Замість Садового кільця: куди йдуть ритейл-орендарі з центру Москви
Опубликованно 26.01.2020 00:10
Орендарі торгових приміщень стали частіше переїжджати з центру Москви в більш віддалені райони: за підсумками третього кварталу поточного року частка вільних площ на пішохідних вулицях збільшилася з 3,8% до 4,1%, на Бульварному кільці — з 6,6% до 8%, а на центральних вулицях — з 5,2% до 6,4%. За прогнозами компанії Colliers International, до кінця року цей показник може зрости до 7%.
Причина такої міграції — високі орендні ставки, які не під силу більшості операторів, як роздрібних, так і мережевих. Результатом втечі частини орендарів з центру стане розвиток спальних районів Москви і територій, прилеглих до великих транспортним хабам, вважають аналітики.
Розповідаємо, які райони Москви вже сьогодні стають новими точками тяжіння для орендарів стріт-ритейлу.
Торгові центри і метро
Говорити про масовий вихід орендарів з центральних торгових коридорів за межі Садового кільця поки не доводиться, але контури цієї тенденції окреслилися вже до середини поточного року. Фешен-оператори все частіше йдуть в торгові центри, оператори фаст-фуду хочуть розташовуватися ближче до транспортно-пересадочних вузлів (ТПУ) і станцій метро в спальних районах, де є трафік. Банки, які працюють з фізичними особами, теж орієнтуються на трафік метро в спальних районах, констатують у компанії Colliers International. За даними аналітиків, найпопулярніший запит у орендарів сьогодні — райони Південно-Західного, Західного, Північно-Західного і Північного округів.
Локальний бізнєс
Залучити на периферію додаткових орендарів допомогла стартувала майже рік тому програма з благоустрою спальних районів Москви «Мій район». «В густонаселених районах міста, насамперед у Новій Москві, заповнені практично всі приміщення — здані навіть об'єкти, що мають вхід з двору. Тут найбільш затребувані приміщення площею 200-300 кв. м. Середній цінник сьогодні — від 14 до 50 тис. руб. за 1 кв. м в рік», — розповіла «РБК-Нерухомості» заступник директора департаменту стріт-ритейлу компанії Colliers International Лариса Єрьоміна.
За межами центру найвищі орендні ставки на приміщення біля станцій метро, вони на 30-40% вище, ніж на майданчики, що розташовані на відстані від підземки, додає керівник відділу стріт-ритейлу компанії JLL Катерина Подлесных. При цьому деякі невеликі приміщення в центрі (навіть у Столєшніковому провулку — найдорожчій вулиці Москви) площею близько 100 кв. м можуть бути порівнянні за ціною з схожими приміщеннями біля станції «Академічної».
Куди далі
У компанії Knight Frank останнім часом відзначають зростаючу кількість торгових точок на територіях різних арт-просторів. В основному мова йде про бренди початківців дизайнерів і модельєрів. Крім того, в найближчій перспективі на приріст обсягу пропозиції вплине введення в експлуатацію нових ТПУ, у складі яких плануються торгові площі, прогнозують аналітики.
Орендні ставки в центральних торгових коридорах Москви
Вулиця Мінімальні ставки, 3-й квартал 2019г., тис. руб. за кв. м/рік Максимальні ставки, 3-й квартал 2019г., тис. руб. за кв. м/рік Столешников провулок 120 221 Тверська 61 120 Кузнецький Міст 67,2 158 Петрівка 59 120 М'ясницька 52 104 Арбат 60 140 Новий Арбат 63,8 107 Рождественка 124 138 П'ятницька 40,8 117 Велика Нікітська 42,7 110
Таблиця: Colliers International
Заклади громадського харчування, особливо мережевий фаст-фуд, або продуктові магазини можуть розвиватися як у центральних локаціях, так і в спальних районах. Салони зв'язку, квіткові магазини, послуги також зацікавлені в абсолютно будь-яких локаціях, але з високим трафіком, тобто поблизу станцій метро або великих пересадочних пунктів, зазначає Катерина Подлесных.
Проте залежно від цінової політики бренду можуть змінюватися переваги з географії. Власники брендів з чеком вище середнього (наприклад, «Азбука Смаку») в першу чергу будуть дивитися майданчики, розташовані на заході Москви, де орендні ставки порівнянні з цінниками в центральних торгових коридорах.
Категория: Недвижимость