Пристебніть ремені: 9 найнебезпечніших аеропортів у світі
Опубликованно 01.02.2020 00:38
Острів Сен-Мартен, Франція і Нідерланди
Міжнародний аеропорт принцеси Юліани є другим по завантаженості аеропортом півкулі. Він підтримує регулярне авіасполучення з більшості столичних центрів у Сполучених Штатах. Сюди прибувають літаки з Європи (в основному це рейси з Амстердама і Парижа) і працюють приміські авіалінії. Сен-Мартен одночасно входить до складу двох держав і при цьому є найменшим у світі населеним островом. Особливість аеропорту в тому, що перед посадкою літаки пролітають над пляжем — дуже низько від землі, прямо над головами туристів. Захоплені відпочиваючі знімають фото і відео, аплодуючи таланту пілотів.
Фото: wikimedia.org
Острів Саба, Нідерланди
Аеропорт Хуанчо-Ираускин в Карибському морі славиться однією з найкоротших у світі злітних смуг. Її довжина всього 396 м. На посадку допускаються тільки малогабаритні літаки, так як великим авіалайнеру не вистачить місця для гальмування. Пілот повинен володіти неймовірною концентрацією уваги, щоб вписати машину у відрізок дороги. Злітно-посадкова смуга розташована на скелі і з обох сторін закінчується крутим урвищем. Всесвітня асоціація авіаперевізників визнала Хуанчо-Ираускин найнебезпечнішим аеропортом у світі. При цьому на острів можна потрапити тільки на літаку, рельєфні берега не дозволяють налагодити перевезення по воді.
Фото: wikimedia.org
Поселення Нарсарсуак, Гренландія
На віддаленій від цивілізації території живуть всього 160 осіб, роботу яких забезпечують готель і аеропорт. Ще кілька сотень людей оселилися в околицях, займаючись фермерством і рибальством. Під час Другої світової війни поселення використовували як військову базу США, а зараз з аеропорту можна рейси по всій Гренландії, в Копенгаген і Рейк'явік. Злітно-посадкова смуга шириною 45 м і менше 2 км в довжину. Щоб приземлити машину, пілотам доводиться маневрувати між горами або айсбергами, прилітаючи з боку моря. Через особливості клімату тут часто утворюються повітряні ями, не потрапити в які — рідкісна удача.
Фото: wikimedia.org
Гібралтарська скеля, Великобританія
Аеропорт належить Міністерству оборони Великобританії і в основному використовується у військових цілях, але іноді і здійснює цивільні рейси. Він розташований за півкілометра від центру міста. Злітна смуга — 1829 м, але найцікавіше, що її перетинає автомобільна дорога. Щоб літак сів, потрібно перекривати рух з допомогою шлагбаумів і світлофорів. Проспект Вінстона Черчілля — досить жвава магістраль, яка з'єднує Великобританію з Іспанією. При цьому з однієї сторони посадкова смуга йде в море і розташована на насипу. Аеропорт обслуговує лише близько 30 польотів на тиждень, і місцеві водії звіряють розклад авіарейсів перед поїздкою.
Фото: Jochen Eckel/Global Look Press
Аеропорт Гісборн, Нова Зеландія
Розташований в передмісті Елгіна аеропорт знаходиться в 4 км від центру міста. Його особливість у тому, що злітно-посадкову смугу перетинає залізниця Палмерстон-Норт. Її протягнули через острів в кінці XIX століття, і вона проходить по єдиному рівнинному місцем. Диспетчери змушені ретельно стежити за розкладом руху поїздів та літаків, щоб вчасно зупиняти рух. У 2018 році було оголошено, що аеропорт отримає позику на реконструкцію у розмірі $5,5 млн для того, щоб термінал відображав унікальні культурні аспекти регіону Гісборн.
Фото: unusualplaces.org
Аеропорт Паро, Бутан
Міжнародний аеропорт розташований в 6 км від найближчого населеного пункту в долині річки Паро і оточений вершинами гір. Це один з чотирьох аеропортів Бутану і єдиний з асфальтової злітно-посадковою смугою. Довжина — 1964 м, і ця відстань менше, ніж висота дороги над рівнем моря. Тут базується авіакомпанія Drukair, літаки якої виконують рейси в Делі, Бангкок, Катманду і Калькутти. З 2010 року уряд дозволив здійснювати літакам посадку авіаперевізника Buddha Air з Непалу. Від пілотів вимагають найвищу кваліфікацію, щоб посадити літак в екстремальних умовах гір.
Фото: wikimedia.org
Матекане, Королівство Лесото
Крихітна злітно-посадкова смуга африканської авіакомпанії Matekane Group of Companies відрізняється довжиною 416 м і розташована на висоті 2303 м над рівнем моря. Вона обривається гірським ущелиною. Для набору швидкості і зльоту розбився потрібно перебувати у вільному падінні на 600 м вниз. В Лесото немає інших варіантів. За словами досвідченого пілота Тома Клэйтора, краще злітати за вітром і під гору, а не до неї, тому що в останньому випадку важко уникнути зіткнення зі скелею. Аеропорт не здійснює міжнародні перевезення, але ним користуються приватні власники літаків і благодійні організації, які допомагають жителям місцевих сіл.
Фото: wikimedia.org
Курорт Куршевель, Франція
Смуга довжиною 525 м відрізняється ухилом 18,6%. Нерівна горбиста дорога серед засніжених скель закінчується обривом. Аеропорт не має радіонавігаційної системою, чому його функціональність в туманні дні і ночі різко знижується. Льотчики повинні не тільки грамотно розрахувати кут і відстань під час приземлення, але також врахувати обледеніння асфальту, яке впливає на швидкість і маневреність. Щоб вилетіти з аеропорту, літаку потрібно перебувати у вільному падінні з обриву в протягом декількох секунд.
Фото: wikimedia.org
Острів Агатти, Індія
З висоти злітно-посадкова смуга виглядає дуже красиво: вона оточена блакитними хвилями Індійського океану. Довжина — 1204 м, ширина — 30 м, висота — 4 м над рівнем моря. Будівля терміналу розрахована на 50 пасажирів. У 2013 році Управління аеропортів Індії розглядало варіант розширення аеропорту за допомогою побудови мосту. Проект закрили з екологічних міркувань: міст між Агатти і сусіднім ненаселеним островом Калпати повинен був проходити через колонії черепах. Це єдиний аеропорт Лакшадвипа — індійської території, що складається з 36 екзотичних островів. Зліт і посадка на короткій смузі завжди пов'язані з ризиком опинитися під водою.
Фото: wikimedia.org
Категория: Недвижимость