% проти 8% у середньому по місту.
Це що стосується великого бізнесу. А що з малим?
Існує така залежність: як тільки в Москві відкривається нова станція метро, в 15 хвилинах пішки від неї ставки оренди відразу ж виростають на 25-30%, в тому числі й на комерційні приміщення. Це невеликі магазинчики у будинки, торгові павільйони, кіоски, майстерні побутових послуг, кав'ярні, коворкинги — загалом, вся торгова і ділова інфраструктура в районі. Такими приміщеннями в Москві володіють в основному малий бізнес, приватні інвестори. Вигода для них — очевидна. І для орендарів, в принципі, теж все непогано — вони заробляють на зростаючому пасажиропотоці.
Що на це можна сказати? Прямо зараз придивіться до локаціях, московським районах, де з'являться нові станції БКЛ. Сьогодні це одні з найбільш інвестиційно привабливих районів столиці. Я не перебільшую.
Час для інвестицій ще є. БКЛ повністю замкнеться і запрацює в 2023 році. Ну і в принципі, у Москви великі плани по будівництву метро.
Марат Хуснуллін, заступник мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва:
— Ми остаточно затвердили програму будівництва метрополітену до 2023 року, і абсолютно точно бачимо за набраними темпами, що ми до 2023 року включно метро в Москві подвоїмо. Це мегапроект. У нас база була дуже висока, у нас 300 км було метро, та ще додати майже 300 км — це, звичайно, така дуже непросте завдання, з якою нам вдається впоратися. До 2023 року включно буде 135 км, 55 станцій. І у нас закладено в програмі ще дві нові лінії — це на Браїлів і на Новоархангельское. Це перспектива до 2027 року включно, вона нам дає ще 23 станції і близько 50 км протяжності.
Гнат Бушухин, головний редактор «РБК-Нерухомість»:
— Що ж, на цьому все. Це була програма «Місто» — ми розповідаємо про те, як змінюється Москва і який толк від цього і городянам, і бізнесу. Залишайтеся з нами, поки!
Категория: Недвижимость