В активному пошуку. Як влаштований бізнес короткострокової оренди житла
Опубликованно 28.02.2020 00:20
«Якщо хочеш створити успішний бізнес, стань своїм першим клієнтом», — говорить засновник компанії LOVEAP.ART Анна Мірошниченко. Шість років тому вона, власниця невеликого рекламного агентства, відправилася на зимівлю в Індію, а орендовану квартиру в центрі здала в суборенду, щоб заощадити на високих платежах.
Досвід виявився корисним у всіх відносинах: повернувшись через кілька місяців в Москву, Мірошниченко продала свій бізнес і вирішила запустити сервіс по короткостроковій оренді житла, але вже по домовленості з власниками.
Особливий підхід
Спілкування з потенційними орендодавцями — найскладніший етап роботи, визнається Мірошниченко. Єдиний дієвий спосіб переконати власників здавати квартиру подобово — надати їм додаткові гарантії, наприклад подвійний депозит, який покриє витрати на ремонт, якщо він знадобиться. А також, щоб залучити більшу кількість клієнтів, необхідно було у всіх квартирах робити косметичний ремонт, продумувати технічне завдання на атестацію і дизайн-оснащення об'єкта. Завойовувати довіру у власників житла доводилося довго — для Росії це все-таки нова схема роботи. «З розвитком онлайн-платформ стало легше: якщо раніше працювати з нами погоджувався один із ста власників, то сьогодні — кожен третій», — говорить Мірошниченко.
Короткострокова оренда дозволяє власникам нерухомості заробляти більше: якщо звичайна оренда квартири в Москві коштує в середньому 55 тис. руб., то подобова ставка становить 3,2–3,5 тис. руб. Таким чином, за 27 днів власник може заробити не менше 90 тис. руб. З цієї суми відраховуються витрати на прибирання, комунальні платежі, рекламу, а також податки і комісія контрагенту, тобто LOVEAP.ART. «Ми працюємо за схемою 70/30: більшу частину суми отримує власник квартири, інше — нам. Таким чином, наш дохід становить близько 20 тис. руб. з одного об'єкта. Всього таких об'єктів в Москві в нашому управлінні 80», — пояснює Мірошниченко.
Переконати власників нерухомості платити податки — найбільш складне завдання. Для того, щоб заощадити на податках, власнику квартири простіше зареєструватися як самозайнятій: при управлінні апартаментами власник реєструється в якості індивідуального підприємця і підпадає під спрощену систему оподаткування 6%. Легалізація дозволяє включити таких інвесторів в єдину систему LOVEAP.ART і стабільно отримувати підвищений дохід зі свого об'єкту нерухомості.
Інструменти просування
Налагодити пошук потенційних орендодавців допомогли онлайн-агрегатори оголошень. «У якийсь момент Airbnb почав втрачати свої позиції, тоді як у конкурентів — «Авіто. Нерухомість», «Домофонд», «Яндекс.Нерухомість» — база стрімко розширювалася. Було б нерозумно не використовувати цей ресурс», — згадує Мірошниченко. Саме тому в 2016 році LOVEAP.ART почали працювати на майданчику «Авіто Нерухомість».
Найбільша проблема в роботі з усіма агрегаторами — фейкові оголошення, на них припадає більше половини всіх розміщених оголошень. Однак після того як «Авіто» почали запроваджувати роботів, які перевіряють кадастровий номер нерухомості і оригінальність фотографій (недобросовісні власники, як правило, використовують знімки, взяті в стоках). В результаті з 21 тис. оголошень залишилося 7 тис. реальних, дзвінки стали цільовими, а число клієнтів зросло.
«Сьогодні «Авіто» приносить нам близько 15-20% усіх бронювань, і в майбутньому ця частка, мабуть, буде тільки зростати. Збільшити її допомогло б впровадження автоматичних обмежувачів середньої орендної ставки, нижче якої власник не може виставити свою квартиру. Наприклад, для Тверського району реальна мінімальна ціна — 3,2 тис. руб. на добу, а все, що пропонується дешевше, — сумнівні оголошення, які забирають у нас клієнтів, не пропонуючи якісний продукт», — говорить Мірошниченко.
Зараз LOVEAP.ART розвиває власну франчайзингову мережу: на базі компанії вже більше 200 об'єктів. За словами Мірошниченка, найбільше запитів надходить з російських міст-мільйонників — Казані, Санкт-Петербурга, Сочі. Крім того, інтерес до орендного бізнесу виявляють росіяни, які проживають за кордоном: за останній рік зросла кількість звернень з Білорусії, Казахстану, Чехії, Швейцарії, Нідерландів. «Отримати франшизу можна, перебуваючи в будь-якій точці світу: для цього потрібно пройти курс онлайн-навчання з 36 уроків Getcourse. До кожного, хто захоче таким чином отримати франшизу, прикріплюється наш куратор — він допомагає запустити бізнес-процес, враховуючи особливості того чи іншого регіону.
Категория: Недвижимость