Сергій Десятов — про минулому і майбутньому Artplay


Опубликованно 16.02.2020 00:14

Сергій Десятов — про минулому і майбутньому Artplay

— За 17 років Artplay пройшов величезну трансформацію. Те, що ми бачимо сьогодні, — більш чи менш фінальний варіант розвитку майданчика або трансформація все ще не закінчена?

— Вона продовжується, це нескінченний процес. Причому не тільки в Москві. Наприклад, в Петербурзі це територія площею 30 тис. кв. м та більше 200 резидентів, ми активно займаємося цим майданчиком. На стадії підписання договір з Воронежем.

— Ви там будете тиражувати досвід Москви і Петербурга, чи це буде своя історія?

— У кожного регіону є своя специфіка, так що тут, на жаль, тиражування неможливо. Але бренд набрав чинності: ми проводили дослідження в регіонах, які показали, що в тому ж Воронежі та Воронезької області наш бренд знають і дуже лояльно ставляться до нього. Звичайно, опитування проходив серед нашої потенційної аудиторії — креативного бізнесу і його клієнтів, але все одно це багато про що говорить.

— Як ви розвиваєте Artplay в Санкт-Петербурзі?

— У Петербурзі у нас невеликий виставковий комплекс, повноцінна програма подій. У Москві вже працює Музей цифрового мистецтва, а в Петербурзі тільки запускається. Незабаром там з'явиться ще й Музей паблік-арту. У нас там велика — близько 7 га — територія, яка майже не забудована. Її ще належить осмислити і освоїти, що відкриває величезні можливості. Разом з містом плануємо привести в порядок набережну Охти, зараз проект у стадії детального обговорення.

— Це частина міської програми?

— Так, в Петербурзі діє міська програма з освоєння набережних Охти. У ній беруть участь кілька девелоперів, які будують свої проекти в цій зоні. Ми теж беремо участь. Поки наш план на найближчі роки — поширити концепцію музею паблік-арту на набережну Охти і, якщо нам дадуть можливість, на акваторію. Це дозволить створити, наприклад, плаваючі арт-об'єкти, чого ще не було в Росії.

— У кожного майданчика буде своя спеціалізація?

— У всіх наших майданчиків загальна орієнтація на архітектуру і дизайн, але скрізь свої нюанси. Наприклад, Санкт-Петербург більш туристичне місто, ніж Москва, тому там ми будемо розвивати майданчик насамперед як виставковий простір. Такий акцент — ще і стадія становлення проекту: коли майданчик тільки запускається, правильно приділити увагу якимось активностей, інтерактивним подій, масових заходів. У Москві на перших порах ми регулярно проводили рейви, концерти. Зараз нічого такого немає, тому що це інша стадія розвитку території. До того ж надмірна подієва активність завадила б постійним резидентам Artplay.

— Коли ви говорите про плани по залученню додаткової аудиторії в Artplay — але ж це теж не додасть комфорту вашим резидентам.

— Ми не бачимо тут протиріччя. На живий території приємніше працювати, якщо немає серйозних відволікаючих факторів. Саме тому ми повністю відмовилися від деяких активностей. Наприклад, у нас на території не залишилося жодного нічного клубу. Розвести резидентів і відвідувачів можна за допомогою вертикального зонування, коли офіси розташовуються на верхніх поверхах, а громадські простору і всі відкриті перетину знаходяться нижче.

Територія центру дизайну Artplay у Москві (Фото: Іван Шаповалов/ТАСС)

— Хто ваші основні резиденти в Москві?

— Artplay в Москві — це 100 тис. кв. м і 600 орендарів. Ми робимо ставку на взаємодію різних видів бізнесу і синергетичний ефект від їх сусідства на одній території. Якщо говорити про основних орендарів, то це офіси архітектурних і дизайн-бюро, виробники товарів і послуг, які потрібні для реалізації архітектурних і дизайнерських проектів (інженерні, будівельні компанії, шоурум оздоблювальних і будівельних матеріалів), плюс трохи рекламного бізнесу. Крім того, у нас досить великий сектор освіти, який представлений різними школами Універсальний University та іншими інституціями. Вони теж активно взаємодіють з резидентами кластера, тому що студенти цих шкіл — потенційні викладачі, майбутні робочі місця, а для нас як для кластера це ще й джерело нових орендарів. Завдяки гнучкій орендній політиці, можливості надавати стартапам невеликі площі на пільгових умовах багато відкривають свої офіси саме у нас.

Фото: Іван Шаповалов/ТАСС

— Ви потребуєте зараз в нових орендарів? Мені здається, у вас стовідсоткова заповнюваність.

— Ми потребуємо в новому місці, у нас не вистачає території.

— Три роки тому до складу Artplay увійшла територія колишнього заводу «Плутон» — додаткові 50 тис. кв. м. Це не вирішило проблему дефіциту площ?

— За цей час заповнені всі приміщення, потрібно ще. Ми зараз шукаємо можливості для розширення.

— За рахунок яких територій?

— Ведемо активні консультації з урядом Москви по можливості надбудови додаткових площ над існуючими будівлями. Крім того, уклали тристоронню угоду з «Винзаводом» і урядом Москви про створення територіального об'єднання під назвою Арт-квартал. По суті, це програма нестандартного благоустрою території між майданчиками з додатковими можливостями креативного освоєння простору нашими силами. Місто надає нам майданчик, а ми організуємо на ній різні активності.

— На якісь кейси зі світової практики орієнтуєтеся?

— Ні на кого — у нас своє законодавство, свій менталітет. Ми орієнтуємося на досвід роботи, який є у нас з «Винзаводом», і зокрема його на прилеглі міські території. Іншими словами, пропонуємо так переробити навколишній контекст, щоб ця територія повноцінно зажила.

— Що сьогодні цьому заважає?

— Є велика проблема, пов'язана із законодавством: у нас багато тимчасових графіті, малих архітектурних форм та інших споруд, встановлення яких за чинним московському законодавства неможлива ніде. Саме тому в рамках Арт-кварталу ми проектуємо спеціальні місця, де такі речі можна буде робити. Ми зможемо там організовувати змінні експозиції, які будуть безкоштовними для городян. Тобто вже в наступному році тут з'явиться особлива естетична зона.

— Відповідати за неї будете ви разом з «Винзаводом»?

— Так, ми вже оголосили два конкурсу. Один — на створення вхідної групи в Арт-квартал з боку Костомаровского провулка. Крім благоустрою, там має з'явитися павільйон з продажем квитків на всі події, які відбуваються всередині, інформаційними стійками та іншими спорудами. Другий конкурс більше дизайнерський — на елементи благоустрою всередині Арт-кварталу. Вони будуть виглядати інакше, ніж у місті. Зараз чекаємо результатів обох конкурсів, після цього будемо обговорювати з містом, що вийшло, і приступимо до реалізації.



Категория: Недвижимость