Намети з готельним сервісом: як розвивається глэмпинг в Росії
Опубликованно 25.01.2020 00:42
Власники глэмпингов і модульних готелів в Росії будуть отримувати субсидії від держави — такий законопроект зараз розробляється для підтримки внутрішнього і в'їзного туризму.
Розповідаємо, що таке глэмпинги, і як ця індустрія розвивається у нашій країні.
Що це таке
Вважається, що перший глэмпинг (від англ. glamorous camping — гламурний кемпінг) з'явився у Великобританії в 2005 році. Це наймолодший і самий сучасний формат курортної нерухомості. При цьому коріння глэмпинга йдуть у Середньовіччі, коли монархи влаштовували виїзди на природу, оточуючи себе в полях царської обстановкою.
Сьогодні глэмпинг — це той же відпочинок на природі, але в умовах максимального комфорту. Замість наметів відпочиваючі живуть у великих і зручних наметах або швидкомонтованих оригінальних будівлях. Тут обов'язково передбачено санвузол і часто майже повноцінне готельне обслуговування. Жорстких вимог до організації такого виду відпочинку немає, головне, щоб це було красиво і комфортно.
Глэмпинг Dreamville в Бельгії (Фото: David Pintens / ZUMAPRESS.com / Global Look Press)
Чому це стало популярним
Зараз глэмпинги вже є практично у всіх країнах світу. Такий вид відпочинку створили навіть в Антарктиді.
В європейських країнах глэмпинги стали популярні за рахунок зростання попиту на екологічний туризм. Однією з причин популярності глэмпингов став психологічний фактор: жителі мегаполісів все частіше прагнуть до самоти і спокою, але хочуть зберегти при цьому високий рівень комфорту на відпочинку.
Глэмпинг в гавані Нью-Йорка (Фото: Christina Horsten / dpa / Global Look Press)
На кого розраховані глэмпинги
Марія Долгова, креативний директор event-агентства Prostorcrew:
— Коли ми говоримо про глэмпинг, ми все одно говоримо про категорію luxury, тобто про людей, які заробляють вище середнього. Це дуже досвідчена публіка, яка багато вже все перепробувала — для неї звично їздити на закриті для інших острова. Розкішшю їх вже не здивувати. Така категорія відпочиваючих шукає для себе дві речі: новий і абсолютно ексклюзивний досвід. З-за цього, повернення до коріння, єднання з природою, які пропонує глэмпинг — це те, що привертає їх увагу. Особливо, якщо вони виявляються на краю землі, в пустелі або джунглях.
В Росії
У Росії глэмпинги почали активно розвиватися з 2015 року. За даними консалтингової компанії MACON, сьогодні в країні налічується близько 60 глэмпингов. Вони знаходяться в Підмосков'ї, Краснодарському краї, Калінінградській області, Карелії, на Байкалі, Камчатці, Алтаї і в інших регіонах.
«Сайкол глэмпинг Курай» в Республіці Алтай (Фото: saikolglamping.ru)
Часто у глэмпингов є своя спеціалізація. У Росії вже діють еко - і фермерські глэмпинги, для вегетаріанців і серфінгістів, любителів лазень або активного відпочинку. Починають формуватися перші професійні оператори даного виду відпочинку: в Гірському Алтаї діють 2 глэмпинга під брендом «Сайкол», активно розвиває напрям компанія RussiaDiscovery.
Середня вартість розміщення в російських глэмпингах варіюється від 2,5 до 9 тис. руб. за ніч на двох. При цьому ціни на звичайний кемпінг рідко перевищують 1 тис. руб.
Глэмпинг «Північний Крим» в Ленінградській області (Фото: dikiydom.com)
«Поблизу великих міст, таких як Москва і Санкт-Петербург, вже відкрилося кілька глэмпингов, наприклад, «Зелена стежка» або Pine River. Але варто розуміти, що це по суті просто готелі нового виду», — розповіла Долгова з Prostorcrew.
У місті
Формат глэмпингов використовується в містах, часто в рекламних цілях. Це, наприклад, глэмпинг Moscow Врятуватися на даху ТЦ «Авіапарк» або глэмпинг, який облаштували у дворі елітного житлового комплексу «Полянка/44» від Групи ПСН. Ця девелоперська компанія для свого закритого заходу в англійському саду проекту «Полянка/44» вибрала тему гламурного кемпінгу: замість звичайних наметів встановила гарні намети з елегантним освітленням і стильними вуличними обігрівачами.
Відвідувачі на території наметового містечка Moscow Escape Glamping на даху торгового центру «Авіапарк». Глэмпинг Moscow Escape Glamping — зона відпочинку з наметами, що поєднує в собі відпочинок під відкритим небом та готельні зручності (Фото: Володимир Гердо/ТАСС)
«Елітні бренди все ще переживають, що їх спокушена аудиторія не оцінить такий формат заходу, але думаю, що цей страх пройде, коли на ринку з'явиться більше успішних прикладів», — прокоментувала Долгова.
Глэмпинг для клієнтського заходи у дворі ЖК «Полянка/44» (Фото: Групи PSN)
Скільки коштує побудувати глэмпинг
«Розвиток глэмпингов в Росії має значні перспективи і з великою мірою впевненості можна вважати, що в найближчі роки їх число буде збільшуватися з темпом в кілька десятків на рік», — розповів генеральний директор консалтингової компанії MACON Ілля Володько.
Фото: Сергій Бобильов/ТАСС
Значним чинником, стимулюючим розвиток глэмпингов, є відносно невеликий обсяг інвестицій для їх будівництва порівняно з повноцінним курортним комплексом. Для порівняння: сума вкладень в організацію глэмпинга може починатися від 5 млн руб., в той час як для будівництва повноцінного заміського готелю на 100 номерів знадобиться мінімум 500 млн руб., тобто в 100 разів більше.
Глэмпинги можна створювати там, де з якихось причин заборонено капітальне будівництво: землі лісового фонду або особливо охоронювані землі, прибережні земельні ділянки. Це робить глэмпинги альтернативним варіантом ефективного використання земельних ділянок.
Глэмпинг «Добре» в Краснодарському краї поруч з Анапою (Фото: Глэмпинг.рф)
Субсидії для «точок тяжіння» туристів
На порталі проектів нормативних правових актів розміщений законопроект про правила надання субсидій на глэмпинги і модульні готелі. Гранти виділятимуться на створення і розвиток на території туристичних кластерів «точок тяжіння» туристів, зазначено в пояснювальній записці до проекту. До них належать будівництво та експлуатація модульних готелів та інших швидкомонтованих місць розташування об'єктів розважальної інфраструктури та нових туристичних маршрутів.
Початок реалізації ініціативи заплановано на 2020 рік. На грантову підтримку у федеральному бюджеті закладено 54 млн руб. у рік, уточнили в Мінекономрозвитку. Максимальна сума одного гранту становитиме 3 млн руб.
Субсидії будуть надаватися на основі конкурсу. Обов'язковою умовою буде співфінансування: не менше 30% від обсягу запитуваного гранту повинен буде вкласти сам заявник.
Категория: Недвижимость