Сезон знижок: які акції варто очікувати покупцям новобудов у Москві
Опубликованно 04.02.2020 00:18
Столичні девелопери вже почали запускати новорічні знижки та акції для покупців новобудов. Зазвичай вони стартують в останній тиждень листопада — початку грудня і тривають до Нового року, деякі забудовники їх продовжують і до Старого Нового року.
Перед початком сезону знижок на ринку первинного житла Москви розповідаємо, що очікувати покупцям в цьому році.
Сезон знижок
Новорічні акції давно стали традицією і обов'язковим елементом сезонного маркетингу на ринку первинного житла Москви. Найчастіше дисконтні програми тривають до Нового року, але іноді акції продовжують на всі січневі канікули або навіть до кінця січня, так як попит в цей час неактивний. Терміни завершення новорічних акцій регламентуються девелоперами, виходячи з ситуації в проекті. Якщо дисконти не допомогли забудовникам розпродати певний пул квартир, то такі акції продовжувалися до Різдва або навіть Старого Нового року, говорить керуючий партнер «Метриум» Марія Литинецкая.
Якщо говорити не тільки у розрізі Нового року, то варто згадати «Чорну п'ятницю»: обмежений за часом дисконт на житло. Також забудовники практикують акції вихідного дня, коли при купівлі квартири в суботу або неділю, її ціна буде на 2-4% нижче, ніж у будні, наводить приклади генеральний директор компанії «Азбука Житла» Володимир Каширцев.
Однак ріелтори відзначають, що найчастіше в акційний пул потрапляють квартири, які реалізуються повільніше інших — наприклад, трьох -, чотирикімнатні великої площі (відповідно, з максимальним бюджетом покупки), лоти з деякими недоліками в планувальних рішеннях, квартири з не найбільш вдалими видами або на низьких поверхах.
Розміри дисконтів
Сьогодні на столичному ринку рідко в новобудові не пропонують акції або знижки, до того ж до Нового року. Хоча вітрини офісів продажів девелоперів та ріелторів до свят не вражають величезними знижками, але їх середній рівень в два рази вище, ніж у звичайні дні. В умовах поточної перенасиченості ринку і жорсткої конкуренції забудовники змушені шукати ходи, які допоможуть перенаправити вибір клієнта саме на їх продукт, пояснює Каширцев.
Щоб акція була привабливою, вона повинна пропонувати щось більше, ніж став вже звичний покупцям базовий дисконт у 2-3%, який можна зустріти в більшості московських новобудов, говорить голова ради директорів компанії Ірина Доброхотова. Найбільш поширеними варіантами є зниження вартості на невеликий дисконт у розмірі 3-5% по всьому пропозиції квартир, або вибір невеликого пулу акційних квартир з більш високою знижкою — на 7-12% дешевше порівняно з середнім рівнем вартості, говорить Каширцев. За його словами, останній варіант більш помітний на ринку і дозволяє залучати більшу кількість потенційних покупців, що вигідно при просуванні об'єкта.
Знижки не сильно відбиваються на середньому рівні цін
Генеральний директор компанії «Азбука Житла» Володимир Каширцев:
— В цілому різні акції і знижки не сильно відбиваються на середньому рівні цін на первинному ринку. Це пов'язано з тим, що для дисконту відбирається, найчастіше, невеликий пул акційних квартир для залучення уваги покупців. Тому за останні чотири роки, незважаючи на достаток різних новорічних акцій середня ціна за підсумками грудня практично не змінювалася (зміни в межах 1%).
Які чекати знижки до Нового року
Розмір знижок і їх число, за прогнозами, опитаних редакцією «РБК-Нерухомість» експертів, будуть на рівні минулого року або трохи нижче. Швидше за все, це будуть вже звичні акції і знижки не перевищать 10-15%, вважає Доброхотова. На думку Каширцева, середній рівень дисконту залишиться на торішньому рівні — 10%. У грудні 2019 року їх рівень буде нижче, ніж в минулому році, прогнозує Литинецкая. За її словами, це пов'язано з зростанням ПДВ, переходом на проектне фінансування — все це знижує рентабельність девелопера, який вже не може пропонувати настільки ж високі знижки, як у минулі аналогічні періоди.
Новорічні знижки від забудовників
Рік Частка новобудов масового сегмента зі знижками, грудень Максимальні знижки 2017 91,5% До 23% – «Східний Порт», до 17% – «Царська площа» 2018 88% До 20% – «Румянцево парк» 2019 - 15% - РК Headliner, до 15% – апартаменти в башті «Федерація»
Таблиця: «Бест-Новострой»
В цьому році акції запустили не всі забудовники і оцінити середній і максимальний дисконт поки неможливо, але він не сильно буде відрізнятися від торішніх показників. За даними «Метриум», в грудні 2018 року новорічні преференції пропонувалися в 91% РК економ - і комфорт-класу. Причому у 10% з них рівень дисконту визначається в індивідуальному порядку. У бізнес-класі знижка була доступна в 93% новобудов, індивідуальні дисконти — у 38% з них. У преміум - і елітному класах знижки доступні в 96,5% новобудов, з них 74% обговорюються індивідуальні дисконти.
Поточні новорічні акції в новобудовах Москви:
Категория: Недвижимость