РК в 3D: як і навіщо проводять VR-тури для покупців квартир


Опубликованно 28.01.2020 05:28

РК в 3D: як і навіщо проводять VR-тури для покупців квартир

Пошуки квартири мрії — процес непростий. Кожен потенційний покупець хоче підібрати об'єкт з певною плануванням приміщень, видовими характеристиками, красивою обробкою, стильним інтер'єром і в районі з добре розвиненою інфраструктурою. Однак якщо мова йде про квартиру у ще не збудованому житловому комплексі, уявити, якою вона буде, досить складно.

Для того, щоб залучити покупців до будуються РК багато девелопери створюють VR-екскурсії. Розповідаємо детально, як і навіщо проводять забудовники проводять віртуальні тури, а також як це впливає на попит і вартість об'єкта.

Фото: VRfor

Як створюють VR-тури

VR-тури в житлові комплекси дають можливість подивитися планування, дизайн, обробку і вид з вікон майбутньої квартири у віртуальній реальності. В якості вихідних матеріалів для VR-турів зазвичай використовуються архітектурні проекти — сьогодні вони майже всі створюються в електронному вигляді, в одній із спеціалізованих програм.

«Файли конвертуються з форматів, звичних архітекторами, у формати, використовувані в 3D-графіці. На основі вихідних матеріалів створюються 3D-моделі, які потім поміщаються у віртуальну сцену в одному з ігрових движків — Unity або Unreal Engine. З цієї точки зору VR-тур новобудові представляє з себе точно таку ж гру, як DOOM або Half-Life», — розповідає генеральний директор лабораторії інтерактивної графіки United 3D Labs Дмитро Ватулін.

Часто архітектурний проект не до кінця відповідає реальності — поверхів у будинку, звичайно, стільки ж, а ось дизайнерське рішення фасадів може бути зовсім іншим, зазначає Ватулін. Проект також буває недостатньо докладний не містить, наприклад, малі архітектурні форми, лавки та ліхтарі. У цьому випадку дизайнерам і 3D-моделлерам доводиться просто вигадувати окремі елементи, резюмує експерт.

У 3D-моделі додається меблі і повна обробка, щоб клієнт міг повністю оцінити майбутнє житло, додає засновник компанії VRfor Патик Артур. За його словами, віртуальний тур також обов'язково включений вид з вікон, знятий на квадрокоптер.

Фото: VRfor

Як проводять VR-тури

Існує кілька способів проведення турів віртуальної реальності. Вони можуть проходити у відділі продажів, де створена спеціально обладнана кімната з датчиками руху і окулярами віртуальної реальності, розповів засновник VRfor. Для цього забудовнику необхідно виділити окреме приміщення та мати продуктивний комп'ютер, а також набір з шоломом віртуальної реальності Oculus Rift або HTC Vive.

«Якщо ж замовник хоче більшої автономності і незалежності створюються тури на основі мобільних пристроїв. У такому мобільному додатку передбачений режим VR, який вимагає окуляри, так і режим перегляду без очок», — уточнює Патик.

Ще два способи демонстрації квартири в новобудові — це 3D-тур на сайті і можливість перегляду планування в доповненої реальності. В останньому випадку необхідно навести камеру і планування шикуються квартири або сам багатоповерховий будинок, резюмує засновник VRfor.

Фото: Planoplan

Навіщо потрібні VR-тури

В першу чергу, VR-тури в житлові комплекси допомагають продавати квартири на початковому етапі будівництва. «Клієнти, які подивляться 3D-тур, можуть оцінити планування і виміряти простір — в деяких віртуальних проектах є можливість використовувати віртуальну рулетку. Крім того, за допомогою правильного туру забудовник може вплинути на враження клієнта: недолік освітленості реальної квартири компенсувати світлими текстурами, а маленьку площу — правильно підібраною меблями», — розповідає генеральний директор digital-агентства Vitamin Group Артем Філімонов.

Крім естетичної сторони питання і характеристики віртуальних турів, як нового маркетингового інструменту, 3D-візуалізація дуже рятує, коли реальні перегляди споруджуваного об'єкта неможливі з тих чи інших причин, уточнює генеральний директор компанії «Азбука Житла» Андрій Каширцев. «Опукле зображення дозволяє створити у клієнта достатньо точне розуміння, наприклад, про майбутню меблювання квартири або про зонування.

За деякими опитуваннями, понад 60% клієнтів підтверджують, що 3D-картинка дозволяє краще оцінити пропонований продукт, підтверджує керуючий партнер компанії «Метриум» Марія Литинецкая. Вона також вважає, що з точки зору девелопера, 3D-візуалізація дозволяє розвантажити роботу відділу продажів, прискорити зустрічі менеджерів з потенційними клієнтами і вирішити питання з безпекою, адже допуск на будівництво сторонніх заборонений за технічним правилам.Однак при зануренні в тривимірну компию квартири відчуття можуть виявитися кілька оманливими в силу обмеженості огляду VR-окулярах, і в реальності квартира буде ще більше, пояснює експерт.

Фото: VRfor

Вартість VR-туру

Витрати на VR-рішення можуть складати 2-5% маркетингового бюджету, уточнив комерційний директор інвестиційної компанії Glinkom Іван Татаринов. «Вартість самих простих очок, які працюють у зв'язці зі смартфоном, коливається від 500 до 10 тис. крб. Більш складні пристрої, які діють автономно, вже дорожче — 25-70 тис. руб. Камери для створення VR-турів теж дорогі — близько 400 тис. руб. Одна типова планування квартири коштує близько 20 тис. руб., нетипові рішення обійдуться приблизно вдвічі дорожче. VR-тур по всьому РК, в тому числі місць загального користування в середньому обійдеться в 1,5 млн руб. тобто кожна квартира буде дорожче на 3-10 тис. руб. в залежності від їх кількості в проекті», — підкреслив Татаринов. Однак основні витрати пов'язані не стільки із закупівлею техніки, скільки з виробничим процесом — відображенням та визуалиацией, вважає Наталія Кузнєцова, генеральний директор АН «Бон тон».

Незважаючи на те, що віртуальні тури займають істотну частку рекламного бюджету, вони не приводять до збільшення вартості квартир, відзначає директор по продажах компанії «НДВ-Супермаркет Нерухомості» Ірина Туманова. За її словами, цінова категорія житлового комплексу залежить і від інших факторів — локації, транспортної доступності, масштабів проекту і багато чого іншого. З нею згодна голова ради директорів «БЕСТ-Новострой» Ірина Доброхотова, яка вважає, що в масштабах витрат на будівництво, маркетингове супроводження об'єкта нерухомості витрати на створення VR-туру незначні.

Фото: VRfor

Живий VS віртуальний

Крім VR-турів девелопери регулярно влаштовують клієнтам екскурсії на споруджувані об'єкти — іноді, щоб показати проект вони використовують вертольоти або влаштовують річкові прогулянки, які дозволяють подивитися на проект з води. Ще частіше девелопери створюють шоу-руми в офісах продажів, де бажаючі можуть ознайомитися з плануванням і обробкою майбутнього житла.

«Живий тур завжди ефектніше, оскільки він в більшості випадків дозволяє не тільки побачити майбутнє житло, але і отримати повноцінну консультацію. Віртуальні тури ж в основному самостійні, їх ніхто не коментує. Досить часто вони зависають. З часом технології будуть відшліфовані, але поки вони викликають нарікання», — зазначає Володимир Каширцев.

У разі, якщо у забудовника 20 однакових будинків і вони готові виділити один під величезний шоу-рум в якому будуть всі типи квартир, всі варіанти оздоблення, всі види з вікон, то живий тур краще, підтверджує директор VR-платформи Planoplan Антон Кельнік. Він пояснив, що на ділі такий варіант складно реалізувати, так як зазвичай в шоу-румі забудовник обмежується максимум трьома типовими квартирами

VR-тур дозволить краще вивчити обрану квартиру, вважає Кельнік. «Потенційний покупець може спокійно походити по своєму майбутнього житла в VR-шоу-румі забудовника і на своєму смартфоні забрати додому майбутню квартиру і спокійно подумати про вибраному варіанті. Саме це «спокійно подумати» і факторів є зменшення часу прийняття рішення про покупку. Покупець починає жити в квартирі яку ще не купив, а це скорочує шлях прийняття рішення — на 15%-25%», — вважає директор VR-платформи Planoplan.

Після проведення віртуального туру у клієнта в будь-якому випадку залишається багато додаткових питань. Треба не лише показати 3D-тур в потрібний момент, але і продовжити процес продажу після, виводячи клієнта на закриття угоди, вважає Туманова. За її словами, є величезний блок технічних і юридичних питань, який не можна виключити з процесу, тому ніякі демонстраційні та іміджеві рішення не можуть 100% впливати на вибір.

«VR-тури мають велику цінність, коли об'єкт неможливо побачити вживу або коли проект знаходиться на високій стадії готовності, і таке рішення дозволяє визначитися з дизайном. Якщо проект припускає повне меблювання і вже готовий, немає ніякого сенсу робити такі тури, резюмував Татаринов.



Категория: Недвижимость