Дослідження: У літаках досі використовують дискети
Опубликованно 13.08.2020 00:34
Літак Boeing 747-400, вперше представлений в 1988 році, досі отримує важливі оновлення програмного забезпечення на 3,5-дюймових гнучких дисках. The Register повідомляє, що дослідники безпеки Pen Test Partners нещодавно отримали доступ до літака 747 British Airways після того, як авіакомпанія вирішила списати свій флот після різкого падіння кількості подорожей під час пандемії коронавіруса. Команда змогла повністю оглянути відсік авіоніки під пасажирської палубою, з його подібними центру обробки даних стійками модульних чорних ящиків, які виконують різні функції для літака.
Партнери Pen Test виявили в кабіні 3,5-дюймовий дисковод для гнучких дисків, який використовується для завантаження важливих навігаційних баз даних. Це база даних, яка повинна оновлюватися кожні 28 днів, і інженер відвідує її кожен місяць, щоб отримати останні оновлення.
Хоча це може здатися дивним, що 3,5-дюймові дискети все ще використовуються в літаках сьогодні, багато з Boeing 737 також використовували гнучкі диски для завантаження програмного забезпечення авіоніки протягом багатьох років. Згідно зі звітом Aviation Today за 2015 рік, бази даних, розміщені на цих дискетах, стають все більше. Деякі авіакомпанії відмовляються від використання дискет, але в інших інженери все ще приїжджають кожен місяць, щоб сісти і завантажити вісім дискет з оновленнями аеропортів, маршрутів польотів, злітно-посадкових смуг і багато чого іншого.
Акцент на безпеці ще більш важливий для новітніх літаків. Сучасні літаки, такі як Boeing 777X і 787, використовують оптоволоконні мережі, де вся авіоніка підключається до мережі і управляється парою комп'ютерів, на яких встановлене програмне забезпечення, що важливе для польоту. Це швидше традиційна мережа, як в офісній будівлі, а деякі з останніх авіалайнерів навіть отримують оновлення програмного забезпечення по бездротовій мережі. Однак програмне забезпечення, на якому встановлені сучасні літаки, не завжди надійно. Boeing тільки що відновив виробництво свого проблемного літака 737 Max після того, як збої в програмному забезпеченні призвели до двох катастроф зі смертельними наслідками, в результаті яких загинули 346 пасажирів і членів екіпажу.
Незважаючи на доступність сучасних технологій, це не перешкодило використанню дискет в інших галузях. Міністерство оборони США припинило використання 8-дюймових гнучких дисків для координації ядерних сил країни тільки в жовтні 2019-го, а на Міжнародній космічній станції досі повно дискет.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що дискету з підписом Стіва Джобса продають на аукціоні.
Хочете знати важливі та актуальні новини раніше за всіх? Підписуйтесь на Bigmir)net на Facebook і Telegram.
Категория: Новости