День в історії: 28 травня - Поява майонезу і народження Ґільйотена
Опубликованно 29.05.2020 00:04
День народження Ґільйотена
Жозеф Іґнас Гільотен (Гійотен) (фр. Joseph-Ignace Guillotin) народився 28 травня 1738 року в Сенте (Франція). Він вивчав медицину в Реймсі і в Парижі, закінчивши в 1768 році Паризький університет. З травня 1789 року по жовтень 1791 року він був одним з десяти членів Конституційної асамблеї.
Гільотен був противником смертної кари (така от іронія долі!). У той час застосовувалися жорстокі методи страти: спалювання на вогнищі, повішення, четвертування. Тільки аристократів і багатих людей стратили більш «гуманний» спосіб – відрубування голови мечем або сокирою.
Тільки як тимчасовий захід, поки зберігається смертна кара, у жовтні 1789 року на засіданні Установчих зборів Гільотен запропонував використовувати замість жорстоких способів страти більш «гуманний» – він запропонував користуватися для обезголовлювання механізмом, який, як він вважав, не буде завдавати болю.
Національні збори звернулося до постійного секретаря Хірургічної академії доктор Луї Антуана, відомому своїми науковими працями з хірургії. Передбачалося, що якщо він вміє «різати» людини з метою зберегти йому життя, то, дуже ймовірно, зможе придумати і щось швидко її забирає.
Професор Луї звернувся до німецького механіку і фортепьянному майстру Тобиасу Шмідту, який за його кресленням збудував гільйотину. Брав участь у створенні гільйотини і паризький кат Шарль Анрі Сансон. У 1791 році у Франції було узаконене застосування гільйотини для страти, а навесні 1792 року проведена перша страта через гільйотинування.
Існує поширене уявлення, що Гільотен був гільйотинований. Це не так, він помер природною смертю 26 березня 1814 року в Парижі, у віці 75 років. Після смерті Ґільйотена члени його сім'ї просили уряд змінити назву гільйотини, але їм було відмовлено. Тоді родина змінила власне ім'я.
День народження майонезу
Існує кілька версій походження майонезу. Найбільш достовірна свідчить про те, що весь процес відбувався у французькому місті Маон в 1756 році, коли англійці окупували французькі землі в ході Семирічної війни (1756-1763).
У французьких військах маршала Луї Франсуа Армана дю Плессі, герцога Рішельє, виникла велика проблема з постачанням продуктами – залишилися тільки рослинне масло, яйця і лимони. Оскільки щоденні омлети вже встигли набриднути, герцог Рішельє наказав кухареві приготувати з наявних продуктів якесь незвичайне страву.
Кухар, не зумівши здобути більше ніяких додаткових продуктів, вирішив приготувати соус на основі рослинної олії. Соус, що вийшов на рідкість смачним, припав до душі французьким військовим. І був названий «майонезом» – по-французьки «mayonnaise», тобто «маонским», так як французьке написання назви міста, де все це відбувалося, Маон – «Mahon». Це сталося 28 травня 1756 року.
Інша версія стверджує, що в 1782 році герцог Луї Криленский відвоював у англійців місто Маон. Після битви був влаштований бенкет. Присутнім вперше дали спробувати соус з натуральних продуктів, якими славилася місцевість. Згодом соус набув поширення в Європі, де отримав назву маонского (від французького – «майонез»).
Майонез – це багатокомпонентна система, створена шляхом змішування олії, води, яєчного порошку, сухого молока, оцту і спецій. Сьогодні цей продукт є у стравах майже кожного напряму світової кухні. А росіяни – самі майонезолюбивые люди в Європі. Так що французьке винахід стало зараз воістину національним російським продуктом.
Перший політ винищувача Messerschmitt Bf.109
Новий винищувач здійснив свій перший політ 28 травня 1935 року.
Messerschmitt Bf.109 (ньому. Messerschmitt Bf.109, традиційне для СРСР написання — Ме-109) — одномоторний поршневий винищувач-низькоплан, що складався на озброєнні Люфтваффе і ВПС різних країн майже 30 років. Залежно від модифікації використовувався в якості денного винищувача (включаючи спеціалізовані модифікації для малих висот і сімейство версій висотних винищувачів), денного та нічного винищувача-перехоплювача, винищувача-штурмовика, винищувачі-бомбардувальники, винищувачі-фоторозвідника і фоторозвідника без озброєння (у тому числі і висотного), а також навчально-тренувального винищувача. Був одним з двох основних винищувачів Люфтваффе, наймасовішим літаком Німеччини впродовж всієї Другої Світової війни, а також наймасовішим винищувачем в історії.
Нагадаємо, днем раніше ми згадували патент на скотч і перший політ на стратостате.
Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.
Категория: Новости