«Стільки в Москві не будували ніколи»: підсумки Будкомплексу 2019 року


Опубликованно 30.01.2020 00:38

«Стільки в Москві не будували ніколи»: підсумки Будкомплексу 2019 року

+ підписуйтесь на YouTube-канал

Текстова версія

За рік у столиці побудовано більше 10 млн кв. м нерухомості. Це рекорд, стільки у нас не будували ніколи, навіть у радянський час. Давайте поговоримо, що саме зробив Стройкомплекс столиці в цьому році.

Отже, 2019 рік — рекордний за вводу — побудовано 10,4 млн кв. м, причому 4,5 млн кв. м — житло. Ось як це коментує це досягнення глава московського Будкомплексу.

Марат Хуснуллін, заступник мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва:

— В 2019 році у нас безумовний рекорд за обсягом введення нерухомості. 10,4 млн млн кв. м на сьогоднішній день прийнято. І ще близько 500 тис. кв. м знаходяться в перевірці у Мосдержбуднадзора. З них точно якась частина — 100-200-300 тис. кв. м — точно буде до кінця року введена. З цього обсягу 4,5–4,6 млн кв. м — це житло. Решта — комерційна нерухомість. Нам іноді задають питання: «Навіщо ви так багато будуєте?» Я поясню. У нас забезпеченість житлом в місті на людину близько 20 кв. м, будь розвинутий мегаполіс світу має забезпеченість 30 кв. м і вище. Це перше. Друге: в Росії затверджено національний проект «Доступне і комфортне житло», за яким ми повинні максимально збільшувати забезпеченість населення міста житлом.

Соціальна сфера. Крім усього іншого, в цьому році в Москві побудовано дві супершколы — це експериментальна школа з кванториумом на 2,5 тис. місць на території промзони ЗІЛ і загальноосвітня школа на 1100 місць в селищі Комунарка.

Окремо — спортивна інфраструктура. В цьому році в столиці побудували Палац художньої гімнастики Вінер-Концерт в Лужниках, там же — Палац водних видів спорту. Крім цього — багатофункціональний спортивний комплекс в селищі Жайворонки, спорткластер в Некрасовке і багато іншого.

Марат Хуснуллін, заступник мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва:

— З досягнень цього року — ми все-таки остаточно затвердили, запустили в роботу програму по набережних. З видатних набережних [побудованих в 2019 році] — це набережна Марка Шагала на Зілі. Будемо продовжувати будівництво Шелепихинской і Карамышевской набережних, будемо продовжувати набережну в районі Москви-річки вздовж Великої Сіті. 24 мосту реконструйовано і побудовано. 40 територій громадських просторів упорядковано.

Найактивнішим чином у Москві в 2019 році велося розвиток транспортної інфраструктури. Насамперед це будівництво метро, Великої кільцевої лінії (БКЛ), будівництво нових станцій і навіть нових радіальних ліній.

Марат Хуснуллін, заступник мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва:

— Ми в цьому році побудували 32 км метро. З них 20 км ввели в експлуатацію. Ще 12 перебувають у будівельної готовності: сподіваюся, в першому кварталі «поїдемо».

За кількістю станцій у нас enter восьми станцій (шість введемо в наступному році). 70% прокладено тунелів на Великій кільцевій лінії.

Це фактично такий безумовний успіх, прорив саме в цьому році. 38 км [тунелів] вперше за всю історію метробудування не тільки в Росії і Москві — у світі ми вперше проклали 38 тунелів за один рік. Це теж величезне досягнення.

У 2019 році запущено рух по першим двом маршрутам СЦД — «Нахабіно — Подольск» і «Одинцово — Лобня», які поліпшили транспортне обслуговування понад 4 млн осіб, що проживають в 45 районах Москви і шести містах області. Все це теж треба було побудувати. Це мегапроект, який був реалізований у цьому році.

Марат Хуснуллін, заступник мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва:

— По дорогах теж рік дуже непогано закінчуємо. Планували близько 100 км, [в підсумку зробили] 111 км і 26 штучних споруд. Ми перевиконали план цього року значно за рахунок того, що ряд об'єктів 2020 року ввели в 2019-м. Серйозний показник: ми вийшли на стабільний обсяг [будівництва доріг] близько 100 км в рік. У найближчі роки в Москві буде побудовано ще близько 320 км доріг.

З ключових проектів — це три хорди і Південна рокада — сумарно по протяжності це три Третіх транспортних кільця. Тобто це в три рази більше, ніж ТТК. І це більше, ніж МКАД. Тобто це такий взагалі мегапроект, причому він йде в такий забудованій частині міста, дуже великий обсяг перекладки комунікацій, величезний обсяг штучних споруд — тунелі, мости, розв'язки. Суперсложный проект. І можна сказати, як досягнення цього року ми його поставили на рейки. Тобто він вже неминучий.

Загалом, ось такий був рік, абсолютно рекордний за обсягом та масштабом. Раніше за такі досягнення ордена Героїв соцпраці роздавали б цілим колективам...

Ну що ж, на цьому все. Це була програма «Місто», ми розповідаємо про те, як змінюється Москва. Залишайтеся з нами, поки!

Дивіться також

Реновація. Як зміняться міські райони

Коли в Москві побудують Четверте транспортне кільце

Що робити зі старими радянськими кінотеатрами

Відкриття СЦД позначиться на економіці міста

Місто: як підключити будинок до комунікацій

Браїлів, Коммунарка, Архангельське: куди прийдуть нові гілки метро

Скільки коштує трафік на Московській кільцевій автодорозі

Займатися будівельним бізнесом в Росії стало максимально просто

Навіщо в Москві будують чергове транспортне кільце

Як Big Data і BIM змінюють Москви



Категория: Недвижимость