Браїлів, Коммунарка, Архангельське: куди прийдуть нові гілки метро
Опубликованно 02.02.2020 00:02
Це програма «Місто». В дуже короткому форматі і разом з експертами ми розповідаємо, як розвиток мегаполісу допомагає заробляти бізнесу — від самозайнятих до найбільших корпорацій.
Текстова версія
У Москві з'являться три нові гілки метро — проектування і будівництво йде вже повним ходом. Зараз розповім все, що знаю про нових станціях і лініях. І для початку давайте підрахуємо існуючі лінії московської підземки.
Кільцева — на планах її прийнято позначати у вигляді кола, від радіуса якої відходять прямі гілки метро — або, як кажуть, радіальні лінії. Ще є, поправте мене, якщо помилився: червона, зелена, синя, блакитна, помаранчева, червона, жовта, сіра, сіро-блакитна, салатова, рожева. Є ще, правда, наземна лінія МЦК, монорельс, що будуються Велика кільцева лінія і Московські центральні діаметри...
І в цьому зв'язку постає очевидне питання: а чи треба місту стільки станцій? Ось що нам розповів один з найавторитетніших архітекторів Росії.
Микола Шумаков, президент Союзу архітекторів Росії, головний архітектор ВАТ «Метродіпротранс»:
— Метрополітеном я займаюся з 1977 року. І у мене позиція за ці роки, а це вже пройшло 42 роки, практично не змінилася. На мою думку, чим більше метрополітен, тим краще. Чим щільніша мережа метрополітену, чим більше вона розвинена, чим більше виліт трас за межі існуючих кордонів Москви, я маю на увазі виліт в область, тим краще для нас, для жителів Москви і для жителів Підмосков'я.
Так от — в найближчі кілька років у Москві з'являться нові радіальні лінії метро. Мова йде про будівництво Комунарської лінії, Бирюлевской і гілки в Рублево-Архангельське. Давайте розглянемо їх окремо.
Почнемо з гілки в Нову Москву — Коммунарскую лінію.
Марат Хуснуллін, заступник мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва:
— Ми повним ходом приступили до будівництва Комунарської гілки, сьогодні вже на всіх ділянках розгорнуті роботи з винесення інженерних комунікацій, звільнення майданчиків, і ми 2022 роком хочемо повноцінно Коммунарскую побудувати гілку. Це [забезпечить] зв'язок з МЦК в районі Севастопольського проспекту, зв'язок з БКЛ і вихід в Коммунарку з подальшим подальшим продовженням до Троїцька. У нас сьогодні вже в Новій Москві щодня проживає — ми бачимо це за даними телефонних операторів — 600 тис. чоловік. Ми бачимо, що протягом п'яти-шести років населення Нової Москви буде близько 1 млн осіб. До моменту, коли ми закінчимо будівництво, у нас вже буде близько 1 млн споживачів на дану гілку метро. Вона дуже необхідна.
Ще одна гілка — Бирюлевская. Вона також з'єднає центр столиці і Нову Москву через Браїлів і Щербинці.
Юлія Бочкарьова, керівник сектору розвитку позавуличного швидкісного транспорту Інституту Генплану Москви:
— Будівництво Бирюлевской лінії метрополітену поліпшить поїздки по місту для жителів районів Нагатінський Затон, Браїлів Східне, Західне Браїлів, Південне Бутово і поселень Нової Москви. Час у дорозі скоротиться на 20-40 хвилин. Крім того, дана лінія метрополітену дозволить створити велику диаметральную нову лінію, яка з'єднає поселення Рязанівський, південні райони міста, розвиваються території ЗІЛ, ММДЦ «Москва-Сіті», північно-західні райони міста, що розвиваються території Рублево-Архангельське.
В Рублево-Архангельське на заході, північному заході від МКАД прийде третя гілка метро. Всередині МКАД вона простягнеться в районі Звенигородського шосе і в Хорошево-Мневниках.
Марат Хуснуллін, заступник мера Москви з питань містобудівної політики і будівництва:
— У нас повністю готова трасування, вже почалася підготовка території і ми приступаємо до проектування Рублево-Архангельського гілки — це від станції метро «Шелепиха», значить, з перетином Великої кільцевої лінії на станції «Народного ополчення», з проходом під Москвою-рікою і вихід на станцію «Строгіно» і далі з виходом на Рублево-Архангельське.
Цей район планується активно розвивати. На території площею 460 га побудують офіси, житло і торгові центри. По суті — нове місто.
І останнє, метро за МКАД — за існуючої лінії Калининско-Солнцевського — також простягнеться до аеропорту Внуково.
Ігор Бахірєв, заступник директора Інституту Генплану Москви:
— Продовження Калининско-Солнцевського лінії від станції «Рассказовка» до станції «Внуково» значно поліпшить зв'язку аеропорту Внуково з містом Москвою. Авіапасажири отримають альтернативу і можливість вибору маршруту. Або вони можуть поїхати на метро, або вони можуть поїхати залізницею — на аероекспрес до Київського вокзалу.
«Місто. Думка»
Роман Сичов, віце-президент ГК «Инград»:
— Природно, девелопер завжди закладає ті тенденції, які тягне за собою розвиток міської інфраструктури. Зокрема, транспортні.
Транспортна інфраструктура, як правило, по-різному впливає на девелоперські проекти, якщо вона розвивається всередині МКАД і за його межами. Наприклад, всередині МКАД зростання цін, безумовно, супроводжує розвиток іншої транспортної інфраструктури, але всередині МКАД це зростання, як правило, не дуже значний — 7-10%, іноді 5%. У деяких локаціях його практично не відчувається. Якщо ми говоримо про Нову Москву або про території, що знаходяться за МКАД, то, звичайно, зростання набагато більше. Оскільки він тягне за собою не стільки удосконалення вже наявної транспортної інфраструктури, скільки принципове розвиток нових територій — і з житлом, і з ділової точки зору.
Рублево-Архангельська гілка буде сприяти створенню принципово нового класу житла за МКАД по своєму напрямку. Наприклад, в районі Архангельського і Захарково буде розвиватися зовсім новий для цієї місцевості клас житла. Ми прогнозуємо, що там буде створюватися высокоплотная, але малоповерхова забудова, яка буде в собі поєднувати і міську інфраструктуру, і при цьому можливість відпочинку на природі, екологічність. При подальшому розвитку цієї гілки вона сприятиме доступу жителів цього району в діловий центр Москви. У тій частині цієї гілки, яка буде розташовуватися всередині МКАД, ми прогнозуємо серйозне, суттєве збільшення цін саме.
Костянтин Тюленєв, директор з продажу ГК «Инград»:
— Проект компанії «Инград» «Срібний парк» розташований в 150 м від станції метро «Мальовнича», це перспективна гілка в Рублево-Архангельське. Станція метро має дуже позитивний вплив на житловий комплекс. Це додатковий плюс, додатковий аргумент для наших клієнтів. Проект «Срібний парк» виходить як центр, біля якого створюється новий кластер у форматі розвитку району Хорошево-Мневники. І метро в даному випадку — як окремий аргумент. І це дуже добре корелюється з концепцією нашої компанії «Центр — там, де я».
Дивіться також:
Категория: Недвижимость