День в історії: Червоний Хрест і перший політ дирижабля


Опубликованно 12.05.2020 00:24

День в історії: Червоний Хрест і перший політ дирижабля

День народження творця Червоного Хреста

Жан Анрі Дюнан (фр. Jean Henri Dunant) народився 8 травня 1828 року в Женеві (Швейцарія). День народження Дюнана, 8 травня, сьогодні відзначається як Міжнародний день Червоного Хреста і Червоного Півмісяця.

У 26 років Дюнан став представником женевської компанії “Compagnie genevoise des colonies de Setif“ в Північній Африці і на Сицилії. До 1859 році очолив велику фінансово-промислову компанію, зайняту розробкою корисних копалин у французькому Алжирі.

24 червня 1859 року відбулася одна з найкровопролитніших битв 19 століття, битва при Солферіно (австро-італо-французька війна): більше 40 тисяч убитих і поранених з обох сторін. Дюнан прибув в Солферіно на наступний день після битви і був вражений видовищем тисяч поранених, кинутих на полі бою і потребують термінової медичної допомоги.

Жан Анрі звернувся до жителів сусіднього села з закликом допомогти пораненим, терміново написав своїм діловим партнерам в Женеву, попросивши перевести гроші, і сам протягом трьох діб допомагав доглядати за пораненими в місцевій церкві, перетвореної в похідний госпіталь. Після цього Дюнан став іншою людиною, про бізнесі він забув, голова була зайнята зовсім іншими проектами.

У жовтні 1862 року Дюнан видає книгу «Спогад про Солферіно», книга стала бестселером, зробивши його ім'я відомим всій Європі. Остання третина книги містила план створення національних організацій по наданню гуманітарної допомоги, які, на думку Дюнана, повинні були очолити відомі і шановані в суспільстві люди, що користуються підтримкою своїх урядів. А для координації їх діяльності пропонувалося створити міжнародний громадський орган, якому слід надати статус наднаціонального, з «дипломатичним імунітетом» на час ведення війни.

Саме завдяки зусиллям Дюнана в 1863 році в Женеві була скликана конференція, що поклала початок створенню міжнародного товариства Червоного Хреста, а в 1864 році була прийнята перша Женевська конвенція про поліпшення долі поранених в сухопутній війні.

У 1901 році Жан Анрі спільно з Фредеріком Пассі став першим лауреатом Нобелівської премії миру.

Помер Жан Анрі Дюнан 30 жовтня 1910 року в Хейдене (Швейцарія).

Політ першого дирижабля

8 травня 1903 року відбувся перший політ першого дирижабля «Лебоди». Він пролетів 37 км.

Напівжорстка схема була розроблена французьким інженером Жюйо, керуючим цукровими заводами братів Лебоди. Будівництво дирижабля фінансувалася власниками заводів. Тому, не зовсім справедливо, таку схему дирижаблів називають “лебоди“.

У дирижаблях жорсткої схеми корпус набраний з поперечних (шпангоутів) і поздовжніх (стрингерів) силових елементів, обтягнутих зовні тканиною, яка призначається тільки для додання дирижаблю належної аеродинамічної форми. Тому ніяких вимог по газопроникності до неї не пред'являється. Баллонеты в цій схемі не потрібні, тому що незмінність форми забезпечується силовим каркасом. Несучий газ поміщається в окремих ємностях всередині корпусу. Там же встановлюються практично всі агрегати корабля, для обслуговування яких “передбачаються службові проходи.

Спроба авіаперельоту над Північним полюсом

У 1926 році американці Річард Берд і Флойд Беннетт на літаку «Жозефіна Форд» здійснили перший авіапереліт над Північним полюсом.

Берд вибрав Беннета в пілоти для польоту на Північний полюс в 1926 році. Експедицію профінансували Джон Рокфеллер, Едсель Форд, Вінсент Астор і Т. Райан. Беннет контролював пробний політ 8 травня на літаку «Фоккер тримотор», названий «Жозефіна Форд». Вони повернулися на аеродром Шпіцбергена в той же день. В ході польоту в двигуні літака стався витік масла. Беннет радив повернутися, але Берд вирішив продовжити політ. Хоча представники європейської преси скептично поставилися до їх заявою (занадто швидко вони долетіли від Шпіцбергена до Північного полюса) Берда і Беннета вихваляли як героїв в Америці.

За свій подвиг Берд і Беннет були нагороджені медалями Пошани. Згодом був знайдений щоденник Берда зі стертими, але все ще піддаються читання записами свідчень секстант які розглядається як доказ того, що вони не досягли Північного полюса.

По поверненню в США Беннет зробив на літаку «Жозефіна Форд» тур доброї волі по Америці, його другим пілотом був Бальхен. Пізніше Бальхен заявив, що Беннет зізнався йому, що вони з Бердом не долетіли до Північного полюса а замість цього літали колами. Бальхен повинен був стати другим пілотом для подорожі Берда на північний полюс, в ході другої світової війни був офіцером ВПС США і удостоївся високих нагород, пішов у відставку в званні полковника.

Нагадаємо, днем раніше ми згадували підстава Sony та перша кругосвітня подорож на велосипеді.

Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.



Категория: Новости