Спам-дзвінки від забудовників: як реклама РК стає нав'язливою


Опубликованно 03.03.2020 00:14

Спам-дзвінки від забудовників: як реклама РК стає нав'язливою

У 2019 році на московському ринку новобудов щомісяця було виставлено на продаж близько 20-22 тис. квартир, а купувалося — 3,3 тис. За даними платформи bnMAP.pro, пропозиція перевищувала попит майже у сім разів. Це означає, що забудовникам доводиться вести справжню боротьбу за покупця.

Поряд з традиційною рекламою, в хід йде big data, ідентифікація користувачів, дзвінки та рекламні повідомлення на мобільний. Варто провести 20 хвилин на сайті забудовника, навіть не залишивши контактів, як вам вже передзвонюють з «унікальним» пропозицією. Разом з ріелторами, it-спеціалістами та юристами розбираємося, як утворюється спам-дзвінки від забудовників, і чи можна захистити себе від нав'язливого телефонного сервісу.

Номер користувача за 27 рублів

Телефонний спам в Росії став поширеним явищем: рекламують медичні та фінансові послуги, мовні курси і т. д. Тепер це торкнулося і ринку нерухомості.

Сьогодні на ринку є спеціальні платформи і сервіси, які відкрито торгують даними користувачів, обіцяючи підвищити продажі. Такі сервіси дають можливість власникам сайтів з відкритих джерел отримати електронні адреси, телефони, посилання на акаунти в соціальних мережах потенційних покупців, розповів генеральний директор компанії Bengala Investment Олексій Буянов (компанія займається інвестиціями, в тому числі в цифрові технології).

Персональні дані збираються скрізь і всюди. «Дані про себе ми надаємо відкрито, наприклад, показуючи паспорт у банку або заповнюючи анкети при отриманні послуг в Інтернеті. Історія пошуку, веб-серфінгу, банківські транзакції, геодані і безліч інших цифрових слідів збирається без нашого відома», — зазначила член Асоціації юристів Росії (АЮР) Асія Мухамедшин.

Проте необов'язково залишати інформацію на сайті конкретного забудовника, досить просто засвітити свої cookie (невеликий фрагмент тексту, який передається в браузер з сайту, який відвідав користувач — прим. ред.) при заході на якийсь сайт, розповів керівник групи аналітиків BrandProtection Group-IB Антон Долгаев.

Ухвалою контактів відвідувачів будь-яких сайтів сьогодні в Рунеті займається ряд компаній. На гарячій лінії однієї з таких платформ (не вказуємо її, тому що не представилися журналістами — прим. ред.) розповіли, що можуть визначити контакти 10-15% відвідали будь-який сайт. «Приміром, сто чоловік відвідали сайті, ми знаємо контакти кожного десятого», — уточнив представник компанії. За його словами, інформація з даними клієнтам коштує в середньому 27 руб. за розкритий телефонний номер. У компанії запевнили, що робота побудована легально: використовуються дані користувачів, які дали згоду на передачу, а сам сервіс зареєстрований у базі даних Роскомнадзора і має акредитацію в Мінкомзв'язку.

Забудовники користуються послугами таких платформ, але не безпосередньо, а через компанії-лидогенераторы, пояснив керівник департаменту субагентських продажів компанії «Міель-Новобудови» Василь Богачов. Якщо забудовник починає користуватися послугами лидогенераторных майданчиків, він оплачує тільки валидированные (цінні, гарячі) дзвінки.

Вся обробка даних і первинний негатив лежить на стороні обробника номерів — лидогенератора. Він може одержувати дані з різних джерел (це можуть бути бази даних великих інтернет-магазинів або оператори зв'язку). «Ми несемо пряму відповідальність за номери, які передаємо клієнтам, так як збираємо їх згодою на передачу третім особам, і працює у відповідності з законом про персональних даних», - сказав представник подібного сервісу (компанія займається визначенням контактів користувачів сайту, попросив не називати імені)

Людей дратує, що не збудовані всі процеси на стороні забудовника, розповів співрозмовник. «Переводиш на девелопера, кажеш на лінії людина, якій потрібна «двушка» в такому-то ЖК в іпотеку, і нього є 20% початкового внеску. А далі менеджер починає питати все спочатку, хоча вступна інформація вже отримана. Народжується роздратування», - пояснив він.

Основна мета лидогенератора відфільтрувати зацікавленого клієнта від незацікавленого. Наприклад, визначити людей, які планують покупку квартири в найближчі півроку.

Ефективні спам-дзвінки?

Експерти ринку вважають телефонні дзвінки і розсилку неефективними способами реклами. Покупка нерухомості традиційно пов'язана з високими ризиками, а до телефонного спаму більшість громадян ставляться з підозрою. Відповідно, такий підхід більше відлякує покупця, ніж зацікавить, вважає Олексій Буянов з Bengala Investment. За словами експерта, в майбутньому подібні способи втратять популярність саме із-за негативного сприйняття потенційними клієнтами.

Холодний дзвінки (або спам-дзвінки) — це малоефективний метод, погодився Василь Богачов з «Міель-Новобудови». За його словами, завдання подібних дзвінків — «витягнути» людей на зустріч. «Але конверсія дійсно мінімальна. Більш того, багато великі забудовники відмовляються від системи закупівлі лідів і роботи з лидогенераторами», — пояснив він.

Час неефективних розсилок по сумнівним баз пройшло, сказав директор департаменту маркетингу і комунікацій агентства нерухомості «Бон Тон» Олексій Буркун. «Багато компаній користуються таргетированными інструментами для залучення нової аудиторії. Це контекстна реклама, розсилка по стільниковим операторам і інші варіанти, які дозволяють налаштовувати аудиторію. Великі гравці ринку не будуть зв'язуватися з незаконними методами видобутку і використання персональних даних», — пояснив спікер.

Для довідки: Персональні дані — будь-яка інформація, що відноситься до певного або визначається на підставі такої інформації фізичній особі, в тому числі його прізвище, ім'я, по батькові, рік, місяць, дата і місце народження, адреса, сімейний стан і т. п. (Фото: Максим Стулов/Відомості/ТАСС)

Чи Законно це?

Збір, обробка та використання персональних даних без повідомлення особи — незаконний процес, зазначив Антон Долгаев з BrandProtection Group-IB. В інтернеті важко зафіксувати, де були зібрані дані та яким способам. Хостинг сайту, який збирає дані, може перебувати в Панамі, реєстратор — в Америці, адміністратор — в Сербії. «За законом якої країни повинна вирішуватися дана ситуація?» — задається риторичним питанням експерт.

«Ситуація вимагає аналізу, в тому числі в залежності від обсягу використовуваної інформації і характеру рекламного пропозиції. Якщо пропозиція персоніфіковане, то це компетенція Роскомнадзора, якщо це реклама знеособлена — ФАС», — відповіли «РБК-Нерухомість» у прес-службі Роскомнадзора на питання про законність сервісів для ідентифікації користувачів. Поки прецедентів з їх блокуванням не було, додали у відомстві.

Якщо людина точно не давав свій телефон або не погоджувався на дзвінки з рекламними повідомленнями — це очевидне порушення законів про зв'язки, рекламі і персональних даних, пояснила Асія Мухамедшин з АЮР. За спам-дзвінки передбачена адміністративна відповідальність. Максимальний штраф становить 75 тис. руб. Роскомнадзор може через суд вимагати усунути порушення, або заблокувати ресурс.

Дотримання закону про рекламу контролює антимонопольна служба. В даному випадку необхідно написати скаргу у ФАС, долучивши до неї деталізацію дзвінків і запис телефонної розмови, вказати найменування компанії від якої надходять дзвінки. Щоб розгляд справи пройшло швидше, можна додати заяву згоду на розкриття таємниці зв'язку.

Як убезпечити себе

Повністю убезпечити себе від сумнівних розсилок та дзвінків — складно, але мінімізувати негативний вплив можна. Бажано не залишати свої дані в неперевірених місцях, не довіряти недостовірних джерел інформації. Щоб не турбувала нав'язлива реклама, можна встановити програми для блокування рекламних номерів.

Якщо необхідно провести аналіз пропозицій квартир, то можна скористатися режимом інкогніто в браузері. Ще можна купити окрему сім-карту і все дзвінки при пошуку квартири робити з неї. Після того, як потрібний варіант знайдений — заблокувати її.

«Уважно дивіться на що погоджуєтеся, коли ставите галочки на сайтах і в анкетах. Намагайтеся якомога менше залишати свій номер телефону в соцмережах чи інших інформаційних джерелах, так само при заповненні анкет в магазинах і центрах послуг», — порадила Асія Мухамедшин.

Можна завести окремий номер для реєстрації на сайтах. Іноді спрацьовує і такий варіант: якщо телефонують з однієї компанії і систематично нав'язують свою рекламу, можна звернутися до оператора з проханням більше не турбувати. Якщо це не допомогло, то повідомити про подальшу скарзі в ФАС.

Необхідно вибирати об'єкти та РК точково, коли людина вже точно визначився зі своїми вподобаннями, додав керівник департаменту субагентських продажів «Міель-Новобудови. «Не потрібно «серфіть» по пошуковим ресурсів та різним агрегатор, звідки ваш контакт може швидко потрапити в базу холодного викликів», — уклав він.



Категория: Недвижимость